2023-11-08, 08:49
Avslutad
Vilka mer finns i Johannas "nätverk"
Hennes (Johanna's) bekantskapskrets sträcker sig långt utanför Vetlandas gränsområde.
Citera
2023-11-08, 08:53
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du behöver inte göra tillägg om vad handlingskraft är ang ADD. Har inte skänkt en tanke på nån underdånighet.

Jag har citerat direkt från person med ADD i en spoiler och hur viljan finns men inte orken.
Att de kan fastna i startblocken.

Ang Maja som har tillräckligt med motor att parallellt gå Musiktillägg på gymnasiet:
Uppenbart har hon handlingskraft med tanke på hennes oändligt många sökord för att lära in texter till sång och musik. Motivation, initiativtagande, drivkraft, motorik och handlingskraft.

Vidare ses att hon söker frekvent på resor utomlands i olika länder. Festivaler som mer liknar rejv och hon verkar planera en present till Johannas födelsedag.

Handlingskraft är även att säga nej eller välja annat::
Hon säger blankt nej ang att festa på Nöjet och hon tar sig egentid med andra väninnor än Johanna.

Jag anser att du gör henne till ett större mähä än hon är och du kopplar ständigt till sjukdom som om hennes person var en enda stor diagnos med utplånad identitet och personlighet.
Som OCKSÅ präglar och särskiljer personer, likaväl som fostran.

Exempelvis diskuteras Majas lögner och manipulation, hennes förmåga att framstå oberörd och faktiska känslokyla när det kommer till kriminalitet.
Detta har inte ett dugg med ADD att göra.

När det kommer till hemmiljö förefaller hon däremot bli servad i överkant, jag undrar till och med hur de tänkt sig hon ska klara sig utanför väggarna med den inställningen ang en 18-åring.
Även coachen nämner att hon är bortskämd.

Det är inte bara diagnoser som är problematiskt när det kommer till tonåringar och det gäller att skilja agnarna från vetet och inte fastna i ett sjukdomstänk och skörhet.

Jag läste om en mor på sajten som hade en tonårsdotter med ADD som hon inte fick upp på morgonen, men var nu stolt över att hon missade de två första lektionerna.
adhd:are påminde henne om vad tonåringar kan representera och typ skakade i huvudet åt hennes horribla berättelse om hur dottern helt uppenbart hade makten.

Spelar det nån roll om det är tankens kraft eller emotioner som är motorn och skapar aktivitet?

Vad har du tänkt annars skulle motivera en person om det inte är just kognitivt, emotioner, begär, drifter, längtan, drömmar, visioner osv.

Du har ju snurrat till det helt via fixering av ordet motor.

Maja uppvisar även kapacitet och handlingskraft då hon på eget initiativ är aggressiv och ska konfrontera Tove hos A*bin.
"Du har ju snurrat till det helt via fixering av ordet motor."

Diskussionsämnet rörde just svårigheter att komma igång, vilket är ett centralt problem med add och kan förklara Ms icke-görande och behov av push. Jag höll mig till ämnet.

"Jag har citerat direkt från person med ADD i en spoiler och hur viljan finns men inte orken.
Att de kan fastna i startblocken."

BINGO!
Tydligen går det att ta in info, bara inte från mig.
Mottagandet har präglats av faktaresistens, total ovilja att förstå och "finn fem fel" med diverse ovidkommande kommentarer om lögner och googlesökningar.

Du refererar till googlesökningar, som du så föraktfullt anklagar andra för samtidigt som du själv kräver FUP-hänvisningar och inget allmänt dravel.
Citera
2023-11-08, 09:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
"Du har ju snurrat till det helt via fixering av ordet motor."

Diskussionsämnet rörde just svårigheter att komma igång, vilket är ett centralt problem med add och kan förklara Ms icke-görande och behov av push. Jag höll mig till ämnet.

"Jag har citerat direkt från person med ADD i en spoiler och hur viljan finns men inte orken.
Att de kan fastna i startblocken."

BINGO!
Tydligen går det att ta in info, bara inte från mig.
Mottagandet har präglats av faktaresistens, total ovilja att förstå och "finn fem fel" med diverse ovidkommande kommentarer om lögner och googlesökningar.

Du refererar till googlesökningar, som du så föraktfullt anklagar andra för samtidigt som du själv kräver FUP-hänvisningar och inget allmänt dravel.
Jag sökte direkt till en person med ADD och inte dravel om försvarsmekanismer, PTSD och annat ovidkommande som du däremot gjort.

