2023-11-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Vi trodde ju att de första som kom till Sverige var blonda och ljushyade ändå tills DNA-tekniken visade att det var fel. Dock var ju blåa ögon rätt (men det är tydligen inte intressant att diskutera i den här tråden)
Och ja, självklart såg de som kom till dagens Danmark och södra Norge likadana ut, det var ju samma folk som gick samma väg.

Det folk inte fattar i den här tråden är hur evolution funkar. De fattar inte att det sker SMÅ förändringar i varje generation, utvecklingen till ljusare hud hade redan börjat när de kom (de var ju liksom inte svarta) och den fortsatte STEGVIS tills vi blev så ljusa som idag. Folk i tråden tror att SVT bill lura oss att vi var kolsvarta och sen helt plötsligt blev ljusa på en dag.
Inte förstår de sig på epigenetik heller.
Och avslutningsvis verkar de ha svårt att förstå att vårt land befolkades i flera omgångar, inte bara en, av folk som kom från olika ställen och hade olika egenskaper. Det verkar väldigt svårt att ta in.

Bra förklaring. Tack !
Citera
Medlem
[quote=anonn|
De var mer troligtvis blåögda ljusbruna kaukasoider, typ som vissa nordindier fast mer robusta.[/QUOTE]

Vad har du för belägg för ovanstående?
Citera
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Jag kan min hävd som svensk!

Jag är uppvuxen i ett Sverige som i spåren efter andra världskriget spårade helt ur, som skapat dagens ohållbara samhällsstruktur.

Jag föddes runt 1970 och fick verkligen njuta av den välfärd som ett icke krigsskadat land i Europa bara förmådde. Jag känner ingen krigsskam för att Sverige inte drabbades av andra världskriget.

Jag är uppvuxen i ett Sverige som i spåren efter andra världskriget spårade helt ur, som skapat dagens ohållbara samhällsstruktur.

Jag har mött, utväxlat kunskaper med släktingar och andra som var födda på 1800-talet, som i sin tur mött eller träffat dem födda på 1700-talet.

Jag har arvegods, skapta av dem, som de brukade eller behövde för att försörja familjen, grogrunden till att jag finns till.

Jag har levererat tillbaka till mitt land Sverige, dels som värnpliktig kompanichef, även inom vården som underskötare och skötare, efter det många år inom näringslivet.

Viktigast av allt familj = Återväxt!

Jag tycker att det är dags för en kommission, där svensk migrationspolitik granskas rejält i fogarna från tidigt 1970-tal, där skyldiga, levande som döda, nagelfars.
Du anar inte hur jävla rätt du har, bullseye!
Citera
2023-11-08, 17:26
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
En film från 60-talet?

Lustigt att du nämner just Kleopatra om vi snackar nutid så har ju Netflix kommut ut med en serie där Kleopatra spelas av en svart kvinna något som fått en herrans massa människor upprörda.. och med rätta såklart.

Just det, och det visar också hur svårt det är för nazisterna.

De har förmodligen inga problem med ET i Kleopatra från 60-talet.

Tack för att du påpekar skillnaden extra mycket.
Citera
2023-11-08, 17:29
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige888
Du får ursäkta men inte fan var det kunta kinte som klev över lr?
Kolla kineser lr afrikaner tex och vi från europa
Ser du nån skillnad efter så många år vi existerat?

Lässvårigheter much?
Citera
2023-11-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det beror på att när Sveriges ursprungsbefolkning -->Skåningarna började ta för sig av södra Sverige så bodde det inga Samer under inlandsisen i Norr.

Dom var dessutom inte bofasta när dom kom utan drog runt som Zigenare ungefär.
Det är möjligt att skåningarna var först men de försvann när stridsyxorna uppträdde i Skandinavien.
Citera
2023-11-08, 17:36
Medlem
Miffotmorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Enligt dina tidigare inlägg är det ju du som ska presentera källan, haha!
Källan på det?
Citera
2023-11-08, 17:37
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Det folk inte fattar i den här tråden är hur evolution funkar. De fattar inte att det sker SMÅ förändringar i varje generation, utvecklingen till ljusare hud hade redan börjat när de kom (de var ju liksom inte svarta) och den fortsatte STEGVIS tills vi blev så ljusa som idag. Folk i tråden tror att SVT bill lura oss att vi var kolsvarta och sen helt plötsligt blev ljusa på en dag.
Inte förstår de sig på epigenetik heller.
Och avslutningsvis verkar de ha svårt att förstå att vårt land befolkades i flera omgångar, inte bara en, av folk som kom från olika ställen och hade olika egenskaper. Det verkar väldigt svårt att ta in.
Jag tror många kommer andas ut och få klarhet när avsnitt två visas. Stridsyxorna bör ju rimligtvis avhandlas mer då - och det är därifrån "vi Svenssons" har fått typ 80% av vårt DNA.
Citera
2023-11-08, 17:38
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Min uppfattning är att dom valt skådespelare med en vit och en svart förälder.

Mulatter är det dom castat.

Sen har dom fått blåa linser.

Det är baserat på senaste forskningen inom DNA.

Vad är problemet?
Var de första invånarna i Skandinavien mulatter? Nej självklart inte. Såg de ut som mulatter? Ingen vet. Så varför castar man mulatter? Där har du problemet.
Citera
2023-11-08, 17:42
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag tror många kommer andas ut och få klarhet när avsnitt två visas. Stridsyxorna bör ju rimligtvis avhandlas mer då - och det är därifrån "vi Svenssons" har fått typ 80% av vårt DNA.
Jag skulle tro att stridsyxorna givit oss nära 100 % av vårt genetiska arv. De delar som brukar tillskrivas jägare/samlare och tidiga bönder kan de ha plockat upp på vägen hit. Så vi är vad stridsyxorna var när de blev skandinaver.

Men det är min spekulation.
Citera
2023-11-08, 17:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Hur vet du det? Kleopatra var av makedonsk släkt, dvs grek. Kan mycket väl ha sett ut så där.

Spännande. Du säger att Elizabeth Taylor såg ut som Kleopatra.

Har du några evidens?
Citera
2023-11-08, 17:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Jag kan min hävd som svensk!

Jag föddes runt 1970 och fick verkligen njuta av den välfärd som ett icke krigsskadat land i Europa bara förmådde. Jag känner ingen krigsskam för att Sverige inte drabbades av andra världskriget.

Jag har mött, utväxlat kunskaper med släktingar och andra som var födda på 1800-talet, som i sin tur mött eller träffat dem födda på 1700-talet.

Jag har arvegods, skapta av dem, som de brukade eller behövde för att försörja familjen, grogrunden till att jag finns till.

Jag har levererat tillbaka till mitt land Sverige, dels som värnpliktig kompanichef, även inom vården som underskötare och skötare, efter det många år inom näringslivet.

Viktigast av allt familj = Återväxt!

Jag tycker att det är dags för en kommission, där svensk migrationspolitik granskas rejält i fogarna från tidigt 1970-tal, där skyldiga, levande som döda, nagelfars.

Men det har inget med programmet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in