2023-11-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad tycker du om Gäddorna, "pedofilerna?

Tycker dom är korkade & naiva de flesta av dem.
Citera
2023-11-08, 10:48
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det var mer en generell upplysning.

Brottsprovokation som Dumpen sysslar med är inte tillåtet. Likaså är inte förtal tillåtet heller vilket dessa uthängningar borde ses som.
Citera
2023-11-08, 10:51
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Exakt illa gubben, Lotta är inte terapeut. Det bygger på ett missförstånd. Dumpens offentliga terapeuter är Stella och Gula Blend-Thea i Kristianstad (Ursäkta vill du sitta på min näsa?). Dumpen är inte ens psykologer light utan måste googla fram adressen till "Psykakuten Stockholm". Gäddan får svar: Vårdvägen 5 och Ali Baba taxi lär köra honom till vanliga akuten för en tusing med den informationen.

Dumpen måste för fasiken åtminstone känna till Psykakuten i Stockholm innan man tar på sig dessa stora kostymer. Jag gillar Sara men det där samtalet med 304 var ett bottennapp deluxe.
På vilket sätt bekymrar det dumpenhatarna? Lotta gör ett bra jobb.
Gäddorna behandlas bra på bästa möjliga sätt nu vad jag kan se men då återstår det att se om Dumpen kan försvinna med hjälp av Ankan-mannens strategi.

Att kunna adresser är inte psykologernas arbetsuppgifter.

Du tyckte att uthängningen av pedofilkvinnan var fel. Givetvis kan du inte motivera det av flera anledningar men berätta gärna vad som var fel med uthängningen av 304.
Citera
2023-11-08, 11:30
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Brottsprovokation som Dumpen sysslar med är inte tillåtet. Likaså är inte förtal tillåtet heller vilket dessa uthängningar borde ses som.
Det är inte tillåtet för polisen.
Pedofiler behandlas bättre av polisen så gäddor gillar att ta upp detta.
Citera
2023-11-08, 12:14
Medlem
Redfogs avatar
Citat:
Angående gädda 301. Visst han har gjort fel. Det är olagligt att ha sex med personer under 15 om man är över 15 själv.
Dock gick det inte så långt som att han hade sex med en person under 15 år.
När man läser chattloggen så är det Dumpen som leder samtalet till sex.
Spelar ingen roll vem som leder in vem. Kan du "luras" till att äckla dig, och träffa (vad du tror är) ett barn, så är du farlig för (riktiga) barn.

Citat:
Vid konfrontationen så ser man helt klart hur ångerfull och dåligt han mår. Han ser ut som en lugn och snäll person som går att resonera med. Det ser man även på Saras och Patriks beteende som talar lugnt med han.
Han ångrade att han blev avslöjad.

Citat:
Eftersom han gör misstaget att ta sig till träffen så blir han uthängd och har fått hela livet förstört och självmordsrisken är troligtvis hög.
Ja, han kom ju dit för att han hade för avsikt att våldta ett barn! Eller tror du på fullaste allvar att han kom dit för något annat?

Citat:
Och här på Flashback och Facebook sitter folk och sprider hat. Är man flintskallig så är man visst per automatik gammal och ful och är en riktig looser som aldrig får sig nått.
Till viss mån kan jag väl hålla med om att håna gäddorna för deras utseende är lite onödigt (jag är själv ingen skönhet precis t.ex.). Å andra sidan så bör man ha i åtanke att hånet i regel kommer ifrån en "hur kan han tro att något barn går igång på någon som ser ut som honom"-kontext.

Citat:
Prova skaffa något som heter empati och se människan.
Jag är inte intresserad av att "se människan" som vill ligga med barn.

Citat:
Hade personen däremot våldtagit en människa så är jag 100% för ett plågsamt dödstraff.
Ditto.
Citera
2023-11-08, 12:46
Medlem
Citat:
Angående gädda 301. Visst han har gjort fel. Det är olagligt att ha sex med personer under 15 om man är över 15 själv.
Dock gick det inte så långt som att han hade sex med en person under 15 år.
När man läser chattloggen så är det Dumpen som leder samtalet till sex.
Vid konfrontationen så ser man helt klart hur ångerfull och dåligt han mår. Han ser ut som en lugn och snäll person som går att resonera med. Det ser man även på Saras och Patriks beteende som talar lugnt med han.

