2023-11-11, 13:54
Medlem
”Leo Giertz, 42, har bott i sin trea på 168 kvadratmeter på Gärdet i Stockholm sedan den första juni i år.
– Jag hade precis separerat och behövde någonstans att bo. Vi hade redan sålt vårt gemensamma boende vilket gjorde att jag hade lite ont om tid. Det blev lite stressigt, säger han.”

Leo hyr dyrt i andra hand av ett företag, och tror att han har möjlighet att få tillbaka överpriset och även få överta förstahandskontraktet, ifall det slutar på samma sätt som för hans bonuspappa som gjort samma sak och vunnit i hyresnämnden.

För den som har mycket pengar är det därmed möjligt att ”köpa” sig förbi kön till hyresrätter så länge en har råd att ligga ute med mycket pengar.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/LlbGA4/leos-hyra-90000-kronor-i-manaden-for-trea-pa-gardet
Citera
2023-11-11, 13:58
Medlem
Airwave92s avatar
Lyxfällan nästa
Citera
2023-11-11, 13:59
Medlem
paskharens avatar
Har du sett terrassen eller?! Rent krasst hade jag gett Leo rådet att titta efter något simplare boende. Detta måste vara dagens överklassproblem.
Citera
2023-11-11, 13:59
Avslutad
– Jag skrev på hyreskontraktet, där det står att hyran är på 90 000 kronor.

Citera
2023-11-11, 14:00
Medlem
Avskyr folk som fular sig som denna. Nu försöker han komma före kösystemet och få förstakontrakt på en drömlya i stockholm.
Lite som Lars ohly gjorde.
Citera
2023-11-11, 14:07
Medlem
Garanterat kände Leo till regelverket, och utnyttjar det nu till sin fördel. Helt rätt av Leo. Samtidigt får fastighetsägaren en knäpp på näsan.
Citera
2023-11-11, 14:08
Medlem
Men vadå han visste väl vad han skrev på? Uppenbarligen andra motiv till varför han gör som han gör, töntigt gå ut i tidningen. Verkar vara värsta lyxlägenheten, sjuk terrass och utsikt, även i något lyxområde? Svårt att se skälig hyra är så låg som 21700 kr som han uppger, snarare 30-40k. Dock dålig koll på området han bor på.
Senast redigerad av kajglkjaekwaj 2023-11-11 kl. 14:22.
Citera
2023-11-11, 14:08
Medlem
Leo ljuger kring inledande text. Det går med enkelhet att hyra ett rum eller lägenhet med betydligt lägre ockerhyra (säg 15-20K för en etta) men då det ser ut så för många i Sthlm och har normaliserats så blir det inga artiklar så han har siktat in sig på denna med avsikt att ta över från första början.

Jag är kluven, jag både hoppas att han lyckas (för att klämma åt företaget som kräver sjuka hyror) och samtidigt vill jag att det ska gå åt helvete för honom för att han manipulerar och har sig.
Senast redigerad av ClitEastwood 2023-11-11 kl. 14:11.
Citera
2023-11-11, 14:11
Medlem
arakas avatar
It takes one to know one.
Uthyrningsföretaget är dock ett snäpp värre så jag hoppas att de torskar.
Skulle vara kul att veta vad lille Leo gör för brödfödan, tror inte att det är röda korset i alla fall, ☺️.
Senast redigerad av araka 2023-11-11 kl. 14:14.
Citera
2023-11-11, 14:18
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Lyxfällan nästa
Läser du alltid enbart de 3 första raderna och anser man ska hamna i lyxfällan?
Har han problem med att betala hyran? Varför kommentera ens innan du vet hur storyn igger till.
Citera
2023-11-11, 14:19
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Avskyr folk som fular sig som denna. Nu försöker han komma före kösystemet och få förstakontrakt på en drömlya i stockholm.
Lite som Lars ohly gjorde.
Ja, Leo fular sig. Han räknar med att få besittningsrätt och alla pengar tillbaka. Vilket han säkerligen får enligt utslaget i HD där hans bonuspappa gjorde samma sak.

Har man råd att ligga ute med 90 papp i månaden ett tag kan man göra så här.

Aftonbladet slår volter av glädje när man blåser storfinansen.
Citera
2023-11-11, 14:20
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Så han har lärt sig av sin pappa, letat upp ett objekt med samma förutsättningar som i pappans case, som kan betala sig på samma vis som för hans pappa, smart och mycket sneakyfucker av honom.

Nu vill han snart bli utköpt för några miljoner.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2023-11-11 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in