2023-11-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Men då kommer inte hon jobba och bara sitta hemma på bidrag istället. Så länge hon är en kompetent lärare och inte proklamerar för islam spelar det väl ingen roll.

Varför ska hon få bidrag om hon väljer att inte jobba? Det är naturligtvis helt orimligt. Hon får ha precis vilka kläder hon vill i sitt hem, men som lärare ska hon naturligtvis varken göra reklam för politik eller religion. Hon har valet att jobba utan slöja eller flytta till ett land där slöjan är en norm.

Varför vänstern vill normalisera världens mest extrema och kvinnoförtryckande religion är för mig oklart.
Citera
2023-11-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Förtryck är att bestämma vad kvinnor ska ha på sig som föräldern.

Det finns inget som tyder på att han ställt krav på vad hon ska ha på sig, utan att hon inte ska vara reklampelare för världens mest kvinnoförtryckande religion.

I sin yrkesroll som lärare, finansierad av skattebetalarna, ska man inte vara en symbol för politiska eller religiösa budskap. Det finns inget förtryckande i det, utan är ett skydd mot elever för att ge dem en neutral skolgång.

Varför vänstern vill normalisera världens mest extrema och kvinnoförtryckande religion är för mig oklart.
Citera
2023-11-10, 14:21
Medlem
polisanmälan och stannat hemma 5 dagar pågrund av det
Citera
2023-11-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Det finns inget som tyder på att han ställt krav på vad hon ska ha på sig, utan att hon inte ska vara reklampelare för världens mest kvinnoförtryckande religion.

I sin yrkesroll som lärare, finansierad av skattebetalarna, ska man inte vara en symbol för politiska eller religiösa budskap. Det finns inget förtryckande i det, utan är ett skydd mot elever för att ge dem en neutral skolgång.

Det finns inget som heter neutral. Alla människors livsstilar färgas av deras politiska,religiösa etc åsikter. En lärare som är ateist är inte heller neutral. Hen påverkar barnen att religion är något dåligt. Ska inte barn få välja om de vill vara religiösa eller inte?

Det enda alternativet är att det finns en variation av olika människor inom bla läraryrket. Det finns säkert några muslimska elever I den klassen som också bär slöja. Det finns hundratusentals muslimer som betalar skatt. Ditt argument håller inte.
Citera
2023-11-10, 15:58
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Enligt vem? Inte enligt lat iallafall. Jävla dekadenta människor som inte kan acceptera att en kvinna väljer att skyla sig som man gjort i tusentals år. Att era 10 åriga barn får lära sig hur man sätter på en kondom accepterar ni dock.
Nej vi accepterar inte pedofil dyrkare i skolan. Satans religion är inte acceptabel. I Sverige är vi på de godas sida.
Citera
2023-11-10, 17:21
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu handlar det ju om religionsfrihet (i hennes fall) och yttrandefrihet (i hans fall). Inte vilken skärmytsling som helst. Närvaron av slöja i offentliga miljöer har också debatterats en del de senaste åren. Finns absolut ett nyhetsvärde här.

Ja det är hennes religionsfrihet, men det finns även något som kallas negativ religionsfrihet som handlar om att icke-troende ska ha rätt att få slippa religiösa manifestationer.
Citera
2023-11-10, 17:24
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Enligt vem? Inte enligt lat iallafall. Jävla dekadenta människor som inte kan acceptera att en kvinna väljer att skyla sig som man gjort i tusentals år. Att era 10 åriga barn får lära sig hur man sätter på en kondom accepterar ni dock.

Om ni menar fallet i Söderhamn, så drabbar ju denna undervisning i lika hög grad muslimska elever som svenska.
Citera
2023-11-10, 18:17
Medlem
Jan-As avatar
Lärare i kommunala skolor ska inte bära några som helst klädplagg eller utsmyckningar som har kopplingar till islam.
Jag hade fan kokat av ilska om något av mina barn fick en sådan lärare.
Bort med skiten!
Citera
2023-11-10, 18:48
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Det finns inget som heter neutral. Alla människors livsstilar färgas av deras politiska,religiösa etc åsikter. En lärare som är ateist är inte heller neutral. Hen påverkar barnen att religion är något dåligt. Ska inte barn få välja om de vill vara religiösa eller inte?

Det enda alternativet är att det finns en variation av olika människor inom bla läraryrket. Det finns säkert några muslimska elever I den klassen som också bär slöja. Det finns hundratusentals muslimer som betalar skatt. Ditt argument håller inte.
Ingen annan skyltar med sina åsikter. Bara muslimer. Religionen får man ha på fritiden!
Citera
2023-11-10, 18:56
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
nej vi accepterar inte medeltida värderingar. Vi är i Sverige nu.
Citera
2023-11-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ironin i detta inlägg. En kvinna som skyler sig och väntar med sex till äktenskap är en hora medan groggluder som suger kuk på krogen varje lördag för drinkar inte är det. Vad är det för jävla alternate universe jag hamnat i🤣🤣🤣

Fast muslimska (extremt religiösa, dvs sådana som bör slöja) kvinnor brukar prata om att de vill ha mahr = prostituterade
Citera
2023-11-10, 21:08
Medlem
Citat:

Haha, det är kul att du måste ta en annan extremism som de flesta svenskar inte heller accepterar.

Hur jävla svårt kan det vara att vara normal?!

Var ingen bokstavstroende slöjbärare eller sinnessjukt pervo som tvingar på barn sexuellt beteende.

Jag har gått i svensk skola och jag har sluppit islamistiska och perversa lärare.

Tack och lov, eller tyvärr, för jag hade läxat upp dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in