Citat:
Ursprungligen postat av
Lessler
Jag tror ärligt talat inte att du behöver vara så bekymrad för polisens anseende. Den hanterar utredningar enligt den metod som gäller, oavsett vem som har initierat ett ärende eller varifrån information om misstänkt brott kommer. Väl medveten om din inställning till Dumpen får jag för mig att du låter din normativa syn på verksamheten färga din analys av hur framgångsrik (eller inte framgångsrik) polis och åklagare blir i Dumpeninitierade brottmål. Istället för objektiv/deskriptiv framstår analysen mer som subjektiv/normativ - vad som borde vara istället för vad som är/sannolikt kommer att vara.
Jag är för Dumpen även om jag har kritiska synpunkter på detaljer i verksamheten. Jag försöker ändå att se på Dumpen sakligt när jag ger mig på att diskutera olika aspekter av deras publicistik, inklusive polisanmälningar. Jag är då medveten om att min positiva hållning riskerar att även färga min analys. Medvetenhet om denna ”färg-risk” är bra för alla att ha med sig; vi är alla lite ”biased”, ty vad är egentligen en totalt ”objektiv” verklighet?
Bra Lessler. Det där behövde sägas. För vårat bästa och för hans eget bästa. Dumpen tillämpar inga regler eller styr rättsväsendet. De hjälper rättsväsendet. Att man tycker att det är dåligt är den man är och man får vara den man är.
För jag ser att det är många som berättar om hur kritiska de är mot Dumpen hela tiden.
Vad ska de vara kritiska mot? De kan inte ändra på vad vi tycker och
vi är för många som tycker det.
Det var ingen som tvingade mig att gå in på Dumpen och sponsra deras arbete. Jag gjorde det själv.
Det fetade är genetiskt kodat.
Finns inga riktiga motståndare till Dumpen. Du kanske såg hur det gick för han som mordhotade Sara.