2023-11-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Håller med. Som att en berättelse hämtad från VERKLIGHETEN skulle vara helt värdelös.... 😆
Fast jag använder den själv ibland🤣 för att antydaa att nån ljuger😎
Citera
2023-11-10, 20:19
Medlem
jjujjus avatar
Du startade en tråd för att du gillar korta killar. Bli ihop med en kort kille då. Vad är meningen med tråden? Att diskutera att alla gillar olika och att längd inte spelar superstor roll så länge han inte är en dvärg?

Nej du är inte unik som inte fokuserar på längd. Om det var det du var ute efter. Dom flesta kvinnorna med sunt förnuft ser åt personligheten i första hand.
Citera
2023-11-10, 20:22
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Du startade en tråd för att du gillar korta killar. Bli ihop med en kort kille då. Vad är meningen med tråden? Att diskutera att alla gillar olika och att längd inte spelar superstor roll så länge han inte är en dvärg?

Nej du är inte unik som inte fokuserar på längd. Om det var det du var ute efter. Dom flesta kvinnorna med sunt förnuft ser åt personligheten i första hand.

Meningen med tråden är att belysa och undersöka manliga könsideal. Tackar som frågar!
Citera
2023-11-10, 20:24
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Som rubriken lyder: hur ovanligt är det att, som jag, attraheras av korta killar? För mig är det lika självklart att en kille bör vara kort, som det är för andra tjejer att killen ska vara lång och ståtlig.

Om jag är ute på en dejtingsajt reagerar jag alltid positivt och blir extra nyfiken om killens längd ligger mellan 160 och 180, nånstans där ligger min ideala längd för en kille. Under 160 är inga större problem, men det är ställan man stöter på så korta killar.

Låt mig vara tydlig. Jag har ingen sexuell fetish för dvärgar eller kortväxta per se, och upplever sällan att det är själva "kortheten" jag attraheras av. Tvärtom, jag går på utseende och personlighet; humor, attityd, bildningsnivå etc. Däremot finner jag en sexighet i att vara kille och kort, samtidigt som man har en vass attityd och i bästa fall klär sig snyggt (vet inte hur det är med andra, men jag dejtar iaf inte killar som har fula kläder). Det är något med en stor personlighet i liten förpackning som gör mig väldigt, väldigt sugen..!!

OBS! Jag tänder INTE på kombinationer som kort+ tjock eller kort+flintskallig.... känns bäst att tydliggöra detta redan nu. Att jag gillar korta killar innebär inte att Karlssom på taket är min drömbild av hur en kille ska se ut. Tvärtom, jag gillar snygga killar.

Om jag blir kär i en lång kille må det vara hänt. Personligheten är det viktiga, men det finns saker med "längd" som jag finner väldigt besvärande. Stora, klumpiga killar tar mer plats. Kroppsdelarna är liksom i vägen.

Och sedan detta att "alla" gillar långa killar gör mig i princip spyfärdig. I likhet med att "alla" killar ska ha stora muskler och pumpa upp sig för att impa på varandra + det motsatta könet. Det känns så jävla lågt! Inte bara primitivt, utan förolämpande mot alla former av mänsklig intelligens.

Varför i HELVETE skulle jag tända på en kille som käkar pulver och sitter på gymmet 8 timmar i veckan, i syfte att "se stor stor ut"????? Det är ju för fan pinsamt.

Ungefär samma äckel känner jag inför idén att en längd över 185 cm skulle vara något att bli attraherd av. Vilken syn har man då på killar? Att de är djur....? Som en elefant, ju större desto bättre. Nej tack.

Jag ser bara nackdelar med långa killar: hårt slitage på möbler, man måste antagligen köpa dyrare säng och mer hållbara bord + stolar, muskelbristningar, högre risk för lungkollaps och allt möjligt.... Om vi levde på stenåldern hade jag sett det attraktiva i att vara lång och stor - men vi lever ju inte på stenåldern längre.

