2023-11-03, 20:28
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Så länge dumpen inte får sin finansiering på annat sätt så kommer deras verksamhet fortsätta vara ideell
Hur dumpen utvecklas kan nog ingen svara på, om dom går ännu längre i framtiden eller håller sig inom dagens ramar

Jag tycker det är bra att människor varnas för människor som vill förgripa sig på ett barn, sen är det inte alla som hängs ut
Lärarna i södra sverige hängdes inte ut som exempel, finns säkert fler som vi inte känner till

det är fritt fram att starta en sida liknande dumpen och jobba mot annan form av kriminalitet
Detta är det sumpen valt att rikta sig mot, precis som rädda barnen valt att rikta sig mot barn eller rosa bandet valt att rikta sig mot bröstcancer

Vill du jobba för en annan grupp så får du starta en egen sida, vad är problemet?
Alla vet att det är bra. De som skadar baarn vet att det är bra, men de tycker inte att det är bra. De känner sig utsatta för att folk kan se vad de håller på med.

Tänk efter. Nämn ett bra budskap eller ett argument som en gädda eller dumpenhatare har kommit med.
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Det skulle onekligen vara intressant att se någon "riktig" forskning över vad Dumpen har åstadkommit i reella termer – bortsett från Saras och Patriks försörjning, förstås.
Visst är det intressant.

Du måste känna till vad som händer på jorden för att förstå universum. Men om du inte förstår vad som händer på jorden så tror jag att det är bättre att du låter vuxna diskutera.
Senast redigerad av sunless 2023-11-03 kl. 20:31.
Citera
2023-11-03, 20:36
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Polisen är en av samhällets kontakt med medborgarna, och är mycket känsliga för medborgarnas uppfattning om dem. Om medborgarna uppfattar det på det sätt som jag gör, att de skiter i våra stulna cyklar, men att vissa får accesser till deras uppmärksamhet är risken att samhället hamnar i ett sluttande plan. Jag uppfattar om polisen tar hjälp av Dumpen det som att; de åker 3 meter bakom mig på väg med omkörningsförbud och tutar, för att haffa mig; Skickar fram underårig som frågar efter cigarretter, och haffar mig; Skickar fram underårig som frågar om denne får 100 kronor om denne suger av mig, och haffar mig.

Om du jämför dessa tre ämnen (utan att ägna något om dess orelevans) med det Dumpen gör, vad är skillnaden egentligen.
Polisen jobbar för medborgarna.
Medborgarna är inte funtade på samma sätt som gäddor.
Ingen kommer haffa dig så länge du inte tittar på barn.

Tror inte du att vård hjälper gäddor?
Citera
2023-11-03, 20:49
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Varför är det ingen som haft ihjäl Sara och Patrik? Ser framför mig att det borde komma någon gädda framöver som helt sonika sätter ett skott i pannan på dessa dårar eller gör ett hembesök när deras "case" lagt sig. Deras kaxiga attityd är inte direkt smickrande och det vore inte konstigt om det fick konsekvenser. Det jag ser på dessa videos, är lika sjuka i huvudet allihop och ingen skulle sakna någon av dem om de försvann, varken gäddor eller dumpens företrädare.
Varför har ingen haft ihjäl en gädda?

Men du vet varför ingen skulle röra dem.

Pedofiler är alltid stora i käften när de vet att man inte kan slå tillbaka. Så hur fan ska det gå till?
Har inte sett många gäddor som varit dömda för brott som leder till att man får sitta inlåst i vanligt fängelse. Tillfällighet?
Citera
2023-11-03, 21:11
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jag tror ärligt talat inte att du behöver vara så bekymrad för polisens anseende. Den hanterar utredningar enligt den metod som gäller, oavsett vem som har initierat ett ärende eller varifrån information om misstänkt brott kommer. Väl medveten om din inställning till Dumpen får jag för mig att du låter din normativa syn på verksamheten färga din analys av hur framgångsrik (eller inte framgångsrik) polis och åklagare blir i Dumpeninitierade brottmål. Istället för objektiv/deskriptiv framstår analysen mer som subjektiv/normativ - vad som borde vara istället för vad som är/sannolikt kommer att vara.

Jag är för Dumpen även om jag har kritiska synpunkter på detaljer i verksamheten. Jag försöker ändå att se på Dumpen sakligt när jag ger mig på att diskutera olika aspekter av deras publicistik, inklusive polisanmälningar. Jag är då medveten om att min positiva hållning riskerar att även färga min analys. Medvetenhet om denna ”färg-risk” är bra för alla att ha med sig; vi är alla lite ”biased”, ty vad är egentligen en totalt ”objektiv” verklighet?
Bra Lessler. Det där behövde sägas. För vårat bästa och för hans eget bästa. Dumpen tillämpar inga regler eller styr rättsväsendet. De hjälper rättsväsendet. Att man tycker att det är dåligt är den man är och man får vara den man är.

För jag ser att det är många som berättar om hur kritiska de är mot Dumpen hela tiden.
Vad ska de vara kritiska mot? De kan inte ändra på vad vi tycker och vi är för många som tycker det.
Det var ingen som tvingade mig att gå in på Dumpen och sponsra deras arbete. Jag gjorde det själv.

Det fetade är genetiskt kodat.

Finns inga riktiga motståndare till Dumpen. Du kanske såg hur det gick för han som mordhotade Sara.
Citera
2023-11-03, 22:09
Medlem
Ahaha Dumpen dubblar ner på deras oprofessionella beteende, nu har vi nån medelålderstant som säker var offer som barn och nu får chansen att sitta och skrika på en gädda.

