2023-11-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Exakt, det borde de inte få göra.

Ska du förbjuda kontanter? Är du dum i huvudet eller bara kommunist?

Det är väl toppen att det går att betala med kontanter så polisen kan ta dessa dumskallar?

Dessutom ska inte några kriminella få begränsa vår frihet, det är de kriminella som ska begränsas. Det jobbar ju polisen uppenbarligen med. Detta tyder väl om något på att polisen sköter sitt uppdrag?

Någon tyckte polisen istället skulle stå utanför deras bostäder.. Det är ju inte så det går att göra både och?

Ska man sluta med att bevaka trafiken tills alla mord, rån och våldtäkter är lösta?
Citera
2023-11-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Dystopiska Sverige än mer dystopiskt

Men visst hade läget ljusnat om alla mellanöstern plankton hade åter placerats där de hör hemma, nära öknen!!!
Citera
2023-11-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Många.. fattar inte att det inte blir stopp för kontanter på sådana butiker... Du kan gå in å köpa en klocka för 150000 kontant
Helt sjukt.
Du kan handla klockor för över hundra tusen men inte sätta in tjugo tusen på banken.

Vad är nackdelen med att förbjuda kontantinköp över ett visst belopp, annat än den för kriminella köpare och ekonomiska brottslingar?
Citera
2023-11-13, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanhalslampa

Det är väl toppen att det går att betala med kontanter så polisen kan ta dessa dumskallar?

Ungefär lika logiskt som att tillåta vapen för att polisen ska kunna ta kriminella.
Citera
2023-11-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Helt sjukt.
Du kan handla klockor för över hundra tusen men inte sätta in tjugo tusen på banken.

Vad är nackdelen med att förbjuda kontantinköp över ett visst belopp, annat än den för kriminella köpare och ekonomiska brottslingar?
Exakt så..jag använder aldrig kontanter å ingen här har förklarat varför det behövs å vad de handlar för dom.?? knepigt va
Citera
2023-11-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det är väl generellt bra att Polisen misstänkliggör parasiterande kriminella utlänningar
Ja, naturligtvis är det här mycket positivt.
Citera
2023-11-13, 16:22
Medlem
K.K.Ks avatar
Citat:
Aldrig det kommer ett vettigt belägg för att ha kontanter å vad de används till..

Kontanter funkar på ICA konsum mm. Djävligt irriterande med muppar som har plastkort och swich. Deras fel att det alltid är kö vid kassorna.
Citera
2023-11-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanhalslampa

Dessutom ska inte några kriminella få begränsa vår frihet, det är de kriminella som ska begränsas. Det jobbar ju polisen uppenbarligen med. Detta tyder väl om något på att polisen sköter sitt uppdrag?

Någon tyckte polisen istället skulle stå utanför deras bostäder.. Det är ju inte så det går att göra både och?

Ska man sluta med att bevaka trafiken tills alla mord, rån och våldtäkter är lösta?
vad köper du för kontanter?
Citera
2023-11-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
Jag har gett dig argument i mina svar på dina villfarelser. Dessutom finns det studier på att människor som hanterar är mer generösa och mer villiga att köpa saker vilket stimulerar både mellanmänskliga relationer och samhällsekonomin.

Fast det är klart, om man tror att staten och bankerna vill ens absolut bästa så är det klart att man föredrar elektroniska betalsätt. Jag är rätt skeptisk mot både staten och storfinansen så jag föredrar kontanter, i alla fall att ha alternativet.
Du verkar så upprörd över detta man skulle kunna tro du har en personlig insats i det.
Vad är du, rädd för att det är du som blir tagen nästa gång och åker dit för dina kriminella verksamheter? Eller är du butiksägaren som ser de där ljuva kriminella kunderna med deras olagligt införskaffade pengar försvinna?
Citera
2023-11-13, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://www.mitti.se/nyheter/polis-slog-till-mot-kunder-vid-lyxbutikerna-6.19.185386.9417136958

Bra eller dåligt? Jag brukar inte handla i lyxbutiker. Och jag brukar inte köpa sex eller gå på gym heller. https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rst_kom_de_...
Väldigt bra, folk som har massa Cash är jäkligt misstänkt
Citera
2023-11-13, 16:51
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Felet är ju att lyxbutikerna tar kontanter.
Japp. Pengatvätt och möjlighet för kriminella att använda kontanter dom inte tänkt att tvätta alls.
Citera
2023-11-13, 17:02
Medlem
Citat:
Exakt så..jag använder aldrig kontanter å ingen här har förklarat varför det behövs å vad de handlar för dom.?? knepigt va

I ett normalt land är kontanter precis lika accepterade som andra betalningar.

Men du vill tydligen ta bort ytterligare fri- och rättigheter för svenskarna, för att göra Sverige ännu mer till ett fängelse än vad det redan är. Svensken är ju mer eller mindre redan omyndigförklarad.

Varför? För att släta över det faktum att mångkulturen inte fungerar.

Fyller man på landet ständigt med hundratusentals babbar varje år så kommer samhället att kollapsa.

Att ta bort människors friheter och övervaka dem kommer möjligen att kunna köpa lite tid, men fördröjer bara det oundvikliga.

Den som ger upp sin frihet för att få mera trygghet kommer varken att få frihet eller trygghet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in