Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Tror du själv på vad du skriver?
Vilken fup har du läst?
Japp.
Jag har nämligen citerat till dig och det bekräftar det jag skriver om.
Citat:
Maja förstärker Johannas dåliga egenskaper?
Johanna har förstört och sabbat åtskilliga förhållanden och vänskapsrelationer alldeles på egen hand, innan Maja kom in i bilden.
Ja, men med Maja är det skillnad.
Om du skulle invitera mig till tre mordbränder under sleepovers inom löpet av ett år och jag inte säger ifrån - så förstärker jag dina dåliga egenskaper.
Jag är medlöpare till fullo om jag agerar alibi och enbart frågar efteråt hur det gick.
Sen går vi som sagt ut och dansar på Nöjet, pratar med väninnor och föräldrar som om inget speciellt hänt.
För vi har hemlisar ihop.
När Maja kom in i bilden så blir Johanna aktiv rent kriminellt.
Det är i relationen och via kombinationen det sker.
Dess innan har Maja levt loppan redan innan Johanna. Plankat in på Nöjet och supit sig klapp kanon.
Så händelsen på Öland var väl inte fjärran från det hon gjort tidigare, hon höjde dock insatsen och fastnade på stängslet.
Citat:
Maja deltar och fortsätter planera sleepovers med vetskap dagar innan att J ska ut och mörda.
Du tror att Maja var medveten om Att Johanna tänkte strypa Tove den kvällen? Det tror inte jag, men intressant att du hävdar så, eftersom det ändå stämmer ganska bra med Johannas googlingar och digitala spår, om hur man gör sig av med spår osv.
Johanna hade planerat att döda tvillingarna Tönnies, någon av dom.
Har du problem med läsförståelsen?
Jag har redan skrivit att Majas tidigare beteende är att försvara J gentemot Tove.
Att hon var lika aggressiv då för hon ansåg att J inte skulle ta skit från från henne.
Maja agerade sen som parhäst på Nöjet.
Maja hoppar direkt in i handgemäng på Nöjet och tar Js parti.
Hon var ånyo aggressiv mot Tove.
Hon vill bestraffa Tove för att J ånyo fick ta skit från henne.
Det sker inte, Johanna är upprörd och vill bestraffa Tove med misshandel.
En misshandel med dödlig utgång.
Vad jag ser är ett mönster och när det då kommer till bråk i lgh tar jag det för högst troligt att Maja kan ha lagt sig i en misshandel.
Jag tror absolut att J har berättat om att vilja slå Tove och att M sett det som rimligt.
För att;
J delger henne nämligen vitt och brett vem som borde bestraffas och enligt Maja har hon upprepat sagt att hon vill misshandla Tove och tänkt ta första bästa tillfälle i akt.
Maja vet således mycket väl hur hatisk hon är och att hon söker hämnd och ska ha upprättelse.
I det läget så låg hennes BFF mycket minus på kontot versus Tove.
Jag set det som mycket möjligt att hon är inblandad som den medlöpare hon är -
vilket hon inte ens haft problem med att vara tidigare då folk de facto ska mördas.
Citat:
Hon skapar en optimal miljö där Js galenskap kan frodas.
Hon hänger med, som en valp i koppel.
Maja undviker att förarga Johanna, hon vill inte att Johanna ska bestraffa henne.
Maja uppger att hon vet hur hon ska hantera Johanna - hennes aggressioner och om hon skulle hamna i konflikt med henne.
Hon ansåg relationen jämlik.
Vad hon sen anser retroaktivt är totalt ovidkommande eftersom det är tiden innan häktning som de härjar ihop.
Hon har skapat en optimal miljö för att hon vill bevara relationen. Om det så vore av blind förälskelse så spelar det ingen roll eftersom problemet är just deras kombination.
De härjar nämligen på en extremt kriminell nivå ihop långt innan mordet.
Det var inte frågan om nån skulle dött - utan när.
Citat:
Maja ytterst aggressiv och aktiv
Nej, det stämmer inte heller.
Den som söker konflikter och gaddar ihop människor, sprider rykten och beter sig fittigt, det är Johanna.
Nu ger du fan i att ljuga. Du börjar bli mer än patetisk med dina försök att förvanska FUP.
Maja är bevisligen aggressiv mot Tove på både Nöjet (bevittnat av vakt) och tidigare mot Tove (bevittnat av A*bin).
Vidare är hon aggressiv mot fd väninnan som också skulle ha brunnit upp (bevittnat av handbollsspelare som kände Maja) på mordkvällen och hon ser upprörd ut då hon letar efter Tove (bevittnat av entrévakt).
När Maja står på utsidan med armarna i kors så är det hon som för talan - att de väntar på en kompis.
Tove är allt annat än en kompis.
Citat:
Det är brottsligt att baka, röra ihop en smet? Tror snarare att Maja inte såg någon väg ut.
Vad du tror är ointressant om det står i FUP att de samverkande.
Är det brottsligt att äta haschbrownies och dra linor med kokain?