2023-11-14, 21:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Svenskt stål ska skjuta skallen av dom ryska förbrytarna. 🇸🇪🇺🇦
https://omni.se/t/svenska-reaktioner/27770266-9bc9-4251-80a8-1577e0dc6a62
Mer här.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/archer-pa-plats-i-kriget-ukrainska-soldater-utbildade-i-sverige--nyzayk?fbclid=IwAR0pCP1wwq8lg9bN5d8 VD8D03YtnF5YkipFPe2YkV-5Lt-5wxUNyRCrjmIM
Citera
2023-11-14, 21:47
Medlem
Är det inte lite av detta som det spekulerats om vara planen, hitta luckor som tvingar ryssarna att flytta folk för att täppa till, ända tills det plötsligt inte finns folk nog på andra platser att försvara och då kommer ukrainska trupper att slå till i de försvagade ställningarna. Sky News sa något om det för ett tag sedan. Skulle vara intressant om de kunde få ett rejält fäste där. Går det flytta material över floden på vintern? Hur sårbara är dem då? Så länge inte ryssarna sänder en jättestyrka kanske de kan bita sig fast där för gott?
Citera
2023-11-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Efter att ha sett videon om den aktade tyska journalisten så är jag inte så säker på att Croneman tangerar, han går nog 90 grader mot tangentens riktning rakt in i kärnan av de ryska desinförmatörerna.

Eller så utnyttjar han en ARCcosinosfunktion för att slinga ur det geometriska grepp han tycks ha fastnat i.

Ja verkligen! Hans krönikor är alla ryssvänliga och Natofientliga på ett subtilt sätt.
Citera
2023-11-14, 21:51
Avslutad
Ryssarna trycker på ordentligt framåt nu. Inte visste man att det fanns så många T80, framförallt T80 tycker jag man sett mängder av den sista tiden.
Citera
2023-11-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssarna trycker på ordentligt framåt nu. Inte visste man att det fanns så många T80, framförallt T80 tycker jag man sett mängder av den sista tiden.

Det gör dom inte.
Citera
2023-11-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Mer här.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/archer-pa-plats-i-kriget-ukrainska-soldater-utbildade-i-sverige--nyzayk?fbclid=IwAR0pCP1wwq8lg9bN5d8 VD8D03YtnF5YkipFPe2YkV-5Lt-5wxUNyRCrjmIM

Det är oerhört imponerade att så många
Proffs varit inblandade i flera snabbutbildningar av så många ukrainare på så många platser runt om i sverige och INGET läckt ut.

De system man utbildat på håller mycket hög teknisk kvalitet och designade för att bekämpa och slå ut rysk trupp. Dyra system men värd varje krona nu. Systemen och ukrainarna är nu på plats och håller nu på att helt slå ut rysk trupp totalt. Mycket kvar men den ryska kollapsen kommer vad än Peskovs misslyckade desinformationsarme' försöker ljuga om
och vad än Sjoguns trupper "presterar" enligt Sjogun.

Putins potkeminkulissbluff är avslöjad och synad.

https://www.google.com/search?q=potemkinkuliss+betydelse&oq=potkeminkulis s&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBwgBEAAYogQyBggAEEUYOTIHCAEQ ABiiBDIKCAIQABiiBBiJBTIHCAMQABiiBDIHCAQQABiiBDIHCA UQ ABiiBNIBCTE1MDM4ajBqN6gCALACAA&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Men det är mycket kvar än.
Citera
2023-11-14, 22:08
Medlem
Citat:

Har du inte fattat än?
Peskovs desinformationstrupper har redan förlorat. Funkade inte.
Citera
2023-11-14, 22:14
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Det enda ryssarn trycker på är sitt slaktboskap i form av köttmassa 1000 ryssar om dagen slaktas nu. Det kan dom nog hålla på så länge som det finns ammunition i ryska spärrförband.
Citera
2023-11-14, 22:26
Avslutad
Citat:
Du ska kanske ge nåt belägg för att ryzzgrisarna går framåt.

