Citat:
Ursprungligen postat av
Antidemokretin
Jag började titta igår men tappat intresse när den mörkhyade (*) med blåa ögon dök upp. De kan bevisa det hur f*n bäst de vill, förskning blaha har svårt att fatta det men det är jag det så de som köper det är det ok för mig.
Men jag undrar hur danskar och norrmän tar det för det är samma historia eller ? För att komma till Sverige måste de ha passerat Tyskland, Danmark, vandrat till Norge, konstigt nog folk som vi känner till var blonda o blåögda för det mesta (inte så nu längre men det är of topic) ?

knäpp historia
Vi trodde ju att de första som kom till Sverige var blonda och ljushyade ändå tills DNA-tekniken visade att det var fel. Dock var ju blåa ögon rätt (men det är tydligen inte intressant att diskutera i den här tråden)
Och ja, självklart såg de som kom till dagens Danmark och södra Norge likadana ut, det var ju samma folk som gick samma väg.
Det folk inte fattar i den här tråden är hur evolution funkar. De fattar inte att det sker SMÅ förändringar i varje generation, utvecklingen till ljusare hud hade redan börjat när de kom (de var ju liksom inte svarta) och den fortsatte STEGVIS tills vi blev så ljusa som idag. Folk i tråden tror att SVT bill lura oss att vi var kolsvarta och sen helt plötsligt blev ljusa på en dag.
Inte förstår de sig på epigenetik heller.
Och avslutningsvis verkar de ha svårt att förstå att vårt land befolkades i flera omgångar, inte bara en, av folk som kom från olika ställen och hade olika egenskaper. Det verkar väldigt svårt att ta in.