Ang faktaresistens är det snarare så korkat det du kommer med att det ifrågasätts.

1. Maja är för det första är en manipulativ och lögnaktig person och det härrör inte till ADD.
Då lär det handla om hennes personlighet eller nån mer störning.

Hon ljuger galant på egen hand utan Johanna.

2. Ang ditt "motorn" - och vid en jämförelse med Majas beteende i FUP - så är dina försök att göra omskrivningar rent stolliga.

Det säger sig självt att hon har full handlingskraft och "motor" via de uppgifter som både jag och flera andra gett dig - oavsett om hon agerar utifrån emotioner eller vad det än må vara som sätter igång henne.
Citera
2023-11-08, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJohnOlof
Nej, det är bevisat att MH gjort sig skyldig till grovt gravfridsbrott.
Men påföljden för det satt hon av när hon var häktad.

Nu var det inte gravfridsbrottet som var på tapeten. Att hon blev dömd för det har inte undgått någon.
Citera
2023-11-08, 09:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
En mycket falsk trygghet och att se det som att någon blomstrar, när en osäker människa fångas upp av en manipulativ människa med dold agenda, är beklagligt.

Går att jämföras med när gängen rekryterar barn för att utföra skitgörat i sitt inbördeskrig mellan rivaliserande gäng.
Problemet med Maja är att hon förstärker Johannas dåliga egenskaper.

För att hon trivdes med J och bejakade relationen in absurdum.

De är urprototypen för partners in crime.
Citat:
Hade Maja inte fångats upp av Johanna, hade hon sluppit bli anklagad och dömd(!) för att ha mördat en vän och hon hade inte burit en död kropp, ätit weedkakor, supit loss och dragit på strippklubb, tvingats ljuga och agera alibi när en psychobitch skulle utföra sina mordbränder och andra hämndaktioner.
Ang mordbränder funkar inte ens "en gång är ingen gång" - Maja deltar och fortsätter planera sleepovers med vetskap dagar innan att J ska ut och mörda.
Hon skapar en optimal miljö där Js galenskap kan frodas.

Ang Tove var Maja ytterst aggressiv och aktiv - även på Nöjet och ryggar Johanna enligt sedvanligt mönster.

Ang att äta haschbrownies är det AS som bekräftar att bägge två planerade detta ihop och Maja fixar smeten när de andra blötlägger hasch enligt henne själv.

Ang kokain så ville Maja ha detta helt utan Johanna inblandning.

Ang Gtbg så har du ljugit om att J såg på porrfilm efter mordet.
Faktum är att det sker innan Gtbg och det indikerar att hennes preferenser är män.

När det kommer till sökord så ses att hon kollat på värmefilt, fläkt och varma mössor till kvinnor. Hon är doern och de ville hellre sova i en kall bil. En bil som Majas fängelsevakt (jag menar far) lånat ut, fixat vandrarhem och erbjudit sig betala. Som tack fick han en p-bot han hittade i Ms väska.

När det kommer till Majas sökord är det hon som sökt på Chat Noir och är den av de två som tänder på nakna tjejer, sög sig fast i Johannas läppar och sen dess har hon hängt sig kvar.

Så Maja har allt motorn igång ur många hänseenden.
Senast redigerad av develi 2023-11-08 kl. 09:47.
Citera
2023-11-08, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Nu var det inte gravfridsbrottet som var på tapeten. Att hon blev dömd för det har inte undgått någon.

Jo, efter hovrättsförhandlingen är det det enda som är på tapeten för just MH.
Citera
2023-11-08, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJohnOlof
Jo, efter hovrättsförhandlingen är det det enda som är på tapeten för just MH.

Om inte du läst i tråden om vad den tar upp kan jag inte hjälpa.

Du kanske har missat att MH är frikänd för mord pga inga bevis finns, inte pga att hon är bevisat oskyldig?
Citera
2023-11-08, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Problemet med Maja är att hon förstärker Johannas dåliga egenskaper.

Ang mordbränder funkar inte ens "en gång är ingen gång" - Maja deltar och fortsätter planera sleepovers med vetskap dagar innan att J ska ut och mörda.

Ang Tove var Maja ytterst aggressiv och aktiv - även på Nöjet och ryggar Johanna enligt sedvanligt mönster.

Ang att äta haschbrownies är det tre
som bekräftar att bägge två planerade detta ihop och Maja fixar smeten när de andra blötlägger hasch.

