Citat:
Ursprungligen postat av
mnemanic
Det kan man man men knappt lönt eftersom de ska handlägga det och nu är det bara 10 dagar kvar.
Han skickade in och det har jag bekräftat eftersom Transportstyrelsen skickade ut brev och uppmärksammade på att det var ett datum fram i tiden.
Well... på svaren så här långt känns det inte som jag behöver oroa mig för något överlagt jävelskap i alla fall. Dvs det finns ingen anledning till att han skulle ha gjort så med avsikt? Och i så fall enligt mig ingen anledning att inte va schyst och ställa på bilen...
Ställer du på bilen så MÅSTE
DU ha en trafikförsäkring på den tecknad i ditt namn. Annars får du en otrevlig överraskning från Trafikförsäkringsföreningen för dom dagar den varit påställd utan att vara försäkrad på dig.
Hur jag vet det?
Jag tog över min mors bil från hennes dödsbo, men missade att teckna en försäkring i mitt namn.
Då var det ändå jag som skötte betalningen av hennes försäkringar, och alla våra försäkringar och både mina och hennes bankkonton var hos Länsförsäkringar vid tillfället.
Så att så länge bilen står i din ägo, och är i trafik, så kommer du inte undan att betala för antigen trafikförsäkringen eller den typ 10 gånger så dyra premien från Trafikförsäkringsföreningen...
Var jag du, så skulle jag höra av mig till Transportstyrelsen redan i morgon. Dom har ju redan uppmärksammat att datumet skulle kunna vara felaktigt. Vägtrafikskatten följer bilen, så den kommer ändå den nya ägaren till godo.