2023-11-10, 15:31
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Gärna....
Det första ologiska är att du tror en jävla massa som de flesta konspiratörer gör, ni tror en massa om områden ni antingen aldrig jobbat med eller ens har en liten utbildning i. Detta gör att ni i er Dunning-Kruger tror ni vet bättre än hela samlade vetenskapskåren och att just ni hittat ett samband som ingen annan har i någon studie.

Fortfarande så eliminerar kroppen bland annat aluminium på samma sätt som om man fick i sig det på annat sätt, har du i dina förvirrade tankar tagit reda på detta först?
Har personen dåliga eller sämre njurar så eliminerar kroppen aluminium bland annat i sämre takt vilket då gör att det tar längre tid innan allt är borta.

Så förutom att du tror dig se ett samband så gar det gjorts otaliga studier som visar att allmänt är inte aluminium som används i vaccin farliga eller orsakar autism. Autism är medfött och inget man får senare i livet, man kanske inte diagnostiseras förrän senare men man kan likväl ha det hela livet. Allt beror på vilken grad man har om det upptäcks eller ej, har individen inga problem så utreds heller aldrig autism.
Innan du nu blir till dig i byxan, jag har ungefär 40 års erfarenhet av personer med autism, ADD, ADHD med mera så jag vet hur diagnoser ställs och hur dessa har ändrats över tid. Vad har just DU för egen erfarenhet som ger dig ens lite kvalifikationer att uttala dig i frågan?

Något du kan fundera på är hur dina påstådda skador skulle kunna ärvas exakt lika dant om de vore inducerade av aluminium. Vid en förgiftning borde skadorna i så fall bli mer randomiserade...

Så du menar att endast ett fåtal tar skada av aluminium från vaccin för att de tex har sämre njurar? Att drtta kan skapa autism och andrw sjukdomar?

Eller läste nu att du tror det är medfött.

Menar fu då att vissa födda med dåliga njurar och sen ackulererar aluminium.

Eller att de har autism innan de ackumulerade aluminium?

Eller vet du inte?

Tolkar jag din text rätt verkar du vilja förneka att koplingen mellan att autistiska har höga aluminiumhalter i hjärnan.

Det är inget du vill diskutera?

Är de för att det säger emot vetenskaplig konsensus och du tycker det är jobbigt?

Har du någonsin ändrat åsikt när vetenskaplig konsensus ändrat. Samt har du nägonsin haft en avikande syn på något än vetensksplig konsensus?

Anser du att pionjärer ofta har en avikande syn från vetenskaplig konsensus?

Har du någonsin varit en pionjär?

Svara gärna så sakligt du kan utan att beblanda in dina könslor av kognitiv dissonans.

Anlddningen atr du får kognitiv dissonans är för du förvarar en ställning baserat på en felaktig gissning.

Detta kommer visa sig om du svarar på alla frågor ovan sakligt. Där med misstänker jag att du gärna vill undvika vissa av frågorna ovan.
Senast redigerad av stycket 2023-11-10 kl. 15:41.
Citera
2023-11-10, 17:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Fast nu är det kristallin aluminium oxyhydroxid man använder som adjuvant och inte aluminium (AL) vi talar om. Det är ju helt sjukt hur du sitter här och sprider dynga?

Du missade allt det från din skolbänk? Och så sitter du här och tramsar om saker du inte kan något om? Med din bakgrund här på forumet är jag inte förvånad att du vräker ur dig dylikt skitprat. Man undrar om du överhuvudtaget haft någon skolbänk, än mindre suttit i en?

https://www.sciencedirect.com/topics/medicine-and-dentistry/aluminum-hydroxide

Herregud, det här blir bara värre och värre...
Så här säger världens ledande expert på aluminium i levande system:
“However, the aluminum that we have already described herein as biologically reactive has one distinct chemical form, and it is the solvated free metal cation (a positively charged ion), written as Al3+(aq). (The subscript “aq” stands for aqueous, so this tells us that Al3+ is the form of aluminum that is found in water, an aqueous solvent.)

Christopher Exley, Imagine You Are an Aluminum Atom (Kindle): https://www.amazon.com/Imagine-You-Are-Aluminum-Atom-ebook/dp/B08H2KCJ7D/ref=tmm_kin_swatch_0?_encoding=UTF8&qid=1699633083 &sr=1-1
Här har dårpippin "korrektamund0" bättre koll?

