Citat:
Ursprungligen postat av
1754
Angående gädda 301. Visst han har gjort fel. Det är olagligt att ha sex med personer under 15 om man är över 15 själv.
Dock gick det inte så långt som att han hade sex med en person under 15 år.
När man läser chattloggen så är det Dumpen som leder samtalet till sex.
Spelar ingen roll vem som leder in vem. Kan du "luras" till att äckla dig, och träffa (vad du tror är) ett barn, så är du farlig för (riktiga) barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
1754
Vid konfrontationen så ser man helt klart hur ångerfull och dåligt han mår. Han ser ut som en lugn och snäll person som går att resonera med. Det ser man även på Saras och Patriks beteende som talar lugnt med han.
Han ångrade att han blev avslöjad.
Citat:
Ursprungligen postat av
1754
Eftersom han gör misstaget att ta sig till träffen så blir han uthängd och har fått hela livet förstört och självmordsrisken är troligtvis hög.
Ja, han kom ju dit för att han hade för avsikt att våldta ett barn! Eller tror du på fullaste allvar att han kom dit för något annat?
Citat:
Ursprungligen postat av
1754
Och här på Flashback och Facebook sitter folk och sprider hat. Är man flintskallig så är man visst per automatik gammal och ful och är en riktig looser som aldrig får sig nått.
Till viss mån kan jag väl hålla med om att håna gäddorna för deras utseende är lite onödigt (jag är själv ingen skönhet precis t.ex.). Å andra sidan så bör man ha i åtanke att hånet i regel kommer ifrån en "hur kan han tro att något barn går igång på någon som ser ut som honom"-kontext.
Citat:
Ursprungligen postat av
1754
Prova skaffa något som heter empati och se människan.
Jag är inte intresserad av att "se människan" som vill ligga med barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
1754
Hade personen däremot våldtagit en människa så är jag 100% för ett plågsamt dödstraff.
Ditto.