2023-11-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Tror ikke at den kumøkka var fra drapsdagen da det lå en kartong tapas med olivener over tørkepapiret, er fra dagen før tenker jeg. Men er mulig at både tørkepapiret og tapasesken er plassert der for å villede.

Uvanlig å ha kumøkk liggende i søpla på kjøkkenet i tillegg til i to ulike dunker. Slikt lukter det noe voldsomt av, og er ekstremt uhygienisk. Jeg vet ikke hvordan temperaturen var på de traktene den gang, men her jeg bor var de allerede blitt kuldegrader rundt halloween, og da ikke tenkelig at det var snakk om gjødsling med slikt i slutten av oktober. Hadde det blitt brukt i kompost ute hadde det vært rimelig å kaste i bosset utendørs eller i toalettet. Merkelig uansett.

Kom også til å tenke på brevet som ble lagt igjen og at avsenderen hadde tatt seg bryet med å bruke «letter» template. Virker for meg ganske gammeldags, og noe som en eldre person ville gjort.
Citera
2023-11-03, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg minner om at en hypotese er en hypotese og ingen fasit.
Jeg minner også om at saken etterforskes foreløpig uten å ha funnet fasiten.

Politiet er optimistiske slik de også var i 2019. Hvis TH er skyldig, håper jeg han blir tatt, men foreløpig sier politiet at de ikke vet.

Krimpodden i dag startet med å dra inn MWL. Det var det mest interessante som ble sagt i dag.

Saken om MWL ble tatt med i krimpodden fordi det var en krininalnyhet. Det hadde ikke noe med det resterende på krimpodden å gjøre. Derfor ble det heller ikke diskutert rundt dette temaet videre i krimpodden🧐
Citera
2023-11-03, 11:05
Medlem
I forhold til funn av storfemøkk i S4 bør man være oppmerksom på et par vesentlige ting i saken:

- 30. oktober 2018 hadde det lagt seg mye snø i Lørenskog etter et snøfall. Området var dekket av snø.
- 31. oktober 2018 lå det fortsatt en del snø på bakken, spesielt om morgenen og i boligområder/hager.

Med andre ord var nærområdene tildekket, inklusive komposthauger og annet som måtte ligge på bakken.

Spor av storfemøkk ble gjort på blant annet flere tørkepapir som altså lå helt øverst i ulike søppeldunker:

- Det ene tørkepapiret lå høyt i dunken for restavfallet, dvs nesten øverst.
- Det andre tørkepapiret lå faktisk helt øverst i papiravfallet på kjøkkenet.

Med andre ord så hadde spor av storfemøkk nylig havnet der - til tross for at uteområdene var tildekket av snø.
Citera
2023-11-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I forhold til funn av storfemøkk i S4 bør man være oppmerksom på et par vesentlige ting i saken:

- 30. oktober 2018 hadde det lagt seg mye snø i Lørenskog etter et snøfall. Området var dekket av snø.
- 31. oktober 2018 lå det fortsatt en del snø på bakken, spesielt om morgenen og i boligområder/hager.

Med andre ord var nærområdene tildekket, inklusive komposthauger og annet som måtte ligge på bakken.

Spor av storfemøkk ble gjort på blant annet flere tørkepapir som altså lå helt øverst i ulike søppeldunker:

Med andre ord så hadde spor av storfemøkk nylig havnet der - til tross for at uteområdene var tildekket av snø.
Det du sier om været stemmer ikke!
Dette har vi vært igjennom før og det viste seg at det var regnvær i dagene før.
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2023-11-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Dette har vi vært igjennom før og det viste seg at det var regnvær i dagene før.

Helt feil. Politiet har bl.a. overvåkingsmateriale fra dagen før, dvs 30. oktober 2018, som viser hvordan det snødde betydelig dagen i forkant. Nærområdene ble tildekket av mye snø. Hva værmeldinger sier vet nok de fleste at ofte er en helt annen sak enn hvordan været faktisk er lokalt.

Her er et klipp fra et av overvåkingsvideoene politiet har fra 30. oktober som viser at det snødde rikelig. Bildet er fra Futurum ved 9-tiden.

https://imgur.com/a/Xi96PsZ

Videoen viser at snøen falt tett og la seg tungt på både trærne og bakken dagen før AE forsvant. Lørenskog ble m.a.o. hvitkledd av snø.

Dagen etter ble det slapseføre, men det lå fortsatt en del på bakken om morgenen, spesielt der det ikke er trafikk, i bolighager og lignende.
Senast redigerad av Jayce 2023-11-03 kl. 12:33.
Citera
2023-11-03, 12:43
Medlem
Er jo bare å se på virkligheten. Det aller meste var regnet bort den morgenen. Se bl.a på bilder/video av Futurumgutta. Skal god fantasi for å kalle det særlig med snø den dagen.
Citera
2023-11-03, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Du pratar om utomhus och snö men kan ”kidnapparen jobba” på gård och utfodrat boskap tidigare på morgonen och på så vis fått storfemøkk på kläderna ex byxbenet och sen torkat av sig i huset?

Undrar om de analyserat
storfemøkk efter djurtyp och vilka gårdar de finns på.
Citera
2023-11-03, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Saken om MWL ble tatt med i krimpodden fordi det var en krininalnyhet. Det hadde ikke noe med det resterende på krimpodden å gjøre. Derfor ble det heller ikke diskutert rundt dette temaet videre i krimpodden🧐

Tull !
Kriminalnyheter har vi hele tiden, uten at det tidligere har blitt dratt inn i Lørenskogsaken.
Citera
2023-11-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Der tar du feil. Jeg husker Halloween den dagen og jeg husker snøværet. Jeg jobber i nærområdet.
Citera
2023-11-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Du pratar om utomhus och snö men kan ”kidnapparen jobba” på gård och utfodrat boskap tidigare på morgonen och på så vis fått storfemøkk på kläderna ex byxbenet och sen torkat av sig i huset?

Undrar om de analyserat
Kanskje GM har kommet rett fra stedet der AEH skulle begraves? Det kan ha skjedd samme morgen som du skriver og GM kan ha gjort forberedelser der. Hvorfor tørke seg av i Sloraveien? Kan tyde på at GM har hatt på hansker og trodd han var safe.
Citera
2023-11-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Undrar om de analyserat

Er det noen familiemedlemmer eller kollegaer som bor på gård ?
Citera
2023-11-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Tror ikke at den kumøkka var fra drapsdagen da det lå en kartong tapas med olivener over tørkepapiret, er fra dagen før tenker jeg. Men er mulig at både tørkepapiret og tapasesken er plassert der for å villede.
Var det ikke kumøkk på klærne til AEH? Dette var "inneklær".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in