2023-11-12, 16:41
Medlem
Jag ska bli utredd för ADHD/ADD/Aspie mm.

Lider bl a av utmattning, insomni mm.

Vilken mottagning av Psykiatrin Södra o Psykiatrin Norra skulle ni rekommendera?

De ligger bäst till rent kommunikationsmässigt, men om det finns andra bättre mottagningar så mottages så klart rekommendationer om dessa.

Det är omöjligt att själv ha koll känns det, och det fanns i princip ingen information på nätet.

Tack för hjälp.
Citera
2023-11-12, 18:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av musuppfittad

Vilken mottagning av Psykiatrin Södra o Psykiatrin Norra skulle ni rekommendera?

De ligger bäst till rent kommunikationsmässigt, men om det finns andra bättre mottagningar så mottages så klart rekommendationer om dessa.

Det är omöjligt att själv ha koll känns det, och det fanns i princip ingen information på nätet.

Tack för hjälp.

Har du rett ut din alkoholproblematik? Annars är det ingen som är villig att starta en utredning.
Citera
2023-11-12, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Har du rett ut din alkoholproblematik? Annars är det ingen som är villig att starta en utredning.
Klokt och relevant kommentar.

Ja och nej. Bortse från det i denna tråd, och utgå från att min alkoholproblematik är hanterad. Tycker inte psy det, så får jag ta tag i det som ett första steg helt enkelt. Jag har inga problem med det.

Vilken mottagning är då att rekommendera?
Citera
2023-11-12, 21:26
Medlem
Citat:
Klokt och relevant kommentar.

Ja och nej. Bortse från det i denna tråd, och utgå från att min alkoholproblematik är hanterad. Tycker inte psy det, så får jag ta tag i det som ett första steg helt enkelt. Jag har inga problem med det.

Vilken mottagning är då att rekommendera?
Ligger en i Alvik men har ingen aning om den bra eller ej.
Citera
2023-11-14, 22:40
Medlem
utan.att.stannas avatar
Vet inget om norra men kan svårligen tänka mig att det är värre än södra (antar att det är Hagsätra du pratar om).
Väntetiden bara den får klockorna att ringa, ett par år.
Citera
2025-03-08, 14:44
Avstängd
Citat:

Tack för hjälp.

Psykiatri Stockholm Södra är kaos. Man kan få två kallelser till olika läkare samma dag, de svarar inte i telefonen på flera dagar och man behandlas av sjuksköterskor under överseende av läkare. Behöver man hjälp av läkare så lämnas inte dina meddelanden fram även om du skulle bli sjuk av medicinen och läkaren sagt att du ska ringa. Fullkomligt kaos på alla sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in