Dvs, aluminium som adjuvant reagerar och omvandlas självklart från och med att giftet injiceras i spädbarnet.
Senast redigerad av onopono 2023-11-10 kl. 17:24.
Citera
2023-11-10, 17:27
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Så här säger världens ledande expert på aluminium i levande system:
“However, the aluminum that we have already described herein as biologically reactive has one distinct chemical form, and it is the solvated free metal cation (a positively charged ion), written as Al3+(aq). (The subscript “aq” stands for aqueous, so this tells us that Al3+ is the form of aluminum that is found in water, an aqueous solvent.)

Christopher Exley, Imagine You Are an Aluminum Atom (Kindle): https://www.amazon.com/Imagine-You-Are-Aluminum-Atom-ebook/dp/B08H2KCJ7D/ref=tmm_kin_swatch_0?_encoding=UTF8&qid=1699633083 &sr=1-1
Här har dårpippin "korrektamund0" bättre koll?
Nu var det väl inte JAG som hade koll (well...), utan:
Frederick R. Vogel, Stanley L. Hem, in Vaccines (Fifth Edition), 2008

Är du verkligen så urblåst att du utan att skämmas gör bort dig gång på gång? Jag menar, någon gräns måste det ju finnas även för DIG? Du vet alltså inte skillnaden på aluminium och kristallin aluminium oxyhydroxid?

Du är verkligen så urblåst att du sitter och antyder att du är den typen av ointelligent tölp som tror att salt är Natrium? Är det så illa?

Herregud...det får vara ett slut på detta ointelligenta antivaxxar-patraskeri. Kan de inte skicka fram någon som gått ur grundskolan åtminstone?
Citera
2023-11-10, 17:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nu var det väl inte JAG som hade koll (well...), utan:
Frederick R. Vogel, Stanley L. Hem, in Vaccines (Fifth Edition), 2008

Är du verkligen så urblåst att du utan att skämmas gör bort dig gång på gång? Jag menar, någon gräns måste det ju finnas även för DIG? Du vet alltså inte skillnaden på aluminium och kristallin aluminium oxyhydroxid?

Du är verkligen så urblåst att du sitter och antyder att du är den typen av ointelligent tölp som tror att salt är Natrium? Är det så illa?

Herregud...det får vara ett slut på detta ointelligenta antivaxxar-patraskeri. Kan de inte skicka fram någon som gått ur grundskolan åtminstone?

Igen:
Dvs, aluminium som adjuvant reagerar och omvandlas självklart på olika sätt från och med att giftet injiceras i spädbarnet och det är främst i varianten Al3+ (aq) som det reagerar biologiskt = toxiskt.
Exakt VAD av det här är det som dårpippin "korrektamund0" inte fattar, menar du?
Citera
2023-11-10, 18:01
Medlem
Citat:
Hur går det? Hade du någon vetenskaplig studie som visar att den sedan 40-talet exponentiella ökningen av antalet autister i USA är en illusion?

Börja gärna med din bästa studie.

Har du ju redan fått...
Läskunnig?
Citera
2023-11-10, 18:08
Medlem
Citat:
Igen:
Dvs, aluminium som adjuvant reagerar och omvandlas självklart på olika sätt från och med att giftet injiceras i spädbarnet och det är främst i varianten Al3+ (aq) som det reagerar biologiskt = toxiskt.
Exakt VAD av det här är det som dårpippin "korrektamund0" inte fattar, menar du?
Du fick en länk, du kollade inte den, antar jag?
Citat från länken:
Citat:
Aluminum hydroxide adjuvant is not Al(OH)3 but rather crystalline aluminum oxyhydroxide (AlOOH)27. This difference is important as crystalline aluminum hydroxide has a low surface area (approximately 20–50 m2/g) and is a poor adsorbent.
Citera
2023-11-10, 18:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Har du ju redan fått...
Läskunnig?
Då länkar du till det inlägget där jag "redan fått" det.
Citera
2023-11-10, 18:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du fick en länk, du kollade inte den, antar jag?
Citat från länken:
Aluminum hydroxide adjuvant is not Al(OH)3 but rather crystalline aluminum oxyhydroxide (AlOOH)27. This difference is important as crystalline aluminum hydroxide has a low surface area (approximately 20–50 m2/g) and is a poor adsorbent.
Och?
Citera
2023-11-10, 19:16
Medlem
Citat:
Och?
Du hävdar att det är Al3 när så inte är fallet. Läsur du inte svaren du får? Uppenbarligen inte när du gläfser om källa, citat hela tiden när du fått det 8 ggr. Kom igen nu, läs lite.
Citera
2023-11-10, 21:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du hävdar att det är Al3 när så inte är fallet. Läsur du inte svaren du får? Uppenbarligen inte när du gläfser om källa, citat hela tiden när du fått det 8 ggr. Kom igen nu, läs lite.
1. Jag hävdar att, ja, aluminium är den i särklass vanligaste metallen i jordskorpan, men att den däremot fram till sent 1800-tal och uppfinningen av teknologin att utvinna den ur berggrunden har varit i princip helt frånvarande i jordens biosfär, den mänskliga kroppen inkluderad = dess "vanlighet" är inte på något sätt något bevis för dess ofarlighet.

