Citat:
Ursprungligen postat av
luomi
Helt ärligt förstår jag faktiskt inte varför det är så hemskt? Eftersom du själv säger att hudfärg genom DNA-analyser är opålitligt så är det väl lika stor chans att tidiga skandinaver faktiskt var så mörka som visas i serien, som att de skulle vara lika mörka som typ spanjorer eller araber. Jag tror inte att SVT menar med sin casting att propagera för massinvandring. Är det ens någon som gör det numera? Den trenden verkar ju ha vänt de senaste åren, tycker jag.
Jag förstår inte varför allt behöver handla om hemliga konspirationer hela tiden.
Nja, trenden har väl vänt vad beträffar hyllandet av invandring och mångkultur, för att det nu inte längre går att negligera dessas negativa konsekvenser. Det finns en gräns för hur mycket man kan ljuga utan att framstå som korkad. När nu journalisterna får sig serverat den vetenskapliga sanningen att europeiska jägare/samlare mycket väl kan ha haft mörk hud tar de naturligtvis chansen att propagera sina övertygelser. För de har knappast ändrats, det är bara verkligheten som just nu är lite för påträngande för att man skall kunna köra på som vanligt.
Så de hör "mörk hud", ropar "ÄNTLIGEN!" och castar omedelbart en bunt av sina afrikanska vänner.
Stör homogeniteten!