2023-11-11, 20:53
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Exakt. Han har en syster i Paris så han kan vara hos henne. Svenska polisen kontaktar den franska polisen och begär ett hembesök, hur svårt kan det va?

Det är lite mer än tre timmar kvar sedan är det för sent.

Svenska polisen har letat överallt här hemma under den senaste veckan säjer de, men varför har ingen tänkt tanken att flyga till Paris och knacka på systerns dörr.

Svenska polisen har ingen jurisdiktion i Frankrike. Det är inte heller så enkelt att man kan ringa Franska polisen och be att de delger en man för en handling som fram till nyligen var laglig i Frankrike, utan att det finns en internationell efterlysning eller något liknande.
Citera
2023-11-11, 20:56
Medlem
Har läst vad GW säger, men måste man verkligen delges innan preskriptionen inträffar? Tycker det borde räcka med att man blir åtalad. Men jag kan såklart ha fel.
Citera
2023-11-11, 21:03
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fadervar
So what. Var enda kändiskvinna går och köper fittmassage och skryter om det i sina bloggar. Så måste ju vara samma lika i detta jämställda Sverige. Kan således inte vara något att bry sig om.
Det PS och andra gör när de köper "thaimassage" är att bidra till att en vidrig hantering upprätthålls. Dvs unga kvinnor, ofta mycket unga, kommer till Sverige för att "massera" svenska män för en för deras förhållanden hög summa men för en svensk särskilt mycket. Därmed upprätthålls prostitution och utnyttjande av unga, fattiga kvinnor utan framtid i hemlandet. Får de ens behålla pengarna själva, eller måste de ge det mesta till männen bakom verksamheten? Det är precis lika illa som trafficking även om lagen inte ser det så. När högt uppsatta och män med makt utnyttjar dessa kvinnor sänder de ut helt fel signaler till allmänheten. OK, PS är inte högt uppsatt eller har makt, men däremot har han nära kopplingar till Sveriges mest prestigefyllda och inflytelserika familj (även om deras makt till stor del är informell). Dessutom har hans faster använt sin ställning och sitt kändisskap för att lobba mot sexuellt utnyttjande av kvinnor. Det är något hon lovordats för, men om hon nu skyddar och försvarar PS har hon i mina ögon förverkat allt förtroende.
Citera
2023-11-11, 21:04
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Har läst vad GW säger, men måste man verkligen delges innan preskriptionen inträffar? Tycker det borde räcka med att man blir åtalad. Men jag kan såklart ha fel.
Polisen vill helt enkelt inte att kungahuset ska dras i smutsen så därför har någon korrupt höjdare sagt att han ska hålla sig borta tills på måndag.
Någon nitisk horsnut vill annorlunda så därför måste Polisen försöka lagföra honom.
Citera
2023-11-11, 21:06
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Det PS och andra gör när de köper "thaimassage" är att bidra till att en vidrig hantering upprätthålls. Dvs unga kvinnor, ofta mycket unga, kommer till Sverige för att "massera" svenska män för en för deras förhållanden hög summa men för en svensk särskilt mycket. Därmed upprätthålls prostitution och utnyttjande av unga, fattiga kvinnor utan framtid i hemlandet. Får de ens behålla pengarna själva, eller måste de ge det mesta till männen bakom verksamheten? Det är precis lika illa som trafficking även om lagen inte ser det så. När högt uppsatta och män med makt utnyttjar dessa kvinnor sänder de ut helt fel signaler till allmänheten. OK, PS är inte högt uppsatt eller har makt, men däremot har han nära kopplingar till Sveriges mest prestigefyllda och inflytelserika familj (även om deras makt till stor del är informell). Dessutom har hans faster använt sin ställning och sitt kändisskap för att lobba mot sexuellt utnyttjande av kvinnor. Det är något hon lovordats för, men om hon nu skyddar och försvarar PS har hon i mina ögon förverkat allt förtroende.

Som sagt, redan till veckan kommer Sossarna att motionera om en preskriptionstid på 25 år, om inte Vänsterpartiet hinner före.
Citera
2023-11-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Polisen vill helt enkelt inte att kungahuset ska dras i smutsen så därför har någon korrupt höjdare sagt att han ska hålla sig borta tills på måndag.
Någon nitisk horsnut vill annorlunda så därför måste Polisen försöka lagföra honom.
Läste du frågan jag skrev? Antagligen inte.
Citera
2023-11-11, 21:10
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Svenska polisen har ingen jurisdiktion i Frankrike. Det är inte heller så enkelt att man kan ringa Franska polisen och be att de delger en man för en handling som fram till nyligen var laglig i Frankrike, utan att det finns en internationell efterlysning eller något liknande.
Okej jag förstår, det var inte så enkelt som jag ville få det till. Synd.
Citera
2023-11-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen

Ring Lasse-Majas detektivbyrå, de fixar allt snuten inte klarar!
Senast redigerad av Ersatz 2023-11-11 kl. 21:30.
Citera
2023-11-11, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98

Kan man som privatperson delge någon?
Citera
2023-11-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ersatz
Du känner han personligen? Berätta mer.

Bara genom hans offentliga persona, vilket räcker gott.
Citera
2023-11-11, 21:34
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersatz
Kan man som privatperson delge någon?

Nej, enligt Wikipedia. Särskilt förordnad stämningsman krävs.
Citera
2023-11-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amitriptylin
Han var en idiot redan på 80-talet när han började på Bromma gymnasium, tror jag det var.
Mina vänner som gick där umgicks lite med honom...

Berätta mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in