Så, hur ovanligt är detta? Finns det äver huvud taget nån som tar det här inlägget på allvar, eller är längdidealet så inpräntat att alla kommer anta att jag trollar? Tack på förhand.
”Köpa nya möbler”

Det märks att du aldrig dejtat en lång kille. Själv behövde jag inte köpa en ny säng när jag hade en kille som var 191 cm lång

Snarare du som hakat upp dig något enormt på längd. Orka bry sig SÅ mycket. Men det positiva med en lång man är goda gener. Får man söner blir dom långa och det är ju inte helt värdelöst. Mer att vara stolt över
Citera
2023-11-10, 20:34
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
”Köpa nya möbler”

Det märks att du aldrig dejtat en lång kille. Själv behövde jag inte köpa en ny säng när jag hade en kille som var 191 cm lång

Snarare du som hakat upp dig något enormt på längd. Orka bry sig SÅ mycket. Men det positiva med en lång man är goda gener. Får man söner blir dom långa och det är ju inte helt värdelöst. Mer att vara stolt över

Jag har dejtat flera långa killar. Och noterat hur stolar knakar, bord blir instabila och sängar knakar utta bara helvete. En av de långa killarna jag dejtade hade dessutom enorma ryggproblem. Och en - tro det eller ej - drabbades av kollapsad lunga. Så jo, jag har erfarenhet!

Och det är just pga tjejer som dig - som likställer lång kille med "bra gener" som jag startade den här tråden. Jag är inte FIXERAD vid längd - jag bara konstaterar att jag inte direkt attraheras av det.

Däremot stör jag mig på tjejer som ÄR fixerade vid att killarna ska vara långa. Och återigen: det är för att "hedra" er som denna tråden startades!
Citera
2023-11-10, 20:37
Medlem
Citat:
Som rubriken lyder: hur ovanligt är det att, som jag, attraheras av korta killar? För mig är det lika självklart att en kille bör vara kort, som det är för andra tjejer att killen ska vara lång och ståtlig.

Om jag är ute på en dejtingsajt reagerar jag alltid positivt och blir extra nyfiken om killens längd ligger mellan 160 och 180, nånstans där ligger min ideala längd för en kille. Under 160 är inga större problem, men det är ställan man stöter på så korta killar.

Låt mig vara tydlig. Jag har ingen sexuell fetish för dvärgar eller kortväxta per se, och upplever sällan att det är själva "kortheten" jag attraheras av. Tvärtom, jag går på utseende och personlighet; humor, attityd, bildningsnivå etc. Däremot finner jag en sexighet i att vara kille och kort, samtidigt som man har en vass attityd och i bästa fall klär sig snyggt (vet inte hur det är med andra, men jag dejtar iaf inte killar som har fula kläder). Det är något med en stor personlighet i liten förpackning som gör mig väldigt, väldigt sugen..!!

OBS! Jag tänder INTE på kombinationer som kort+ tjock eller kort+flintskallig.... känns bäst att tydliggöra detta redan nu. Att jag gillar korta killar innebär inte att Karlssom på taket är min drömbild av hur en kille ska se ut. Tvärtom, jag gillar snygga killar.

Om jag blir kär i en lång kille må det vara hänt. Personligheten är det viktiga, men det finns saker med "längd" som jag finner väldigt besvärande. Stora, klumpiga killar tar mer plats. Kroppsdelarna är liksom i vägen.

Och sedan detta att "alla" gillar långa killar gör mig i princip spyfärdig. I likhet med att "alla" killar ska ha stora muskler och pumpa upp sig för att impa på varandra + det motsatta könet. Det känns så jävla lågt! Inte bara primitivt, utan förolämpande mot alla former av mänsklig intelligens.

Varför i HELVETE skulle jag tända på en kille som käkar pulver och sitter på gymmet 8 timmar i veckan, i syfte att "se stor stor ut"????? Det är ju för fan pinsamt.

Ungefär samma äckel känner jag inför idén att en längd över 185 cm skulle vara något att bli attraherd av. Vilken syn har man då på killar? Att de är djur....? Som en elefant, ju större desto bättre. Nej tack.

Jag ser bara nackdelar med långa killar: hårt slitage på möbler, man måste antagligen köpa dyrare säng och mer hållbara bord + stolar, muskelbristningar, högre risk för lungkollaps och allt möjligt.... Om vi levde på stenåldern hade jag sett det attraktiva i att vara lång och stor - men vi lever ju inte på stenåldern längre.

Så, hur ovanligt är detta? Finns det äver huvud taget nån som tar det här inlägget på allvar, eller är längdidealet så inpräntat att alla kommer anta att jag trollar? Tack på förhand.