2. Jag har INTE hävdat att aluminium-adjuvans i vacciner är av varianten Al3+ (aq). Jag hävdar att det är varianten (jonen) Al3+ (aq) som är den mest biologiskt aktiva och därmed den mest giftiga för levande system, inklusive människokroppen.

3. Jag hävdar vidare att helt oavsett hur aluminium-adjuvansen i respektive vaccin ser ut, så reagerar den och omvandlas till olika varianter när den injiceras i människokroppen, varav Al3+ (aq) som sagt är den som är giftigast och lättast sprids ut i kroppens olika organ främst för att den är vattenlöslig.

Var det något annat du undrade över?
Citera
2023-11-10, 22:35
Medlem
Citat:
1. Jag hävdar att, ja, aluminium är den i särklass vanligaste metallen i jordskorpan, men att den däremot fram till sent 1800-tal och uppfinningen av teknologin att utvinna den ur berggrunden har varit i princip helt frånvarande i jordens biosfär, den mänskliga kroppen inkluderad = dess "vanlighet" är inte på något sätt något bevis för dess ofarlighet.

2. Jag har INTE hävdat att aluminium-adjuvans i vacciner är av varianten Al3+ (aq). Jag hävdar att det är varianten (jonen) Al3+ (aq) som är den mest biologiskt aktiva och därmed den mest giftiga för levande system, inklusive människokroppen.

3. Jag hävdar vidare att helt oavsett hur aluminium-adjuvansen i respektive vaccin ser ut, så reagerar den och omvandlas till olika varianter när den injiceras i människokroppen, varav Al3+ (aq) som sagt är den som är giftigast och lättast sprids ut i kroppens olika organ främst för att den är vattenlöslig.

Var det något annat du undrade över?
Ja, hur fan är du skapt? Du säger emot dig själv och ignorerar det jag sagt och länkat till. Vad är du för en idiot egentligen?
Citera
2023-11-11, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Så du menar att endast ett fåtal tar skada av aluminium från vaccin för att de tex har sämre njurar? Att drtta kan skapa autism och andrw sjukdomar?

Eller läste nu att du tror det är medfött.

Menar fu då att vissa födda med dåliga njurar och sen ackulererar aluminium.

Eller att de har autism innan de ackumulerade aluminium?

Eller vet du inte?

Tolkar jag din text rätt verkar du vilja förneka att koplingen mellan att autistiska har höga aluminiumhalter i hjärnan.

Det är inget du vill diskutera?

Är de för att det säger emot vetenskaplig konsensus och du tycker det är jobbigt?

Har du någonsin ändrat åsikt när vetenskaplig konsensus ändrat. Samt har du nägonsin haft en avikande syn på något än vetensksplig konsensus?

Anser du att pionjärer ofta har en avikande syn från vetenskaplig konsensus?

Har du någonsin varit en pionjär?

Svara gärna så sakligt du kan utan att beblanda in dina könslor av kognitiv dissonans.

Anlddningen atr du får kognitiv dissonans är för du förvarar en ställning baserat på en felaktig gissning.

Detta kommer visa sig om du svarar på alla frågor ovan sakligt. Där med misstänker jag att du gärna vill undvika vissa av frågorna ovan.

Nu är du lite mer störd än vanligt.
Nej, det orsakar inte och har aldrig konstaterats orsaka autism MEN man har sett en ansamling av aluminium ja men det visar inte på ett skit.
Lär dig läsa töntfan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in