Citat:
Ursprungligen postat av
Simora
Jag brukar ofta försvara hundraser som får dåligt rykte men även jag kan tycka att just Bully XL är rätt obehagliga att möta, särskilt när man har sin egen hund med sig. Man känner sig alltid lite orolig när man möter främmande kamphundar för man vet inte riktigt vad de kan hitta på, och Bully XL är i princip en dubbelt så stor och stark kamphund (även om den inte är direkt framavlad just för kamp). Det säger sig själv vilken skada en sådan kan göra om det slår slint.
Har fortfarande trauma känns det som efter att en bully XL kom rusandes en sen kväll för ett par månader sen. Hörde ett skrik sen kom han farandes som en kanonkula och kastade sig över min hund.
Då har jag ändå en modell större. Som tur var slet han sig ur sitt koppel och kutade för sitt liv. Hittades många timmar senare oskadd. Men har blivit rädd för lite allt möjligt efter det. Var helt orädd innan.
Hela grannskapet var ute och letade efter min hund. Fick då höra en massa historier om den och även om andra bullys i området.