2023-11-07, 09:12
Medlem
Utomlands i ickemuslimska länder ser man ofta kvinnliga toppolitiker, nyhetsuppläsare, chefer, VD:s gå klädda i ärmlösa klänningar som visar både ben och axlar. I Sverige verkar det som att kvinnor knappt vågar ha kortärmat på sig i professionella sammanhang.

Vad beror denna skillnad på? Är svenskar ett konservativt folk? Det märks ju inte på männen i så fall då svenska män till och med bär shorts på arbetsplatsen.

Är det feminismen som gjort att kvinnor vill dölja kroppen så mycket som möjligt för att inte objektifieras?

Är det invandringen som gjort att kvinnor inte känner sig bekväma med att visa kroppsdelar som uppfattas som upphetsande i kulturer från Mellanöstern?

Finns det någon annan anledning?
Citera
2023-11-07, 09:15
Medlem
f30malmos avatar
Det går inte att både vara intelligent och vacker/sexig samtidigt i Sverige. Du är antingen eller.
Citera
2023-11-07, 09:17
Medlem
Shitnuggets avatar
Därför att i Feminism så är det en dödssynd för kvinnor att visa hud, i synnerhet i professionella sammanhang. Vilket jag iofs håller med om. Man klär sig propert och korrekt i professionella sammanhang, ingen är där för att dra blickar till sin fysiska uppenbarelse.

På andra sidan har vi Fauxmenism, som luder som Zara Larsson promotar. Där är det istället stärkande att bli knullad av negrer, trycka in handen i röven och visa så mycket hud som möjligt. Kvinnor ska vara madrasser för det är självförverkligande att bli använd.
Citera
2023-11-07, 09:25
Medlem
Svenska kvinnor har blivit män. De är manhaftiga feminister.
Citera
2023-11-07, 09:30
Medlem
Svenska kvinnor kan antingen klä sig som en fängelsevakt eller traktorförare i ett kinesiskt kollektivjordbruk andra alternativet är att se ut som en prostituerad. Att klä sig som normala feminina kvinnor klär sig går tydligen inte i Sverige.
Citera
2023-11-07, 10:16
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
HisStory: Uti 1990-talets början, lyckades Kulturvänstern i Sverige effektivt göra det helt omöjligt för en vuxen kvinna att längre klä sig feminint.

Ännu på 1980-talet, bar kvinnor i Sverige feminina kläder och valde ha kvinnliga frisyrer.

Nu, tidigt 90-tal, påbjöds i Sverige ett enda mode, en enda klädstil: Grunge.

Svenska kvinnor slutade bära pumps och hade nu bara sneakers och grova, snörade Combat Boots att välja ha på fossingarna.

Cargo pants och tisha / linne, ersatte klänning, kjol och blus.

Det finns allt sedan dess inget konservativt, i svenskt dam-mode.

Arma svenska kvinnor.

Och män.
Citera
2023-11-07, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
HisStory: Uti 1990-talets början, lyckades Kulturvänstern i Sverige effektivt göra det helt omöjligt för en vuxen kvinna att längre klä sig feminint.

Ännu på 1980-talet, bar kvinnor i Sverige feminina kläder och valde ha kvinnliga frisyrer.

Nu, tidigt 90-tal, påbjöds i Sverige ett enda mode, en enda klädstil: Grunge.

Svenska kvinnor slutade bära pumps och hade nu bara sneakers och grova, snörade Combat Boots att välja ha på fossingarna.

Cargo pants och tisha / linne, ersatte klänning, kjol och blus.

Det finns allt sedan dess inget konservativt, i svenskt dam-mode.

Arma svenska kvinnor.

Och män.

Tack för din input och jag känner att jag behöver klargöra vad jag menar när jag skriver att kvinnor klär sig konservativt. Det handlar mest om att de vill täcka sin hud i största möjliga mån (såvida det inte är trashigt strandmode på sommaren), inte att de klär sig i stiliga plagg med klass.
Citera
2023-11-07, 10:32
Medlem
buddy99s avatar
Stryk "nyhetsuppläsare" ur gruppen,så kan det finnas en tråd.
Citera
2023-11-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Stryk "nyhetsuppläsare" ur gruppen,så kan det finnas en tråd.

Menar du att de inte ska klassas som professionella eller att det visst finns kvinnliga nyhetsuppläsare i klänning?
Citera
2023-11-07, 10:39
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Tack för din input och jag känner att jag behöver klargöra vad jag menar när jag skriver att kvinnor klär sig konservativt. Det handlar mest om att de vill täcka sin hud i största möjliga mån (såvida det inte är trashigt strandmode på sommaren), inte att de klär sig i stiliga plagg med klass.
Tack för gott klargörande av trådtemat. Uti vårt land Sverige har nymoralism ifrån tokvänster och blindhöger i kombo med en miljon+ Nya Svenskar ifrån utom-europeiska kulturer och religioner gjort att svenska kvinnor år 2023 täcker varje kvadratcentimeter av sin falukropp och därtill insisterar på att bära heltäckande baddräkt, i såväl kommunala badhusets dusch som i dess bastu.
Citera
2023-11-07, 10:50
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Menar du att de inte ska klassas som professionella eller att det visst finns kvinnliga nyhetsuppläsare i klänning?
Lätt att det blir konspiratoriskt då man blandar in fjärde statsmakten.
Citera
2023-11-07, 11:06
Medlem
Jag visar ben, armar och lite urringning om vädret tillåter men jag klär mig främst för att må bra och när jag fryser mår jag inte bra. Är frusen av mig. I princip så klär jag mig varmt september till juni.
Det är inget politiskt ställningstagande. Det handlar 100% om komfort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in