2023-11-16, 16:25
Medlem
Efter Cronemans krönika i veckan där han kom ut som "ryskt troll", endera som duktig idiot eller värvad av FSB reagerar nu Paasikivi kraftigt.

Nu bojkottar han DN. Starkt!
Om inte DN reagerar nu och sparkar
Croneman väntar min uppsägning av mångårig prenumeration.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/paasikivi-bojkottar-dn-efter-kritisk-kulturtext/

Jag hoppades och trodde att han skulle vara uppsagd samma kväll när jag skrev om hans inlägg i veckan efter att ha läst tidningen.

Vad väntar Wolodarski på? (DN chefredaktör)
Citera
2023-11-16, 16:34
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kenneth Greggs uppdatering, hyfsat bra framgång för AFU, verkar som Ukraina preparerar för en rejälare vinteroffensiv.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Hoppades att de skulle nå Azovska sjön i år, men så blir det inte, men kanske början på nästa blir värd att fira.
Citera
2023-11-16, 16:39
Medlem
Taggads avatar
Desinformationens hegemoni - Ryssland - dömer kvinna till 7- års fängelse för att bytt ut 5 prislappar.
Citat:
Sju års fängelse för prislappar mot kriget
Den ryska konstnären Sasja Skotjilenko döms till sju års fängelse för att ha bytt ut fem prislappar i en matbutik i Sankt Petersburg, rapporterar AFP.

”Priset för det här kriget är våra barns liv” och ”Putin har ljugit för oss från tv-skärmarna i 20 år” stod det på två av dem. En kund i butiken såg henne klistra på dem och anmälde henne till polisen, som förhörde personalen och undersökte övervakningsfilmer innan man grep Skotjilenko i april 2022.
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f
Förbrytarregimen får se upp för hotfulla kvinnliga prislapps- byterskor.
Sanningen är förödande för diktatorer.
Senast redigerad av Taggad 2023-11-16 kl. 17:17.
Citera
2023-11-16, 16:46
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Alltså vad är detta för barnsliga dumheter? Driver du med mig? Nej, jag ljög inte, jag argumenterade för varför jag tycker Ukraina blir värre och värre. Det är helt ok att du inte delar min åsikt men det är knappast en lögn. Det är helt uppenbart att vi inte håller med varandra när det gäller Ukraina och angrip gärna mina argument och håll inte med mig men håll inte på med de här personangreppen och fjanterit i övrigt. Det är inte värdigt. Sen kommer det bara bli mer pinsamt för dig när dimridåerna väl skingras och du ser Ukraina för vad det är. Ett riktigt jävla skithål som vi öst in våra skattepengar i och som bara gjort landet ännu mer skit. Jag säger inte att Ukraina bara ska ge sig men det är hög tid att sluta förstörandet och dödandet och göra försök att återgå till någon form av diplomati.
Men du tycker inte att Ryssland är ett skithål där presidenten är internationellt efterlyst för folkmord mm.???? Ryssland startade detta. Ryssland ska lämna Ukraina.
(Lägger du dig platt om din granne våldtar dig och mördar dina barn?) Förhandlar du med denne? Tar du inte emot hjälp utifrån?
Citera
2023-11-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Idag får vi börja med att gratulera Peskov och hans arme' av desinformations-och påverkanstrupper som knattrar på sina tangentbord och stirrar in i sina skärmar dygnet runt.

EN fångades på kroken!

Den mångåriga DN medarbetaren Johan
Croneman som ägnat en stor del av sitt liv att kriskt granska och tycka illa om det som sänts i Publik Service TV, SVT, i sin spalt i DN, kommer ut med förra veckas intensifierade Peskov drive, förhandla nu, ge oss det vi ville sno från början som ryssarna krävde efter tre dagar av sin fullskaliga invasion och som några drivit här sedan dess sedan de de facto förlorade kriget redan dag 3.

https://www.dn.se/kultur/johan-croneman-historien-har-visat-att-krig-bara-slutar-pa-tva-satt/

Han använder ordvändningar som känns igen från proryssar.
Än.en gång grattis.
En "nyttig idiot" till.
Själv hoppas jag han sparkas under dagen.
Fortsättning.

Idag bojkottar Paasikivi DN för publiceringen av Cronemans krönika..
Bra!
Citera
2023-11-16, 17:52
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det låter inte särskilt troligt att det fanns en fredlig lösning eftersom Putins mål med specualoperationen var att avnazifiera Ukraina och skydda befolkningen i Donbass.
https://youtu.be/5jSMj-lLdeo?si=C1zndrEQsMkUlX5G

Dessutom, varför skulle Ukraina ge bort Krym?
För att Putin hotade med krig?
Tycker du det verkar vettigt?

Alternativet är det som händer just nu. Total katastrof för Ukraina.
Vettigt?
Citera
2023-11-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Vettigt?

Verligheten är just nu tvärtom.
Total katastrof för Ryssland.
Varifrån tar du din desinformation ifrån?
Citera
2023-11-16, 17:59
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Men på riktigt… alla som kommer med synpunkter som ifrågasätter det rådande narrativet är putinister etc. Det är inte rimligt… klart media inleder en canceleringskampang mot Frida Stranne p.s.s. som man gör mot Oliver Stone, Elon Musk, RFK etc. Spelar ingen roll vem du är och vad du gjort innan. Läskigt som fan.