När det kommer till sökord så ses att hon kollat på värmefilt, fläkt och varma mössor till kvinnor. Hon är doern och de ville hellre sova i en kall bil. En bil som Majas fängelsevakt (jag menar far) lånat ut, fixat vandrarhem och erbjudit sig betala. Som tack fick han en p-bot han hittade i Ms väska.

När det kommer till Majas sökord är det hon som sökt på Chat Noir och den av de två som tänder på nakna tjejer, sög sig fast i Johannas läppar och sen dess har hon hängt sig kvar.

Tror du själv på vad du skriver?
Vilken fup har du läst? Du har fått det om bakfoten, precis som åklagare Rullman...när Rullman insåg sitt misstag, kastade han in handduken.

Maja förstärker Johannas dåliga egenskaper?
Johanna har förstört och sabbat åtskilliga förhållanden och vänskapsrelationer alldeles på egen hand, innan Maja kom in i bilden.

Maja deltar och fortsätter planera sleepovers med vetskap dagar innan att J ska ut och mörda.
Du tror att Maja var medveten om Att Johanna tänkte strypa Tove den kvällen? Det tror inte jag, men intressant att du hävdar så, eftersom det ändå stämmer ganska bra med Johannas googlingar och digitala spår, om hur man gör sig av med spår osv.
Johanna hade planerat att döda tvillingarna Tönnies, någon av dom.

Hon hänger med, som en valp i koppel.

Maja undviker att förarga Johanna, hon vill inte att Johanna ska bestraffa henne.

Maja ytterst aggressiv och aktiv
Nej, det stämmer inte heller.
Den som söker konflikter och gaddar ihop människor, sprider rykten och beter sig fittigt, det är Johanna.

Ang att äta haschbrownies är det tre
som bekräftar att bägge två planerade detta ihop och Maja fixar smeten när de andra blötlägger hasch.

Det är brottsligt att baka, röra ihop en smet? Tror snarare att Maja inte såg någon väg ut.
Citera
2023-11-08, 10:04
Avslutad
Citat:
Om inte du läst i tråden om vad den tar upp kan jag inte hjälpa.

Du kanske har missat att MH är frikänd för mord pga inga bevis finns, inte pga att hon är bevisat oskyldig?
Hon har inte mördat Tove
Därför är hon friad.
Citera
2023-11-08, 10:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Om J behövde försvaras... uppenbarligen var det något som MH tyckte på Nöjet då hon la sig i bråket trots att det var massor med folk på plats.

Nej, vi vet inte vad som utspelade sig i lgh strax efter.
Tycker du att det vore märkligt om MH hade kvar samma försvarsinstinkt och vilja att hjälpa till under det bråket?

Maja har med sina lögner till allt och alla grävt sin egen grav vad gäller trovärdighet. Inte ens HR/GW tror på hennes sovhistoria.

Nu är hon trots allt fri pga brist på bevis, inte pga att hon är bevisat oskyldig.
Enligt egen utsaga gick M emellan, mest troligt för att inte bråk skulle uppstå. J har aldrig tidigare behövt stöd av någon annan.
Att det blev ett bråk med handgemäng och att M räddade henne var det väl bara J som påstod? Ingen annan hade observerat något påpucklande.

Nej, trovärdigheten är det inte mycket bevänt med för någon av dem så det blir gissningar om vad som kan tänkas vara sant.
Citera
2023-11-08, 10:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tror du själv på vad du skriver?
Vilken fup har du läst?
Japp.
Jag har nämligen citerat till dig och det bekräftar det jag skriver om.
Citat:
Maja förstärker Johannas dåliga egenskaper?
Johanna har förstört och sabbat åtskilliga förhållanden och vänskapsrelationer alldeles på egen hand, innan Maja kom in i bilden.
Ja, men med Maja är det skillnad.

Om du skulle invitera mig till tre mordbränder under sleepovers inom löpet av ett år och jag inte säger ifrån - så förstärker jag dina dåliga egenskaper.
Jag är medlöpare till fullo om jag agerar alibi och enbart frågar efteråt hur det gick.

Sen går vi som sagt ut och dansar på Nöjet, pratar med väninnor och föräldrar som om inget speciellt hänt.
För vi har hemlisar ihop.

När Maja kom in i bilden så blir Johanna aktiv rent kriminellt.
Det är i relationen och via kombinationen det sker.

