2023-11-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Simon skriver i sin frågestund att han jobbar 100 %, lämnat på förskolan kl 7, slutar jobbet 15:30. Jobbar han dörr i dörr med förskolan så även han börjar 7? Enda sättet att det blir 100 % med tanke på 30 minuters lunch.

Rimligen borde han ju börja kl 7:30. Mellan 7:30 och 15:30 är det 8 timmar, men det är väl ändå lagstadgat med lunch och rast om man jobbar över 6 timmar?!
Så jag kan inte få ihop det då, till att han arbetar 100 %?
Men nu får ni ju tänka efter.
Jag jobbade 100% men hade bara 36 timmars vecka så det där beror på vad man har för avtal.
Citera
2023-11-08, 17:19
Avstängd
HeligaBrittas avatar
https://bostadslistan.se/hyresbostader/skeppsbron-homerental-bostadsformedling-till-foretagskunder-f61f7d
https://bostadsportal.se/hyra-l%C3%A4genhet/stockholm/25m2-1-rok-id-3922628

Ligger ute för olika priser.
Bloggbevakning är ju så jävla bränd som vanligt. Hon avslöjar alltid känslig privat information. Nu vet alla Linns adress i Sthlm under ojämna veckor.

Jäkligt bra priser för hyres ändå! Chockerande billigt. Men det har väll kommit riktlinjer att man inte får ta ockerhyra eller hur det nu ligger till. Hittar massor av andra lägenheter på söder för riktigt bra priser.
Sen finns det så dumma människor som ifrågasätter om hon har råd 🤣.. hon tillhör inte arbetarklassen som ni. Hon har uppenbart tillräckligt med resurser.
Senast redigerad av HeligaBritta 2023-11-08 kl. 17:22.
Citera
2023-11-08, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trixenmix
Men nu får ni ju tänka efter.
Jag jobbade 100% men hade bara 36 timmars vecka så det där beror på vad man har för avtal.
38,25 resp. 38,5 h är vanligt för elevassistenter. Sen med tanke på bristen på erfarenhet och utbildning (vilket är vanligt) så är det inte säkert att han formellt är anställd som elevassistent även om han har den rollen och då kan det se annorlunda ut.
Citera
2023-11-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindyfindy
Ja S och L är så naiva...stackars Belle säger jag, att slussas runt på det där viset, ena veckan förskola och hemma med mamma, nästa vecka lång dag på förskola, sen till pappas vänner hela kvällen och sen hem och sova...det blir många att knyta an till..känner ens Belle till dom här vännerna, Simon verkar ju inte ens själv träffat B så mycket sen han flyttade och då har hon väl absolut inte haft så mycket kontakt med hans vänner.... sen kan jag tänka mig att B kommer att somna i bilen den långa resan till Linde och då blir det inte så enkelt att somna på kvällen sen.. ett så litet barn behöver mer än tillsyn, lek och mat. De behöver tanka kärlek och omtanke från sina föräldrar/vårdnadshavare. Bara att sitta I knät och vila/mysa osv, att bara vara tillsammans..
Verkligen, Simme har ju ingen koll alls, och det märks att han inte har någon erfarenhet av att ta hand om barn själv.
Åka bil med ett barn på kvällen och sen komma hem och sova???? Moahahahahaha, han har uppenbarligen aldrig testat det. Det GÖR man ju bara inte. Det är lärdom 1A för alla föräldrar. Varken han eller Belle kommer sova en blund på natten efter sådana kvällar.
Citera
2023-11-08, 17:59
Medlem
Det står att Linns lägenhet är ledig från 4 december så nu hyr hon ju månadsvis men får väl se om hon fortsätter eller vad som händer sen.
Citera
2023-11-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojojoo01
Det står att Linns lägenhet är ledig från 4 december så nu hyr hon ju månadsvis men får väl se om hon fortsätter eller vad som händer sen.
Gå in och boka den? 😄
Citera
2023-11-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Gå in och boka den? 😄

Nej har inget behov men vore ju kul om någon annan gjorde det 😄 inte så farligt dyr för gamla stan!
Citera
2023-11-08, 18:43
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Gå in och boka den? 😄

Boka den under Linns barnfria vecka kanske
Citera
2023-11-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Boka den under Linns barnfria vecka kanske

Snälla gör det
Citera
2023-11-08, 18:55
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrc00li0
Snälla gör det

Har dessvärre inte de pengarna och till skillnad från Linn har jag ett riktigt jobb som kräver att jag faktiskt arbetar. hade dock varit skoj att se hennes reaktion, att någon annan har "hennes lägenhet"
Citera
2023-11-08, 19:30
Avslutad
Nu gör hon reklam för sexleksaker. En hel väska med sexleksaker behöver hon tydligen.
Citera
2023-11-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Nu gör hon reklam för sexleksaker. En hel väska med sexleksaker behöver hon tydligen.

Härligt frisläppt. När katten är borta dansar mössen på bordet. Onlyfans knackar snart på dörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in