Sen är du inne på en viktig sak. Jag själv är främst emot Ukraina i detta för att de stöttas av den extremt korrupta Biden-regimen. Jag känner stark empati med folket men inte med Zelinsky som sålt sig till Biden. Jag ser det som att USA utnyttjar Ukraina mot Ryssland (och egentligen mot EU också)

Tänk att jag inte var så långt ifrån!
Frida Stranne och du skulle kunna ta varandra i hand. Hon har sin bild klar om USA.

Man skriver följande om din favorit:

Det rådande narrativet, är väl att Folk rätten gäller.
Att Ryssland attackerat Ukraina.
Jag är också övertygad om att både USA och Ryssland har haft sin intressen i Ukraina. Eller du tror att det är endast USA?
Att redan 2013 ville Ukraina som folk gå i västlig riktning. Att detta skulle innebära god natt för de som hedrar kleptokrati. Ex en viss president som stack med statskassan.

Demokrati i Ukraina borde vi väl alla förespråka?
Även att hålla på Folkrätten.

Ur FN stadgarna. Som gäller för hela Ukraina. Eller hur?

Artikel 2.
Organisationen och dess medlemmar skola vid fullföljandet av de i artikel 1 angivna ändamålen handla i
överensstämmelse med följande grundsatser:
1. Organisationen grundar sig på principen om samtliga medlemmars suveräna likställdhet.
2. Alla medlemmar skola för att samtliga skola komma i åtnjutande av de rättigheter och förmåner, som följa av medlemskapet, ärligt fullgöra de förpliktelser, som de åtagit sig enligt denna stadga.
3. Alla medlemmar skola lösa sina internationella tvister med fredliga medel på sådant sätt, att internationell fred och säkerhet samt rättvisan icke sättas i fara.
4. Alla medlemmar skola i sina internationella förbindelser avhålla sig från hot om eller bruk av våld, vare sig riktat mot någon annan stats territoriella integritet eller politiska oberoende,eller på annat sätt oförenligt med Förenta Nationernas ändamål.

Tycker du att Ryssland har läst och förstått?
Och du tycker att Ukraina är den stora skurken i denna konflikt. Bra där!

Glömde en sak.
Citat:
extremt korrupta Biden-regimen
Nu är du ute och jagar skuggor igen.
Har inte det skett utredningar om Biden i USA? Jo och de fann inget.
Eller ar du sett var dina insider om Biden lett till?
Så genomkorrupta som Biden är, borde det vara en straffspark för vilken utredare som helst. Ska vi säga MAGA?
Senast redigerad av Area55 2023-11-16 kl. 18:19.
Citera
2023-11-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Vettigt?
Nej, alternativet var att förlora hela sitt land och hela sin kultur. Om det nu bara var Krim som var viktigt för Ryssland, varför stannade man inte bara där då? Ukraina fick ju bevisligen inget vidare stöd 2014.
Citera
2023-11-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Fortsättning.

Idag bojkottar Paasikivi DN för publiceringen av Cronemans krönika..
Bra!

Bra av Paasikivi. Hoppas fler väljer att bojkotta vatniktrollet, Johan Croneman.
Citera
2023-11-16, 19:02
Medlem
Citat:
Men på riktigt… alla som kommer med synpunkter som ifrågasätter det rådande narrativet är putinister etc. Det är inte rimligt… klart media inleder en canceleringskampang mot Frida Stranne p.s.s. som man gör mot Oliver Stone, Elon Musk, RFK etc. Spelar ingen roll vem du är och vad du gjort innan. Läskigt som fan.

Sen är du inne på en viktig sak. Jag själv är främst emot Ukraina i detta för att de stöttas av den extremt korrupta Biden-regimen. Jag känner stark empati med folket men inte med Zelinsky som sålt sig till Biden. Jag ser det som att USA utnyttjar Ukraina mot Ryssland (och egentligen mot EU också)
Du är en märklig varelse, för ett par dagar sedan var det utrotning av nazister i Ukraina som gällde trots att nazismen är betydligt mer utbredd i Ryssland.

Efter att du har blivit korrigerad av andra skribenter i nazifrågan försöker du nu återigen att spinna på korruptionen trots att korruption är ett av Rysslands absolut största problem.

Den senaste tiden har du visat på extrem okunnighet, eller så har du blivit helt förblindad av det ryska propagandaministeriet.

Allt du käckt ur dig den senaste tiden tyder på desperation, vem är det du försöker att övertyga?
Söker du lättlurade likasinnade gastar för att täta hålen i ditt sjunkande skepp??
Citera
2023-11-16, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Jag tror inte att du förstår.

Oavsett hur billiga elektroniska komponenter Ryssland lyckas hitta så ska de implementeras i en maskinbearbetad apparat (robot).
Den maskinbearbetningen sker med hjälp av maskinutrustning från i huvudsak Tyskland, Nederländerna och Italien. När en produktionsutrustning går sönder så kan ryssarna numera inte med enkla medel reparera.

Det är inte en fråga om att handla billigt , det är en fråga om att kunna producera.
Vad är det du inte förstår? Fråga gärna, jag kan mycket om rysk industriproduktion.
Sen svar men det är du som inte förstår.

Misstaget vi alla gör att att inte utveckla själva då det är för dyrt, istället köper vi något redan färdigt det går bra tills man inte längre kan köpa pga att man inte längre kan/får importera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in