Jag läser hela tiden om att det avlivas runt 900 ryssar om dan, T80 verkar inte göra nytta. Ingen annan strv modell heller.

Jag frågar dig nu: vart nånstans vill du komma med din maniska stridsvagns dyrkan? Har du belägg för att deras T80, och sånt tillfört ryZZjäveln någon framgång? Driver du med dig själv?

Försök ge ett seriöst svar.

Edit: efter ha sett dina tidigare inlägg om 1000-tals T-14, T90 och andra hypermoderna supervapen förvarade i Uralbergen och i gruvor omkring bakhmut så antar jag att du försöker vara en lustigkurre, minns även din kommentar om väldresserade lastbilar och ensliga stridsvagnar.
Senast redigerad av jonkebonke 2023-11-14 kl. 22:42.
Citera
2023-11-14, 22:37
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det har rått fullständig tystnad från Ukrainsk sida men enligt SVT....av alla?...bekräftar Ukraina nu att brohuvuden har upprättats på östra sidan (västra medströms) av Dniepr och att motoffensiven tar fart.

Det är goda nyheter. Ryssland har inte dom bästa förbanden i Kherson och att flytta förband från Zaphoritzia innebär bara att Ukraina kommer att utnyttja läget där.

Ryssland har gjort bort sig rejält.

Onekligen.

Denna aktivitet har utvecklas till något som jag aldrig trodde ryssen skulle tillåta. Mala ner kött i Avdiivka-kvarnen istället för att låta anständiga delar av detta stridskapital mota UAF längs Dnieprs flodbäddar i Kherson är helt obegripligt sett till hur situationen utvecklats.

En sak vore om en öppning för UAF här mest var av symbolisk betydelse men i händelse av att man skulle jaga iväg ohyran så ligger liksom hela Kherson Oblast (tämligen) öppet. Tillskillnad mot i de centrala frontavsnitten så har ryssen här inte minerat och grävt/byggt värn för varje kvadratcentimeter terränglådan har att erbjuda.

Skulle grisar flyga och UAF sitter på hela oblastet sinom tid så ligger inte bara Krim uppdukat i söder utan även Melitopol på kastavstånd i öst. Trycka på österut härifrån och söderut från de centrala avsnitten - gärna med F16-understöd sinom tid - skulle jag betrakta som en hysterisk oskön situation för prutten.
Citera
2023-11-14, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det är oerhört imponerade att så många
Proffs varit inblandade i flera snabbutbildningar av så många ukrainare på så många platser runt om i sverige och INGET läckt ut.

De system man utbildat på håller mycket hög teknisk kvalitet och designade för att bekämpa och slå ut rysk trupp. Dyra system men värd varje krona nu. Systemen och ukrainarna är nu på plats och håller nu på att helt slå ut rysk trupp totalt. Mycket kvar men den ryska kollapsen kommer vad än Peskovs misslyckade desinformationsarme' försöker ljuga om
och vad än Sjoguns trupper "presterar" enligt Sjogun.

Putins potkeminkulissbluff är avslöjad och synad.

https://www.google.com/search?q=potemkinkuliss+betydelse&oq=potkeminkulis s&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBwgBEAAYogQyBggAEEUYOTIHCAEQ ABiiBDIKCAIQABiiBBiJBTIHCAMQABiiBDIHCAQQABiiBDIHCA UQ ABiiBNIBCTE1MDM4ajBqN6gCALACAA&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Men det är mycket kvar än.
Underbar tolkning, är det någon som har skapat en Potemkinkuliss så är det väl MSM och Ukraina
Citera
2023-11-14, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Den är unik på många sätt, första stillastående mbtn t ex. Konstigt att ingen kommit på det innan. Vilken fint, fienden tror den kan flytta sig. Men så kan den inte det.

Man har haft lite problem med motorn eftersom man valde en ny kompakt modell som var obeprövad. En mindre motor ger lägre vikt, och/eller mer plats till skydd, osv, så på det sättet var det ett offensivt val. Och det mesta av problemen ska vara löst nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in