2023-11-15, 17:02
Medlem
Så kan det gå när könstillhörighet, värdegrund och rätt politisk hemvist går före kompetens.
Citera
2023-11-15, 17:15
Medlem
Larasofts avatar
Kvinnan anställdes redan på 80-talet. Guldåldern enligt gubbarna på fb. För övrigt tror jag på demens eller utbrott av vanföreställningssyndrom.
Citera
2023-11-15, 17:18
Medlem
Countrycurrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Kvinnan anställdes redan på 80-talet.

Undrar varför hon bestämde sig för att parkera där i 40 år?
Citera
2023-11-15, 19:54
Medlem
RumpNietzsches avatar
En till svensk kvinna i 60-årsåldern som blivit av med en massa kosing efter en nätromans över sociala medier, med Keanu Reeves den här gången:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1187330

Tänker att det möjligen kan tala lite grann för att Mick Jagger-grejen kanske inte är helt uppdiktad iaf, verkar som att någon satt i system att lura äldre och förmodligen ej helt och hållet raketforskande damer med falska kändisprofiler.
Citera
2023-11-15, 20:35
Medlem
Iaghs avatar
Men det här är väl inte samma sak som om nån dum gammal kärring dumpar sin förmögenhet på nån hunk bildmässigt i typ Jordanien.

Miljonerna plockades undan för undan av en anställd med central roll inom ekonomifunktionen hos Solna stad.

Tillvägagångssättet sägs vara avancerat.

Finns det några faktauppgifter alls om saken i st f allmän misskreditering av gamla kvinnor?

Mick Jagger, så sjukt.
Citera
2023-11-15, 22:16
Medlem
Kvinnan i fråga är i sena 50-årsåldern. Hon är skild sedan ett antal år tillbaka. Mycket ensam person. Hon har varit anställd sedan 80-talet som tidigare nämnt i tråden och har hög behörighet i ekonomisystemet. Hon har varit en svår person på jobbet, mycket konflikter med andra, tar på sig mer än hon mäktar med och har ett extremt kontrollbehov kring allt som händer i verksamheten. Det här handlar inte om en korkad person, hon är klipsk men mår troligtvis väldigt psykiskt dåligt. Jag tror inte att någon som känner henne privat eller jobbat med skulle kunnat förutse något såhär galet. Att hon dessutom gjort detta på arbetet, som hon alltid tagit på stort allvar, är helt galet och väldigt sorgligt.
Citera
2023-11-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hllonpaj
Kvinnan i fråga är i sena 50-årsåldern.
Kan min hypotes stämma, att Mick Jagger bara är en bortförklaring av kvinnan. Att hon istället helt enkelt fifflat undan pengarna till sig själv inför en flykt från landet? Har hon medborgarskap i något annat land?
Citera
2023-11-15, 22:56
Avslutad
Citat:
Kvinnan i fråga är i sena 50-årsåldern. Hon är skild sedan ett antal år tillbaka. Mycket ensam person. Hon har varit anställd sedan 80-talet som tidigare nämnt i tråden och har hög behörighet i ekonomisystemet. Hon har varit en svår person på jobbet, mycket konflikter med andra, tar på sig mer än hon mäktar med och har ett extremt kontrollbehov kring allt som händer i verksamheten. Det här handlar inte om en korkad person, hon är klipsk men mår troligtvis väldigt psykiskt dåligt. Jag tror inte att någon som känner henne privat eller jobbat med skulle kunnat förutse något såhär galet. Att hon dessutom gjort detta på arbetet, som hon alltid tagit på stort allvar, är helt galet och väldigt sorgligt.
Kan du maska hennes namn?
Citera
2023-11-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Kan min hypotes stämma, att Mick Jagger bara är en bortförklaring av kvinnan. Att hon istället helt enkelt fifflat undan pengarna till sig själv inför en flykt från landet? Har hon medborgarskap i något annat land?

Jag kan inte svara på om det är en bortförklaring eller om hon p.g.a. sin ensamhet varit ett lätt offer för denna typ av bedrägeri. Hon har haft det lite svårt med kärlekslivet innan och efter sitt äktenskap och önskar sig säkert en livspartner.

Hon har inte medborgarskap i något annat land än Sverige, vad jag vet. Högst otroligt att det skulle vara så. Har även svårt att tro att hon skulle sjappa med pengarna då hon har ett barn som hon är väldigt engagerad i.
Citera
2023-11-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kan du maska hennes namn?

Jag känner mig inte bekväm med att outa henne i det här läget.
Citera
2023-11-15, 23:35
Avslutad
Citat:
Jag känner mig inte bekväm med att outa henne i det här läget.
Jag kan förstå det. Ddt lär komma fram tids nog, då detta inte kommer glömmas bort.
Gillade hon Mick Jagger?
Citera
2023-11-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag kan förstå det. Ddt lär komma fram tids nog, då detta inte kommer glömmas bort.
Gillade hon Mick Jagger?

Absolut, namnet kommer ut tids nog. Tror att de flesta som jobbar på Solna stad vet precis vem det handlar om så det dröjer nog inte så länge.

Ja, det verkar hon göra. Hon var på Rolling Stones-konsert 2022, såg jag på hennes Facebook. Känns ju helt absurt att hon under den konserten trodde att hon hade ett förhållande med Mick Jagger..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in