2023-11-05, 08:56
Medlem
Det är bra att domarna agerar när de tycker något. Att det blir fel är synd och det är svagt, men samtidigt är inte Lillebror-71 och Modo så jävla bra heller. Skulle vilja påstå att domarna var bäst på isen i Jönköping, trots misstag.

Säsongens fulaste och fegaste, utanför CHL är anmäld. https://www.shl.se/article/0wj5alol4-403dd/view
Kan tycka att det borde bli ett hårt staff när det sker utanför spelet med pucken. Det är inte vad Oskarshamn behöver när de tävlar med HV71 om att vara sämst i Småland.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-11-05 kl. 09:04.
Citera
2023-11-05, 11:09
Medlem
3 Matcher blev straffet. Det är i lägsta laget för att medvetet försöka skada ligans bästa spelare. SHL måste skydda stjärnorna bättre. Folin gjorde samma sak i slutspelet förra året, precis Joel Lundqvist. De gick långt över gränsen för att sätta Lakers stjärnorna ur spel.
Citera
2023-11-05, 11:58
Medlem
Gurotesukus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Det är bra att domarna agerar när de tycker något. Att det blir fel är synd och det är svagt, men samtidigt är inte Lillebror-71 och Modo så jävla bra heller. Skulle vilja påstå att domarna var bäst på isen i Jönköping, trots misstag.

Säsongens fulaste och fegaste, utanför CHL är anmäld. https://www.shl.se/article/0wj5alol4-403dd/view
Kan tycka att det borde bli ett hårt staff när det sker utanför spelet med pucken. Det är inte vad Oskarshamn behöver när de tävlar med HV71 om att vara sämst i Småland.
Såg du ens matchen? Den var oerhört jämn faktiskt och inget av lagen var särskilt dåliga.

Domaren var klart sämst. Undvik helst att yttra dig om sådant du inte vet någonting om i fortsättningen.
Citera
2023-11-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurotesuku
Såg du ens matchen? Den var oerhört jämn faktiskt och inget av lagen var särskilt dåliga.

Domaren var klart sämst. Undvik helst att yttra dig om sådant du inte vet någonting om i fortsättningen.

Har sett tillräckligt av HV71 för att konstatera att det är meningslöst. Var 5 år sedan de hade ett spel för SHL. Nu åker de runt som vilsna själar. Utan att ha sett matchen vågar jag påstå att Modo har ett bättre spel än Lillebror-71.

Såg en kort sammanfattning av matchen och vad jag vänder mig emot är att domarna skulle gjort större misstag än spelarna. Först bränner de staffarna som felaktigt dömts, sedan tar de en helt onödig trip i OT.

Själv satt jag och njöt i Vida arena, där Smålands stolthet bjöd på fest. 9-1 slutade det och kunde säkert varit 15-0 om Växjö var skarpa.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-11-05 kl. 13:06.
Citera
2023-11-05, 13:07
Medlem
Kossila är väl borta resterande säsong efter den lilla smäll han får av Jasek.
Citera
2023-11-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Kossila är väl borta resterande säsong efter den lilla smäll han får av Jasek.

Återstår att se. Han kommer inte spela med Finland i hemmaturneringen efter det överfallet.
Citera
2023-11-05, 13:25
Medlem
Det märks att SHL har blivit innebandy med in tåget av fjol lag som Växjö och Vipers.
Man ska få Jasek lilla slag som ett överfall 😂
Horungen Kossila ska vara glad att han spelar hockey med innebandy regler och inte hockey på 80 och 90 talet.

Hockeyn har tyvärr blivit förstörd.
Citera
2023-11-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Det märks att SHL har blivit innebandy med in tåget av fjol lag som Växjö och Vipers.
Man ska få Jasek lilla slag som ett överfall 😂
Horungen Kossila ska vara glad att han spelar hockey med innebandy regler och inte hockey på 80 och 90 talet.

Hockeyn har tyvärr blivit förstörd.

Innebandy vet jag inte, men inte är det ishockey. Hade det bara varit hockey som spelats kunde Lakers varit i serieledning. Men alla hjärnskakningar inledningsvis, mot diverse bönder gör det till något annat. Ändå starkt att komma tillbaka och var med om en plats i slutspelet.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-11-05 kl. 14:10.
Citera
2023-11-05, 14:02
Medlem
Citat:
Innebandy vet jag inte, men inte är det ishockey. Hade det bara varit hockey som spelats kunde Lakers varit i serieledning. Men alla hjärnskakningar inledningsvis, mot diverse bönder gör det till något annat. Ändå starkt att komma tillbaka och var med om en plats i slutspelet.
Känns rätt trist att en storhet som Jörgen Jönsson ska bli ihågkommen som en dödgrävande Lasse Falk i Sveriges absolut mest själlösa lag.

Skönt att publiken fortsätter svika skiten, för så fort Sveriges mest kommundopade lag inte längre sponsras av Växjö kommer de sjunka som en sten.
Citera
2023-11-05, 14:09
Medlem
Citat:

Att du står ut med dig själv!
Citera
2023-11-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Att du står ut med dig själv!
Det ironiska är väl att ingen stad som representeras av ett SHL-lag har väl lika mycket jordbruk? Möjligen Ängelholm då.

Den där snubben måste verkligen ha stora problem med sin världsbild.
Citera
2023-11-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Känns rätt trist att en storhet som Jörgen Jönsson ska bli ihågkommen som en dödgrävande Lasse Falk i Sveriges absolut mest själlösa lag.

Skönt att publiken fortsätter svika skiten, för så fort Sveriges mest kommundopade lag inte längre sponsras av Växjö kommer de sjunka som en sten.

Jörgen får ett snabbt och effektivt karriärsteg och får ett namn som en av de bästa tränarna i Europa, över en natt. Det är vad Lakers gör med tränare och spelare. Om det är tråkigt vet jag inte, kanske för tyckare som inte bryr som Jörgen Jönsson eller ishockey i stort.

Publik och intresse går upp och ner. Frölunda, Leksand, Färjestad eller vilken klubb som helst skulle inte vara vad de är idag utan en kommun. Skrattar när jag hör argument som det.
Att publiken minskar kan ha många orsaker och är inte bra, men alla som håller på en klubb som når framgång och funnits några år vet att framgång, ekonomi och publik går upp och ner. Lakers har inget mer att bevisa i SHL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in