Gillar dvärg är ovanligt
Du känner makt du borde gå till psykolog
Citera
2023-11-10, 20:42
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozempic
Gillar dvärg är ovanligt
Du känner makt du borde gå till psykolog

Jag tänder inte på dvärgar. Och nej, att gilla makt är inget skäl att uppsöka psykologen. Låt mig säga såhär: jag har pratat med psykologer/psykiatriker om det mesta du kan tänka dig, men mitt behov av makt har aldrig varit ett ämne för diskussion 🙂

Någonsin hört talas om en "dominant person"?

Någonsin träffat en KVINNA? Snälla du.. dags att uppdatera mjukvaran.
Citera
2023-11-10, 20:43
Bannlyst
Citat:
Trevligt. Men var hittar jag killar som gillar tjocka magar? Ingen idé att leta.... har dock fått komplimang för min "vackra" mage en gång, så det får duga
Vet inte hur tjock mage du har, men skulle du mot all förmodan se ut som mig kan jag bara klargöra att det inte är några problem: män tycker att kvinnan är den vackraste skapelsen. Även om man ser förjävlig ut… De kan t.o.m. tycka att man har den sexigaste jävla kroppen, även om den för tjejen är ett stort komplex och inte duger för att visas på t ex stranden.

Inte ens när jag var smal hade jag platt mage. Minns att jag startade en tråd om detta. (Med smal menar jag underviktig, värt att nämna eftersom män tycker typ att en tjej med BMI 23-24 är ”smal”… Klargörande: jag är inte överviktig.)

Det finns också män som går igång på feta tjejer. Ingen tjej lämnas utanför. Män däremot har det lite svårare. Även om jag håller med om att ”minimumlängden på 185” är ganska överdrivet. Jag kan sänka mig till 170, men då är jag 162 själv. (Många män hade tydligen inte haft lika mycket problem om tjejen var väldigt lång, t ex närmare 2 meter. Men jag tror även många män har en maxgräns där liksom - kanske preferens för minimum också för den delen.

Oftast handlar det om att man gärna inte vill att killen ska vara kortare än tjejen. Är man då lång som tjej måste man ha vissa marginaler. Hur lång är du själv?
Citera
2023-11-10, 20:45
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Varför blir folk provocerade av att TS gillar kortare män? Ni känns väldigt osäkra på er själv, som måste hävda er och se ned på andra.
Citera
2023-11-10, 20:50
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozempic
Blir äcklad av dig
Fyfan tänder på dvärg

Jag tänder som sagt inte på dvärgar. Och jag tänder inte på folk som inte kan svenska. Tvärtom. En kille kan vara huuuur snygg som helst, men pratar han som om han kom till Sverige i förrgår...... då blir det ingen dessert.

Och innan du googlar ordet dessert: det blir ingen pussy för dig alltså. Not now, not ever 🙂
Senast redigerad av noll.con.troll 2023-11-10 kl. 20:55.
Citera
2023-11-10, 20:50
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag har dejtat flera långa killar. Och noterat hur stolar knakar, bord blir instabila och sängar knakar utta bara helvete. En av de långa killarna jag dejtade hade dessutom enorma ryggproblem. Och en - tro det eller ej - drabbades av kollapsad lunga. Så jo, jag har erfarenhet!

Och det är just pga tjejer som dig - som likställer lång kille med "bra gener" som jag startade den här tråden. Jag är inte FIXERAD vid längd - jag bara konstaterar att jag inte direkt attraheras av det.

Däremot stör jag mig på tjejer som ÄR fixerade vid att killarna ska vara långa. Och återigen: det är för att "hedra" er som denna tråden startades!
Fast bara för att man är okej med att en kille inte är lång så behöver man inte trycka ner långa killar som du gör för att höja korta killar. Hur lång/kort är du själv om man får fråga? Jag var ihop med en lång man i flera år och har aldrig upplevt det du beskriver med möblerna och ryggproblem.

Vet inte vad du har för knarriga stolar men köp lite bättre kvalitet. En väldigt gammal stol kan även knarra när en smal och kort person sätter sig.

Det kommer alltid att vara vackert att vara lång och det kommer alltid att vara vackert att ha blåa ögon. Så länge man inte är två meter och över. Det där är inte najs för någon. Då kan han inte ens gå genom dörrar utan att huka sig eller sitta i bilar.

Det enda negativa med lite kortare killar är att dom tyvärr tenderar att ha mindervärdeskomplex och liksom vara mer osäkra överlag.
Citera
2023-11-10, 20:51
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Varför blir folk provocerade av att TS gillar kortare män? Ni känns väldigt osäkra på er själv, som måste hävda er och se ned på andra.

Just det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in