Dom behövde tillochmed klippa videon eftersom tanten inte kunde hålla truten, kan ni inte inkludera henne mer så går dumpen ner tillslut

Tror detta bevisar min punkt på att dumpen har noll juridisk eller professionell bakgrund för att hantera situationer som dessa.
Citera
2023-11-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Bra Lessler. Det där behövde sägas. För vårat bästa och för hans eget bästa. Dumpen tillämpar inga regler eller styr rättsväsendet. De hjälper rättsväsendet. Att man tycker att det är dåligt är den man är och man får vara den man är.

För jag ser att det är många som berättar om hur kritiska de är mot Dumpen hela tiden.
Vad ska de vara kritiska mot? De kan inte ändra på vad vi tycker och vi är för många som tycker det.
Det var ingen som tvingade mig att gå in på Dumpen och sponsra deras arbete. Jag gjorde det själv.

Finns inga riktiga motståndare till Dumpen. Du kanske såg hur det gick för han som mordhotade Sara.

Dumpen har gjort ett antal olika fel och rent ut sagt ljugt till följarna flera gånger.

Icke professionella och rent ut sagt har en IT-förmåga likt gammeltanten på ullared. Det roliga är att genom deras uthängningar så ger dom gäddorna en chans att radera allt illegalt (även om dom har polisanmält tidigare), vilket förhindrar polisens arbete. Dumpens ändamål är inte systematisk förändring eller att hjälpa rättväsende, det är emotionell tillfredställelse.
Citera
2023-11-03, 23:44
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless

Tack! 😊 Nej, precis, Dumpen styr inte rättsväsendet och det handlar inte om att Dumpen leker rättsväsende, som är ett återkommande motargument. Att det blir en social ”dom” för gäddan i och med publiceringen är en annan sak, men det gäller ju alla uthängningar i diverse så kallade medieskandaler, låt vara att övriga media är restriktivare än Dumpen med bildpublicering.

Dumpen har uppenbart opinionen med sig; ytterst få har överseende med personer som är beredda att föröva våldtäkt.

Ja, såg det.
Senast redigerad av Lessler 2023-11-03 kl. 23:47.
Citera
2023-11-04, 00:00
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Ja det är problematiskt, även om de lyckades återfinna mycket bevis ändå. Å andra sidan hade hans handlingar mot barnet inte ens avslöjats utan Dumpen och flickan hade utsatts för gud vet hur många fler år av tortyr.
Nja. Den faktiska period som barnet ansågs (och antagligen blivit utsatt) var just när dialogen mellan gädda och fiskare pågick och eskalerade. Även om fanskapet till karl hade en vrickad pervers läggning sedan innan kan man inte förringa att den triggades av att fiskaren tog det till en ytterligare nivå. Självklart ska man som gemene man inte låta det gå så långt som övergrepp men en redan sjuk hjärna ska heller inte uppmuntras och ges utrymme för ytterligare sjuka tankar. Jag anser inte att Dumpen på något sätt tagit hänsyn till den juridiska processen eller barnet i fråga utan fokus har legat på att få till ytterligare en uthängning. Så en punkt är vi överens om gällande Dumpen, det är problematiskt men jag kan omöjligt dela din positiva syn på Dumpens arbete.
Citera
2023-11-04, 00:23
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Nja. Den faktiska period som barnet ansågs (och antagligen blivit utsatt) var just när dialogen mellan gädda och fiskare pågick och eskalerade. Även om fanskapet till karl hade en vrickad pervers läggning sedan innan kan man inte förringa att den triggades av att fiskaren tog det till en ytterligare nivå. Självklart ska man som gemene man inte låta det gå så långt som övergrepp men en redan sjuk hjärna ska heller inte uppmuntras och ges utrymme för ytterligare sjuka tankar. Jag anser inte att Dumpen på något sätt tagit hänsyn till den juridiska processen eller barnet i fråga utan fokus har legat på att få till ytterligare en uthängning. Så en punkt är vi överens om gällande Dumpen, det är problematiskt men jag kan omöjligt dela din positiva syn på Dumpens arbete.
Det är en ren gäddskapad Flashbackssägen du sprider vidare nu. Finns inget om det i FUP eller domsluten.
Citera
2023-11-04, 00:25
Medlem
Skickar dumpen nakenbilder på sina fiktiva barn?
Om ja, är det AI genererade nudes på 13 åringar elller är det äkta barnporr dom skickar?
Citera
2023-11-04, 00:28
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
Dumpen har gjort ett antal olika fel och rent ut sagt ljugt till följarna flera gånger.

Icke professionella och rent ut sagt har en IT-förmåga likt gammeltanten på ullared. Det roliga är att genom deras uthängningar så ger dom gäddorna en chans att radera allt illegalt (även om dom har polisanmält tidigare), vilket förhindrar polisens arbete. Dumpens ändamål är inte systematisk förändring eller att hjälpa rättväsende, det är emotionell tillfredställelse.
Någon som hyser en så pass skev uppfattning om hur det är att tillbringa dagarna med att ta del av sjuka idioters våldsfantasier, stå ut med skiten de skriver och skickar, träffa offer och allt annat skit de gör för det här, måste vara riktigt jävla skadad mentalt. Ja jag talar om dig.
Citera
2023-11-04, 00:28
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det är en ren gäddskapad Flashbackssägen du sprider vidare nu. Finns inget om det i FUP eller domsluten.
Okej. Vi säger väl det... orka vara så faktaresistent. Direkt som man är kritisk är man en gädda i vanlig, god Dumpenanda. Godnatt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in