2023-11-04, 21:47
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Ja, vad fan har du att förlora, är du säker på att DU ÄR intresserad?

Jag vet inte! Alltså kan vara så att jag är uttråkad/inte över mitt ex men jag har å andra sidan bara varit på en dejt med denna killen så kanske för tidigt för att utvärdera?
Citera
2023-11-05, 09:41
Medlem
Boggas avatar
Till att börja med kan man ju undra varför du går ut på en date när du redan före den vet om att du kommer dissa han med din syn på ditt ex...

Men om vi hoppar fram till dagens datum istället. Som många andra redan skrivit, vad har du att förlora/vad är det värsta som kan hända?

Släng iväg ett sms, återuppta kontakten och se om det finns ett bra läge att förklarade din nuvarande situation och om det kan leda nånvart. Om du inte gör det är det exakt 0% chans att det kan bli nåt med killen...
Citera
2023-11-05, 10:52
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Dags för en samlingstråd?

Skulle kunna ha undertiteln: "Jag vill prata om mig själv, och älta mina DM-konversationer"
Citera
2023-11-05, 15:27
Medlem
Du gick på en dejt när du var i ett situationship? Du var alltså inte singel men gick på "dejt". Ni "klicka", han bjöd dig och han försöker och sedan berättar du att du aldrig var intresserad och visste innan att du skulle nobba honom. Han var ett tidsfördriv och lite gratis käk/drinkar?

Ja han kommer säkert ställa upp på ett knull men hur ska han kunna ta dig seriöst när du behandlat honom så respektlöst.

Du har varit singel en månad och verkar inte trivas i det och nu tänker du att det vore trevligt med en till dejt, restaurang och drinkar?

Kör hårt men att du inte ser något konstigt i att "dejta" och slösa andras tid, energi, resurser när du inte är singel.

Är detta ett undantag eller brukar du utnyttja människor för att det passar dig? Du känner inte att du gjorde något fel som lurade honom?
Citera
2023-11-05, 16:17
Medlem
Glöm din tinder dejt..

Du har behandlat honom som skit och har inget där att hämta, vilket han förhoppningsvis insett.

Se till att behandla nästa snubbe lite bättre så kanske det slutar bättre är mitt råd
Citera
2023-11-05, 16:31
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du gick på en dejt när du var i ett situationship? Du var alltså inte singel men gick på "dejt". Ni "klicka", han bjöd dig och han försöker och sedan berättar du att du aldrig var intresserad och visste innan att du skulle nobba honom. Han var ett tidsfördriv och lite gratis käk/drinkar?

Ja han kommer säkert ställa upp på ett knull men hur ska han kunna ta dig seriöst när du behandlat honom så respektlöst.

Du har varit singel en månad och verkar inte trivas i det och nu tänker du att det vore trevligt med en till dejt, restaurang och drinkar?

Kör hårt men att du inte ser något konstigt i att "dejta" och slösa andras tid, energi, resurser när du inte är singel.

Är detta ett undantag eller brukar du utnyttja människor för att det passar dig? Du känner inte att du gjorde något fel som lurade honom?

Jag och exet hade brutit officiellt när dejten pågick, men jag hade fortfarande känslor för honom. Han hörde srnare av sig och jag insåg att jag inte var redo att dejta en ny och önskade fixa saker mellan mig och exet som velade mycket och slutligen drog sig ur.

Den nya killen Ska jag nog inte besvära trots allt. Fick ett infall igår men är nog fortfarande inte redo att dejta . Han var spännande men tajmingen är nog rent krasst dålig och han kan nog förståeligt nog inte lita på mig framöver när det började så hår
Citera
2023-11-05, 16:32
Avslutad
Skriv till honom. Att du ens gör en tråd! Illa ställt med kvinnsen
Citera
2023-11-05, 16:39
Medlem
FloppyAsHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Jag vet inte! Alltså kan vara så att jag är uttråkad/inte över mitt ex men jag har å andra sidan bara varit på en dejt med denna killen så kanske för tidigt för att utvärdera?

Låter som att du är ute efter ett rebound.
Citera
2023-11-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Jag och exet hade brutit officiellt när dejten pågick, men jag hade fortfarande känslor för honom. Han hörde srnare av sig och jag insåg att jag inte var redo att dejta en ny och önskade fixa saker mellan mig och exet som velade mycket och slutligen drog sig ur.

Den nya killen Ska jag nog inte besvära trots allt. Fick ett infall igår men är nog fortfarande inte redo att dejta . Han var spännande men tajmingen är nog rent krasst dålig och han kan nog förståeligt nog inte lita på mig framöver när det började så hår

Men du var inte klar med exet, officiellt eller ej så undrar jag varför du slösade denna mans tid om det fetade stämmer?

Du insåg att du inte var redo att dejta så därför gick du på "dejt" med honom. Förklara gärna...
Citera
2023-11-05, 16:51
Medlem
Hade jag varit denna kille så hade jag i detta läge bett dig dra dit pepparn växer. Du jar ju med all önskvärd tydlighet gjort gällande för honom att han är ett andrahandsval. Nu är väl dessvärre många killar som finns på Tinder tillräckligt desperata för att till en början inte ha något problem med detta. Tyvärr.

Sen frågar jag mig - och säkerligen han också - vad du gjorde på Tinder om din dåvarande relation inte var över ännu.

Knappast ett attraktivt beteende om man ska vara ärlig.
Citera
2023-11-05, 22:36
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Hade jag varit denna kille så hade jag i detta läge bett dig dra dit pepparn växer. Du jar ju med all önskvärd tydlighet gjort gällande för honom att han är ett andrahandsval. Nu är väl dessvärre många killar som finns på Tinder tillräckligt desperata för att till en början inte ha något problem med detta. Tyvärr.

Sen frågar jag mig - och säkerligen han också - vad du gjorde på Tinder om din dåvarande relation inte var över ännu.

Knappast ett attraktivt beteende om man ska vara ärlig.

Den var officiellt över, jag var inte över exet som hörde av sig någon dag efter dejten. Var dumt att vara ute på tinder så tidigt.

Jag ska nog inte messa honom, tajmingen var helt enkelt dålig och han lär nog inte se förbi att jag gått på dejt med honom med en fot i förra relationen, förståeligt nog
Citera
2023-11-05, 22:37
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Men du var inte klar med exet, officiellt eller ej så undrar jag varför du slösade denna mans tid om det fetade stämmer?

Du insåg att du inte var redo att dejta så därför gick du på "dejt" med honom. Förklara gärna...

Inte en ursäkt men en förklaring att jag kände mig emotionellt skör. Ville ha lite kul i sorgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in