Dess innan har Maja levt loppan redan innan Johanna. Plankat in på Nöjet och supit sig klapp kanon.
Så händelsen på Öland var väl inte fjärran från det hon gjort tidigare, hon höjde dock insatsen och fastnade på stängslet.
Citat:
Maja deltar och fortsätter planera sleepovers med vetskap dagar innan att J ska ut och mörda.
Du tror att Maja var medveten om Att Johanna tänkte strypa Tove den kvällen? Det tror inte jag, men intressant att du hävdar så, eftersom det ändå stämmer ganska bra med Johannas googlingar och digitala spår, om hur man gör sig av med spår osv.
Johanna hade planerat att döda tvillingarna Tönnies, någon av dom.
Har du problem med läsförståelsen?

Jag har redan skrivit att Majas tidigare beteende är att försvara J gentemot Tove.
Att hon var lika aggressiv då för hon ansåg att J inte skulle ta skit från från henne.

Maja agerade sen som parhäst på Nöjet.

Maja hoppar direkt in i handgemäng på Nöjet och tar Js parti.
Hon var ånyo aggressiv mot Tove.
Hon vill bestraffa Tove för att J ånyo fick ta skit från henne.
Det sker inte, Johanna är upprörd och vill bestraffa Tove med misshandel.

En misshandel med dödlig utgång.

Vad jag ser är ett mönster och när det då kommer till bråk i lgh tar jag det för högst troligt att Maja kan ha lagt sig i en misshandel.

Jag tror absolut att J har berättat om att vilja slå Tove och att M sett det som rimligt.
För att;
J delger henne nämligen vitt och brett vem som borde bestraffas och enligt Maja har hon upprepat sagt att hon vill misshandla Tove och tänkt ta första bästa tillfälle i akt.

Maja vet således mycket väl hur hatisk hon är och att hon söker hämnd och ska ha upprättelse.
I det läget så låg hennes BFF mycket minus på kontot versus Tove.

Jag set det som mycket möjligt att hon är inblandad som den medlöpare hon är -
vilket hon inte ens haft problem med att vara tidigare då folk de facto ska mördas.
Citat:
Hon hänger med, som en valp i koppel.

Maja undviker att förarga Johanna, hon vill inte att Johanna ska bestraffa henne.
Maja uppger att hon vet hur hon ska hantera Johanna - hennes aggressioner och om hon skulle hamna i konflikt med henne.
Hon ansåg relationen jämlik.

Vad hon sen anser retroaktivt är totalt ovidkommande eftersom det är tiden innan häktning som de härjar ihop.

Hon har skapat en optimal miljö för att hon vill bevara relationen. Om det så vore av blind förälskelse så spelar det ingen roll eftersom problemet är just deras kombination.
De härjar nämligen på en extremt kriminell nivå ihop långt innan mordet.
Det var inte frågan om nån skulle dött - utan när.
Citat:
Maja ytterst aggressiv och aktiv
Nej, det stämmer inte heller.
Den som söker konflikter och gaddar ihop människor, sprider rykten och beter sig fittigt, det är Johanna.
Nu ger du fan i att ljuga. Du börjar bli mer än patetisk med dina försök att förvanska FUP.

Maja är bevisligen aggressiv mot Tove på både Nöjet (bevittnat av vakt) och tidigare mot Tove (bevittnat av A*bin).
Vidare är hon aggressiv mot fd väninnan som också skulle ha brunnit upp (bevittnat av handbollsspelare som kände Maja) på mordkvällen och hon ser upprörd ut då hon letar efter Tove (bevittnat av entrévakt).
När Maja står på utsidan med armarna i kors så är det hon som för talan - att de väntar på en kompis.
Tove är allt annat än en kompis.

Citat:
Det är brottsligt att baka, röra ihop en smet? Tror snarare att Maja inte såg någon väg ut.
Vad du tror är ointressant om det står i FUP att de samverkande.

Är det brottsligt att äta haschbrownies och dra linor med kokain?
Senast redigerad av develi 2023-11-08 kl. 11:50.
Citera
2023-11-08, 11:03
Medlem
BullitProofs avatar
Detta kanske har nämnts tidigare:

Vad händer i framtiden om nu Maja har ljugit om sin medverkan i badrummet - kommer Johanna vid frisläppandet typ 2040 att söka upp Maja, strypa henne, köra ut henne i skogen och elda upp Maja?

Jag och många andra tycker Maja har kommit alldeles för lindrigt undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in