Eftersom han gör misstaget att ta sig till träffen så blir han uthängd och har fått hela livet förstört och självmordsrisken är troligtvis hög.

Och här på Flashback och Facebook sitter folk och sprider hat. Är man flintskallig så är man visst per automatik gammal och ful och är en riktig looser som aldrig får sig nått.

Prova skaffa något som heter empati och se människan.

Hade personen däremot våldtagit en människa så är jag 100% för ett plågsamt dödstraff.

Människor är kräk! De gillar att se människor gå under för att det hur falskt det än är får dem att känna sig styrkta själva när det inte finns så mycket annat för dem att ta till. Se bara på vilka som driver Dumpen, två offerkoftor deluxe. Barnen skiter de i. Deras ”idealism” ger jag inte ens surströmming för.

Däremot vet i fan om man kan kalla 301 snäll i det här fallet. Far from it skulle jag säga. Killen stämde träff med vad han trodde var ett barn. Föreställ dig själv om han stämde träff med din dotter.

Dumpen och gäddorna kan gott ha varandra. Deras symbios i brist på andra mänskliga band är nästan rörande. Hur ska någon av dem kunna avstå den andre? De kåtar upp varandra och så blir det vad det är.
Senast redigerad av Ersatz 2023-11-08 kl. 13:12.
Citera
2023-11-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redfog
Spelar ingen roll vem som leder in vem. Kan du "luras" till att äckla dig, och träffa (vad du tror är) ett barn, så är du farlig för (riktiga) barn.

Han ångrade att han blev avslöjad.

Ja, han kom ju dit för att han hade för avsikt att våldta ett barn! Eller tror du på fullaste allvar att han kom dit för något annat?

Till viss mån kan jag väl hålla med om att håna gäddorna för deras utseende är lite onödigt (jag är själv ingen skönhet precis t.ex.). Å andra sidan så bör man ha i åtanke att hånet i regel kommer ifrån en "hur kan han tro att något barn går igång på någon som ser ut som honom"-kontext.

Jag är inte intresserad av att "se människan" som vill ligga med barn.

Ditto.

Se människan är nog du precis som resten av mänskligheten överlag skitkass på. Människors empati och humanism räcker oftast inte längre än näsan. Civilisationen är en mycket tunn fernissa. Så är det! Vad har vi då som människor att förlita oss på? Oss själva och de som står oss närmast, resten är höga skatter och en vildmark bara.
Citera
2023-11-08, 13:44
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Det är tillåtet. Du blandar ihop det med vad polisen får göra och inte. Hört talas om att wallraffa?
Citera
2023-11-08, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Whatever.
De får fula hur mycket de vill så länge det inte är olagligt.
Tror du att man gullar med maffian?

Dom får göra vad dom vill, bara en tanke som flög förbi.
Citera
2023-11-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless

Du tyckte att uthängningen av pedofilkvinnan var fel. Givetvis kan du inte motivera det av flera anledningar men berätta gärna vad som var fel med uthängningen av 304.

Har redan svarat. Kommunistkärringen kan gott ha det men hon är ingen riktig pedofil. Hon var även Vulkanen och det flaggades för stora saker på på g men det blev bara ett telefonsamtal med en gaggig miljötomte vars hjärta klappar åt vänster. Tanten är vidrig men chattade mest efter några glas rödvin.
Citera
2023-11-08, 22:19
Medlem
Fyfan nya gäddan 306 är ju riktigt äcklig, men man ser samtidigt att P och S blir lite småsura att han inte stannar :') 3 minuter av olika försök för att få han att stanna.
Citera
2023-11-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
Fyfan nya gäddan 306 är ju riktigt äcklig, men man ser samtidigt att P och S blir lite småsura att han inte stannar :') 3 minuter av olika försök för att få han att stanna.
Han har jävligt låg social fallhöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in