Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Tror du de har tillräckligt med soldater? Tror du verkligen på det själv?
Jag är inte hundra på detta (ej granskat kartorna ingående) men de slutsatser jag dra av informationen på nätet så verkar Ukrainas offensiv i söder avstannat helt (hur långt kom de?) och ryssarna fortsätter trycka på öster ifrån. Och det verkar fortsätta
oavsett om de dör där i tusentals så fortsätter de trycka på. Till slut blir det som i Bakmuth tänker jag (ryssarna tog staden och håller den fortsättningsvis också).
Och det är det jag menar. Om Ryssland har X antal män de mobiliserar för att kriga så har Ukraina inte tillräckligt med soldater. Ryssland är ett så mycket större land med mer människor och mer resurser.
Det enda som skulle kunna hjälpa Ukraina är om de fick hundratusentals färdigutbildade/färdigutrustade soldater från andra länder att gå med i kriget - ett världskrig med andra ord.
Det spelar ingen roll hur mycket materiel/pengar de får de kommer inte lyckas i vilket fall - Ryssland är helt enkelt för starka för att Ukraina skall ta den själva. Det är bara min åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Exakt! Och Putin startade hela skiten.
Tycker du att det är rätt att Putin vinner kriget genom att nöta ut Ukraina?
Jag tycker inte att kriget skulle startat från första början. Jag tycker inte det är rätt av Ryssland att invadera Ukraina från första början. Vare sig Krim eller annars heller.
Det jag tror mig veta är att både Ryssland och Ukraina är av samma SKROT OCH KORN samt jag tror mig känna till delar av historien till vad som ledde fram till denna skiten. Jag är anti Ryssland/Ukraina och anti-USA och deras sketsystem. Det jag är för är Sverige och ett nordiskt förbund/allians eller ingen allians alls (endast de hariga/klyvna samarbeten vi redan har)