Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-11-07, 08:52
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Måste vara personligt och inte bara rån. Finns ju ingen i Rönninge som har pengar.

Ja. Överlag är det nog få som har så mycket pengar att det skulle motivera ett utdraget rån.
Citera
2023-11-07, 08:58
Medlem
rektumsekrets avatar
Fegt tillvägagångssätt när.man verkligen måste begränsa någon såhär
Citera
2023-11-07, 09:06
Bannlyst
Denna våg av homeinvasions kommer bara bli värre och värre.
Framtiden är inte ljus för svensken, "den otrogna horan"...
Citera
2023-11-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Tveksamt, vad ska dom stjäla?

Oftast är det folk som har guld/kontanter eller andra dyra föremål som är lätta att få med sig och lätta att avyttra (typ klockor).

Har bott i ett land där heminvasioner var "vardagsmat".
Land med lika många som i Sverige och sist jag hade med detta att göra så var det 100-200
rapporterade heminvasioner på ett år.
Dom tog vilket hus som helst. Vilket hus som helst!
Band och låste in alla i huset samt tog med sig en i familjen med kontokort till bankomat och tömde samt tankade både egen och deras bil. Körde tillbaka till huset och låste in den som dom tagit med. Dagen efter såg grannar att barnen inte kom ut till skolbussen samt ibland att en bil slarvigt inkörd på gräsmatta och husägarens bil var stulen. Polis tillkallades och tog sig in i hus och befriade de vuxna samt barn, bundna, tejpade, inlåsta i typ garderober eller källare.
Citera
2023-11-07, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Bästa är väl att riktigt rika har vakthundar

Och ordentliga överfallslarm
Tex att man kan trycka lite överallt i huset
Så det tjuter så mycket så inte rånarna kan hantera att va i husen

Larmen kan alltså sitta lite varstans

Sen borde de ha kameror som känner av att någon okänd gör intrång redan i trädgården

Sen kan man alltid sätta upp låtsas personer i fönstret så det ser ut som det är många personer hemma
Går säkert fixa med dator å projektor

Det ända som hjälper är tränade personskyddshundar! Dobermann eller schäfer. Dom har varit populära länge i Storbritannien hos rika familjer. Man köper hundarna färdiga för ca 500.000kr. Det är den bästa livförsäkringen för rika som finns.

Dom är tränade för kidnappning, gisslandrama, rån, rån mot bil osv. Funkar som vanliga familjehundar resten av tiden.
Citera
2023-11-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOMBARDO1970
Hoppas blir som i USA ,

kommer att skaffa
en ”verktyg’”.
så fort det tillåts
att ha i nattduksbordet

Eller
Under kudden

Kanske bättre

Riktigt bra hundar är ”lagliga vapen” redan idag, dom vaknar och vaktar innan du har hunnit öppna ögonen och greppat pistolen.

Jag är inte rädd för inbrott, överfall eller annat ”närvåld”, typ kniv. Min vassa schäfer sitter fast i en arm eller ben. Dock är jag rädd för skjutvapen på distans, typ utomhus. Min schäfer springer inte snabbare än en kula…

Nu är inte jag rik! Men kvinna och ”rädd” gör vanliga brott, rån, överfallsvåldtäkt osv.
Citera
2023-11-07, 09:32
Medlem
Vi måste ändra i lagen. Att skjuta en inbrottstjuv borde vara lagligt och kanske till och med ge några tusenlappar till husägaren för saneringen (i dubbel bemärkelse)
Citera
2023-11-07, 09:57
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Det ända som hjälper är tränade personskyddshundar! Dobermann eller schäfer. Dom har varit populära länge i Storbritannien hos rika familjer. Man köper hundarna färdiga för ca 500.000kr. Det är den bästa livförsäkringen för rika som finns.
Jag skulle ofta betala en halv miljon för en hårig jävla bajsmaskin som dör inom 15 år.
För några tusenlappar har jag en glock med halvmantlad ammunition.
Citera
2023-11-07, 10:21
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rektumsekret
Fegt tillvägagångssätt när.man verkligen måste begränsa någon såhär

Det är bättre än i USA där rånare i princip alltid skjuter sina offer till döds.
Citera
2023-11-07, 10:32
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Det är bättre än i USA där rånare i princip alltid skjuter sina offer till döds.
Javisst, det går alltid att hitta nåt positivt med Blatteriet.
Citera
2023-11-07, 10:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Vad vet du om det? Och varför måste det vara en svensk? Kan lika gärna vara en restaurangturk som stoppat undan sina svarta pengar i madrassen i flera år, eller som insvesterat i guld. Många invandrare litar inte på banker och har både pengar och guld hemma. Och nej man måste inte bo på en fin adress bara för att man har pengar, det är mer troligt men inget måste. Vet flera exempel på det, speciellt när det gäller svarta pengar.

Det där är en poäng, de som drabbats av dylika brott senaste två decennierna har ofta varit personer som hållt på med något som har markant kontantkassa och detta varit känt (kanske för att de betalt löner svart). Förr var det juggar som både offer och förövare.

Jag tror inte exvis italienska maffian hållt på med liknande sedan 80-90 talet, sedan blev kriminaltekniken såpass avancerad att det inte var lönt längre.
Citera
2023-11-07, 10:42
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Riktigt bra hundar är ”lagliga vapen” redan idag, dom vaknar och vaktar innan du har hunnit öppna ögonen och greppat pistolen.

Jag är inte rädd för inbrott, överfall eller annat ”närvåld”, typ kniv. Min vassa schäfer sitter fast i en arm eller ben. Dock är jag rädd för skjutvapen på distans, typ utomhus. Min schäfer springer inte snabbare än en kula…

Nu är inte jag rik! Men kvinna och ”rädd” gör vanliga brott, rån, överfallsvåldtäkt osv.
Begreppet att inte ta med en kniv till en pistolduell är ju bevisad bluff om man är <10m ifrån varandra. En attackerande hund bör vara minst lika effektiv som en kniv i samma mening, men hunden lär ju inte begripa allvaret av en pistol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in