2023-11-09, 07:29
Medlem
Förälder kritiserade sonens lärarinna för hennes slöja - polisanmäld, Halmstad 2023

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/koranskola-foralder-pekade-ut-larare-pa-natet-som-bar-sloja--nqejkx
En lärare på en skola i Halmstads kommun anmäler en förälder för ofredande.

– Han tycker att hans son går i koranskola för att jag bär slöja, säger hon

Det här får bli en lärdom för honom att inte yttra sig på det sättet.
Vet någon mer?
Citera
2023-11-09, 07:39
Avstängd
Wtf?

Han tycker att hans son går i koranskola för att jag bär slöja, säger hon

Menar pappan att de är en koranskola ? Hahahah vad är det?
Citera
2023-11-09, 07:39
Avslutad
Jag vet inte mer, men jag gissar att det finns en och annan förälder som väljer skolor där lärarna inte bär slöja eftersom de vill distansera sig från islam. Den här föräldern låter utifrån sitt beteende i sociala medier som en förälder vilken inte tillhör den samhällsklass som låter sina barn köa till skolor från och med nyfödd ålder.
Citera
2023-11-09, 07:54
Medlem
halaltarzans avatar
Från Hallandsposten......

Citat:
Den man som publicerat inlägget på Facebook är tidigare dömd för hets mot folkgrupp. Han har också tidigare åtalats för ofredande av grannar med utländskt ursprung bland annat för att ha kastat in en urinluktande koran på grannarnas altan. Mannen dömdes då i tingsrätten men överklagade och friades i hovrätten eftersom ofredandet där inte ansågs tillräckligt allvarligt.

För övrigt så kan jag ju bara undra hur man öht kan anställa en religiös person om det nu ska vara en vanlig skola?
Citera
2023-11-09, 07:58
Medlem
Vad kommer att ske härnäst? Blir det förhör, åtal, rättegång, böter, fängelse?
Citera
2023-11-09, 08:00
Medlem
Stannade snöflingan hemma i 5 dagar för att en förälder kritiserade henne? Ska hycklet bestämma hur man ska vara klädd inför barnen i Sverige?
Citera
2023-11-09, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Stannade snöflingan hemma i 5 dagar för att en förälder kritiserade henne? Ska hycklet bestämma hur man ska vara klädd inför barnen i Sverige?

Det tror jag inte. Sedan är det arbetsgivaren och inte föräldrarna som bestämmer hur personalen ska vara klädda. Det i enlighet med lagar och regler som styr klädsel på arbetsplatsen. Denna föräldern har ju redan tidigare hänfört sig till att hetsa mot folk så det är inte den första eller den sista gången han gör det.

Föräldern har sedan valt skolan själv, så varför klagar han?
Citera
2023-11-09, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det tror jag inte. Sedan är det arbetsgivaren och inte föräldrarna som bestämmer hur personalen ska vara klädda. Det i enlighet med lagar och regler som styr klädsel på arbetsplatsen. Denna föräldern har ju redan tidigare hänfört sig till att hetsa mot folk så det är inte den första eller den sista gången han gör det.

Föräldern har sedan valt skolan själv, så varför klagar han?
Du tror inte, läs artikeln då. Vad jag vet så får man inte dölja sig för elever/barn. Okynnessjukskrivning är därtill ett bidragsbrott!

Citat:
Enligt polisanmälan ska föräldern ha publicerat en bild på en skolkatalog och skrivit ”min son går i en koranskola”.
Citat:
”Jag har inte varit på jobbet på 4-5 dagar, det är synd att en person kan påverka mig så här mycket”, säger läraren som upprättat en polisanmälan om ofredande.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/koranskola-foralder-pekade-ut-larare-pa-natet-som-bar-sloja--nqejkx
Citera
2023-11-09, 08:24
Medlem
Citat:
Du tror inte, läs artikeln då. Vad jag vet så får man inte dölja sig för elever/barn. Okynnessjukskrivning är därtill ett bidragsbrott!

Hon döjer sig inte för eleverna, dvs hon beslöjar sig inte. Hon bär hijab, dvs. vanlig sjal.
Sedan har hon all rätt att sjukskriva sig för att hon har blivit hotad och överfallen av förälder.
Citera
2023-11-09, 08:31
Medlem
Citat:
Hon döjer sig inte för eleverna, dvs hon beslöjar sig inte. Hon bär hijab, dvs. vanlig sjal.
Sedan har hon all rätt att sjukskriva sig för att hon har blivit hotad och överfallen av förälder.
Hon visar sig ivf inte i intervjun, hur hon beslöjar sig fö framgår inte mer än att hon beslöjar sig. På vilket sätt är hon hotad?

Citat:
– Han tycker att hans son går i koranskola för att jag bär slöja, ...
Tycker du att detta är ett hot?
Citera
2023-11-09, 08:35
Medlem
Citat:
Hon visar sig ivf inte i intervjun, hur hon beslöjar sig fö framgår inte mer än att hon beslöjar sig. På vilket sätt är hon hotad?

Tycker du att detta är ett hot?

Förädern har redan ett hotfullt förflutet och vi kan lägga ihop 1+1.
Citera
2023-11-09, 08:43
Medlem
Citat:
Förädern har redan ett hotfullt förflutet och vi kan lägga ihop 1+1.

Du fabricerar alltså. Inte ens lärarinnan säger något om hot. Varför vänstern vill normalisera världens mest extrema och kvinnoförtryckande religion är för mig oklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in