2023-11-01, 07:05
Medlem
Emma Swahn Nilsson & Arvid Nilssons är med andra ord politiker som utnyttjar systemet dom själva är med att utforma. Vad ska man säga?
Citera
2023-11-01, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Tänkte du på Ilija Batljan?

Just det, fel av mig.
Citera
2023-11-01, 09:11
Medlem
Det kan väl inte ha något med korruption egentligen, ingen annan än moderaten tjänar pengar på det. Beror väl på att kommunen fattat ett korkat beslut , den som nu hade mandat att göra det
Citera
2023-11-01, 10:51
Avslutad
Sparka dom som kommit fram till beslutet
Citera
2023-11-01, 11:54
Medlem
Drapåtrissors avatar
Mitt redan stora politikerförakt når nya höjder! Nu blev ju ärendet återemiterat av oppositionen hur gick det med det?
Citera
2023-11-01, 16:30
Medlem
Varför såde kommunen den från början?
Citera
2023-11-01, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Finns väl inget dummare folk än svenskar i denna värld va? Trots allt kunskap och teknik så är man frivilligt mongo i allt som har med världen o göra
Så sant som det är sagt. Jag har haft viss insyn i kommunal verksamhet och baxnat över attityden vissa småpåvar till chefer har. Vi är inte mycket bättre än vissa bananländer.

En av världens minst korrupta länder my ass.

Sen verkar det vara svårt att införa tjänstemannaansvaret av någon jävla anledning. Var det inte SD som skulle göra det? Ingenting hände som vanligt.
Citera
2023-11-01, 16:47
Medlem
Sverige är tyvärr korrupt. Men politikerna vill inte ha några regler mot korruption utan säger att det inte förekommer i Sverige.
När korruption har bitit sig fast är den mycket svår att bli av med.
Citera
2023-11-01, 17:44
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Sverige är tyvärr korrupt. Men politikerna vill inte ha några regler mot korruption utan säger att det inte förekommer i Sverige.
Ja många inom politiken, polisen, migrationsverket, kommuner, landsting etc. är tyvärr giriga som fan och låtsas vara så jävla duktiga och korrekta när det i själva verket är dom som spelar fulast av alla. Och medelsvensson tuggar och tar emot, sväljer och ser glada ut.
Citera
2023-11-02, 01:32
Medlem
Okej, då lägger vi kollektivt till Emma Swahn Nilsson på listan över människor som antagligen tyvärr kommer råka tappa balansen och med dödlig utgång slå huvudet i en trottoarkant när kaoset i Sverige eskalerar ytterligare. En sann tragedi
Citera
2023-11-02, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Så du menar att det inte finns lagar/regler mot korruption i Sverige, och att politikerna inte vill ha några sådana…?

Är du så jävla okunnig eller ljuger du helt avsiktligt för att sprida falsk information och lura folk…?
Här kan du och alla andra se att det faktiskt finns ett gäng lagar mot korruption
https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/korruption/
Citera
2023-11-02, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Dags för er svenskar att förstå att Sverige är ett land för skurkar, yrkeskriminella och folk som skor sig på de laglydiga i samhället. Sverige är idag ett väldigt korrupt land. Sozzarna gjorde landet till praktiskt taget obeboeligt och nu går trenden inte att hejda, det kommer bli farligare, mer korrupt och ni kommer nu bli fattigare och fattigare.
Det är nu ett land som följer naturens lagar, fight of the fittest. De som slår och knäar sig fram och kliver över lik är de som kommer kunna ha en hyfsad tillvaro. Den starke mannen med minst moral vinner.
Ni har gjort landet till en djurisk savann. Bäst att ni inser det snarast om någon av er ska ha en chans.
Jan Emanuel, om än jag hatar den vidriga sozzen, var smart nog att inse detta först av er alla.

Ut o lev flugornas herre nu.

Lycka till.

Hälsningar från ett säkert rikt Norge. Jag sitter redo med popcorn.

Norge må vara rikt, men korruption finns även i Norge, och andra problem i samhället likt de som finns i Sverige och andra länder finns även i Norge. Jag har över 25 års erfarenhet av Norge på nära håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in