2023-11-08, 12:37
Avstängd
smaug20017s avatar
Ännu en kriminell som rekryterades av Wagner har fått hemförlovning efter sin tjänstgöring. Han åkte på 17 år i fängelse efter att ha torterat och dödat sin flickvän. Bild på dem båda. Titta noga så ser ni deras asiatiska särdrag.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1722209599045202202

Välkommen hem!
Citera
2023-11-08, 12:39
Medlem
LeeVans avatar
G7:s utrikesministrar samt representant för EU har i dag möte i Tokyo – och har enats om följande gemensamma uttalande.

”-G7 kommer att förbli enad i sin inställning att införa stränga sanktioner mot Ryssland och ge starkt stöd till Ukraina, även i dagens internationella situation,
-G7 kommer att påskynda ansträngningarna för återhämtning och återuppbyggnad på medellång till lång sikt i den offentliga och privata sektorns enhet,
-Det är nödvändigt att främja processen för fredsformeln tillsammans med internationella partner.”

Noterbart,, i uttalandet finns inte ett ord om fortsatt militärt stöd!?
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/11/8/7427757/
Citera
2023-11-08, 12:48
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
G7:s utrikesministrar samt representant för EU har i dag möte i Tokyo – och har enats om följande gemensamma uttalande.

”-G7 kommer att förbli enad i sin inställning att införa stränga sanktioner mot Ryssland och ge starkt stöd till Ukraina, även i dagens internationella situation,
-G7 kommer att påskynda ansträngningarna för återhämtning och återuppbyggnad på medellång till lång sikt i den offentliga och privata sektorns enhet,
-Det är nödvändigt att främja processen för fredsformeln tillsammans med internationella partner.”

De sa inget om militärt stöd i förra möte i maj heller, så det betyder nog inget.

Det viktiga är fortsätta och utökade sanktioner
Citera
2023-11-08, 12:50
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
De sa inget om militärt stöd i förra möte i maj heller, så det betyder nog inget.

Det viktiga är fortsätta och utökade sanktioner

Känns som sanktionerna drabbar oss mest i eu, kolla hur dyrt allt blivit.
Citera
2023-11-08, 12:52
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu kanske jag helt är ute och cyklar men utrikesministrar beslutar väl inte om militärt stöd utan mer om generellt stöd? Det ligger väl mer hos försvarsministrarna att diskutera och besluta om den militära biten?

https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_219117.htm
Citera
2023-11-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Skulle inte förvåna mig om Kina går in frän öst och helt sonika ockuperar stora delar av det sönderfallande Ryssland. Att Putin har försatt landet i fritt fall råder det ingen tvekan om.

Frågan jag och många med mig ställer oss är hur det ryska folket kan låta detta pågå? Är ryssarna verkligen så urblåsta som de verkar? Av rysstrollen i trådens intelligensnivå att döma så lutar det åt att ryssar är fem-femmor rakt av - ryssfemmor?

Jag tror inte ryssarna fattar allvaret i situationen. De är så marinerade i propaganda att de helt enkelt blivit nyttiga idioter åt idén om att Ryssland på något vis kan hävda sig på den internationella scenen. Sedan får man också räkna in att ryssland just nu går på konstgjord andning. Konsekvenserna av kriget och sanktionerna har inte haft någon jättestor effekt än på ryssarna. Det som märks av än så länge är att det är en massa män som försvunnit till fronten och som inte kommer tillbaka. Där har dock Ryssland en otrolig ”fördel” jämfört med många normala länder. 95% av ryssarna är fatalister och de bryr sig dessutom extremt lite om människoliv….såväl sina egna medborgares som om andras. Det är ett arv från kommunismen där den enskildes umbäranden och öde inte spelar någon roll i förhållande till systemet som sådant. De är som myror i en myrstack. Biologiskt är de givetvis människor men istället för att utveckla altruism och empati så går livet ut på att sko sig på andra och utnyttja andra som ett slags hantering av statens förtryck.
Citera
2023-11-08, 12:53
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det är väl självklart att sanktioner påverkar båda sidor i en handelsrelation. Konstigt vore det annars.

Dock är jag tämligen säker på att sanktionerna påverkar Ryssland mer än vad det gör med oss.
Citera
2023-11-08, 12:56
Medlem
raskenss avatar
ännu en äcklig Quisling-råtta fick smaka på bomb-i-bil-överraskning

https://x.com/maria_drutska/status/1722164347923792350?s=20
Citera
2023-11-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Skulle inte förvåna mig om Kina går in frän öst och helt sonika ockuperar stora delar av det sönderfallande Ryssland. Att Putin har försatt landet i fritt fall råder det ingen tvekan om.

Frågan jag och många med mig ställer oss är hur det ryska folket kan låta detta pågå? Är ryssarna verkligen så urblåsta som de verkar? Av rysstrollen i trådens intelligensnivå att döma så lutar det åt att ryssar är fem-femmor rakt av - ryssfemmor?

Jag tror inte ryssarna fattar allvaret i situationen. De är så marinerade i propaganda att de helt enkelt blivit nyttiga idioter åt idén om att Ryssland på något vis kan hävda sig på den internationella scenen. Sedan får man också räkna in att ryssland just nu går på konstgjord andning. Konsekvenserna av kriget och sanktionerna har inte haft någon jättestor effekt än på ryssarna. Det som märks av än så länge är att det är en massa män som försvunnit till fronten och som inte kommer tillbaka. Där har dock Ryssland en otrolig ”fördel” jämfört med många normala länder. 95% av ryssarna är fatalister och de bryr sig dessutom extremt lite om människoliv….såväl sina egna medborgares som om andras. Det är ett arv från kommunismen där den enskildes umbäranden och öde inte spelar någon roll i förhållande till systemet som sådant. De är som myror i en myrstack. Biologiskt är de givetvis människor men istället för att utveckla altruism och empati så går livet ut på att sko sig på andra och utnyttja andra som ett slags hantering av statens förtryck. Det ryska systemet är likt Nordkoreas och Kinas extremt destruktivt och tragiskt för den individ som har oturen att födas in i det.
Citera
2023-11-08, 13:00
Medlem
raskenss avatar
Bra tryck i dödandet av ryssar i dag också.

https://www.minusrus.com/en

Enligt Wilderäng Förstördes 47 fordon på en dag i de bakre leden. En av de högsta siffrorna nånsin.
Citera
2023-11-08, 13:00
Avslutad
Citat:
Är inte helt hundra på att det har med Ukraina att göra då lågräntepolitiken var dopad. Alla visste att det inte skulle hålla och att räntehöjningen var bakom hörnet. Lägg till en sällsynt korkad energipolitik på det så det var givet med höjda priser.

Men visst, det hade kanske hade blivit lite lindrigare utan Putins lilla militäroperation.
Citera
2023-11-08, 13:01
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Är du fattig? Har du inga pengar? Varor blev dyrare redan under Covid men dina mongoler som du stödjer, gjorde det värre för dig så gnäll inte....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in