2023-11-07, 01:08
Moderator
T-80Us avatar
Det finns två typer av människor som köper sådana sängar.

Dels de som är så pass förmögna att en säng för 15k och en säng för 500k kvittar lika. De är ganska få.

Dels de som väljer att lägga pengar de till nöds har, eller i vissa fall säkert inte egentligen har, på en säng att skryta med. Uppkomlingar alltså. De är med stor säkerhet den absoluta merparten av köparna.
Citera
2023-11-07, 01:12
Medlem
Varför påstår alla att Hästens sängar håller så länge? Gör dom verkligen det? Jag menar vanliga sängar för några tusenlappar håller väl också väldigt länge? Jag har en 15 år gammal säng som kanske kostade 4000kr när den köptes och jag tycker inte att den har blivit sämre under åren.
Citera
2023-11-07, 01:23
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans
Jag var inne i en sängaffär idag för att byta ut våra 20 år gamla IKEA-sängar. Inte för att det är nåt fel på dem men efter 20 år kan man väl unna sig nya.
Där såg jag Hästens som låg i pris mellan 200 000 och 650 000.
Vem fan köper en säng för det priset? Inte ens om jag var miljardär hade jag förnedrat mig till att betala så mycket för en vanlig sängjävel med fult tyg. Det är fucking tagel, inte spunnet guld!

Frågeställning 1: Hur många sängar i 300 000-650 000 kronorsklassen säljer en sängaffär om året i en svensk mellanstor stad (ca 50 000 invånare)?

Frågeställning 2: Har du/skulle du kunna tänka dig att slanta upp 300-700 lakan för en dubbelsäng?

Frågeställning 3: Om ja, varför?

Varför anger du tre olika men väldigt lika spann
Citera
2023-11-07, 01:27
Medlem
Rapparen Drake och internetpionjären Kim Dotcom äger en varsin vividus. Det är personer från det segmentet som utgör den största kundbasen.
Citera
2023-11-07, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
En årslön kan man väl lägga på en säng man tänkt ha resten av livet? Man spenderar ju typ halva livet i sängen ändå. Mycket bättre än att lägga pengarna på en bil tex.
Håller med. Den bästa investeringen är ju för hälsan.
Citera
2023-11-07, 03:08
Medlem
Niskalaukauss avatar
Nu kommer jag aldrig ha en sådan säng. Men skulle ju hellre lägga sådana pengar på en säng än dom som köper t.ex skitdyra klockor.
Citera
2023-11-07, 03:23
Medlem
Finns ju också Hästens Vividus som kostar några miljoner. Folk som kan köpa Lamborghini osv kan och vill också köpa en säng med den statusen.
Citera
2023-11-07, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vika01
Finns ju också Hästens Vividus som kostar några miljoner. Folk som kan köpa Lamborghini osv kan och vill också köpa en säng med den statusen.

Folk med dem pengarna köper flera sängar då de köper flera hus och då blir sängar som Vividus dyra.
Citera
2023-11-07, 04:35
Medlem
Inhale82s avatar
Hade jag haft råd så hade jag lagt mycket pengar på en bra säng. Ja.

Motivering: man tillbringar väldigt stor del av sitt liv i den, trots allt.
Citera
2023-11-07, 04:37
Medlem
soxaros avatar
En bra säng kan man ju unna sig, men inte i den där prisklassen.
Men vad vet jag? En Hästens kanske är underbar att ligga i. Man kanske borde provligga en på IKEA.
Men att IKEA säljer så dyra saker? Har företaget gått och blivit snobbigt?
Citera
2023-11-07, 04:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Varför påstår alla att Hästens sängar håller så länge? Gör dom verkligen det? Jag menar vanliga sängar för några tusenlappar håller väl också väldigt länge? Jag har en 15 år gammal säng som kanske kostade 4000kr när den köptes och jag tycker inte att den har blivit sämre under åren.
Givetvis gör de inte det då fjädrarna blir sämre med tiden, de håller dock längre än IKEA-madrass.
Citera
2023-11-07, 05:45
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
inte så ovanligt o lägga några hundra lakan på en bra o hållbar kvalitets säng. vet flera som gjort de inklusive mig själv. dels så håller den livet ut o man spar pengar eftersom man slipper köpa ny säng varje år. tänk oxå på att vi spenderar i snitt 8 timmar om dygnet sovandes vilket e en tredje del av våra liv i de långa loppet. helt klart värt o maximera sin komfort o sömn kvalitet som dessutom enligt forskning förlänger livet o sparar kroppen från krämpor. e man fattig så finns de väl billigare alternativ men för oss som har råd så e de en kanon investering =)
Oj, nu fick jag se ett exempel på tjejmatte 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in