2023-11-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confuze
I senaste videon från Uppdrag Mat så träffar Mauri en 19 åring vid namn Neo som hävdar att han tjänar 150 000 kr i månaden på att betta på sport genom att hitta odds som är högre än vad de borde vara. Nämns lite kort om att han använder bottar för att lyckas med detta.

Fenomenet i sig har jag hört talas om förut så det är väl inget nytt, men jag undrar om det verkligen fungerar nuförtiden - Och hur enkelt det är för en lekman som mig att lära mig detta?

Av vad jag hört så ska spelbolagen dels vara väldigt noggranna med att undvika att sätta fel odds samt att man har i sina regler att de kan annullera spel där det "uppenbarligen" var fel odds samt att man jobbar aktivt med limitering. Känns som många hinder på vägen för att kunna lyckas med detta på sikt?

Någon av er som har erfarenhet av detta och som kanske till och med lever på det som Neo?

I slutändan så är det väl vanligt bettande. Låt säga att de råkat sätta 4.0 i odds istället för 3,5 på att något lag i allsvenskan ska vinna mot ett annat lag. I slutet av dagen så är ju bollen rund och det kan leda till förlust ändå?

Så exakt hur mycket är tur och hur mycket är skicklighet i långa loppet?

Videon:
https://youtu.be/bDQWboQSLGE?si=zmJ05BhoS8evr4O0 (Från 20:50)

Har inte sett klippet men det låter lite överdrivet. Klart det går att tjäna pengar genom att spela på värdeodds men man blir limmad ganska omgående. Får man liksom 2,01 i odds på att singla slant så kommer man ha en roi på 101%
Senast redigerad av letsgobrandon 2023-11-01 kl. 15:08.
Citera
2023-11-01, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Vill du fråga din polare, hur många bettingtjänster finns det att köra på? Det måste ju va hundratals om inte tusentals eller?

Nej, det går såklart att spela på flera men de flesta bettingsidor är katastrof i och med att de väldigt snabbt limiterar en. Bet365 är bäst då den limmar långsamt samt erbjuder mycket spel. Dock kräver detta massvis med spelkonton så det krävs att man har ett bra rekryteringssystem när ens familjs konton är färdig-spelade. Det går dock enkelt att ordna om man har ett driv (vilket man ju borde ha om man kan dra in flera 100k i månaden) samt och kanske framförallt en förmåga att sälja in dealen då typ 79% av de tillfrågade kommer vara lika frågande till upplägget som folket i den här tråden. Men det fungerar, jag har själv testat och sett processen på nära håll.
Senast redigerad av olfa 2023-11-01 kl. 15:17.
Citera
2023-11-01, 15:36
Medlem
Vill att han ska utbilda mig, haha.
Citera
2023-11-01, 21:42
Medlem
Jucktupps avatar
Tog fram en ekvation på hur man kan göra arbitrage på felsatta odds på fotbollsmatcher. Bygger på att du spelar på olika resultat på olika sajter och att ration mellan oddsen 1 X 2 är inom ett visst intervall. Var en ganska enkel ekvation men jag hade inte kunskapen att bygga en bot som sökte igenom alla matcher
Citera
2023-11-01, 22:07
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jucktupp
Tog fram en ekvation på hur man kan göra arbitrage på felsatta odds på fotbollsmatcher. Bygger på att du spelar på olika resultat på olika sajter och att ration mellan oddsen 1 X 2 är inom ett visst intervall. Var en ganska enkel ekvation men jag hade inte kunskapen att bygga en bot som sökte igenom alla matcher

man kan ju söka manuellt efter dessa odds.
Citera
2023-11-01, 22:58
Medlem
Jucktupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
man kan ju söka manuellt efter dessa odds.

Aha, där ser man. Var en ca 15 år sedan detta. Utmaningen ligger väl snarare i det praktiska att hitta sajter, placera bets osv.
Citera
2023-11-01, 23:05
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
I senaste videon från Uppdrag Mat så träffar Mauri en 19 åring vid namn Neo som hävdar att han tjänar 150 000 kr i månaden på att betta på sport genom att hitta odds som är högre än vad de borde vara. Nämns lite kort om att han använder bottar för att lyckas med detta.

Fenomenet i sig har jag hört talas om förut så det är väl inget nytt, men jag undrar om det verkligen fungerar nuförtiden - Och hur enkelt det är för en lekman som mig att lära mig detta?

Av vad jag hört så ska spelbolagen dels vara väldigt noggranna med att undvika att sätta fel odds samt att man har i sina regler att de kan annullera spel där det "uppenbarligen" var fel odds samt att man jobbar aktivt med limitering. Känns som många hinder på vägen för att kunna lyckas med detta på sikt?

Någon av er som har erfarenhet av detta och som kanske till och med lever på det som Neo?

I slutändan så är det väl vanligt bettande. Låt säga att de råkat sätta 4.0 i odds istället för 3,5 på att något lag i allsvenskan ska vinna mot ett annat lag. I slutet av dagen så är ju bollen rund och det kan leda till förlust ändå?

Videon:

Allt det där handlar om förtäkt reklam för bettingsidor.
Citera
2023-11-02, 04:10
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Allt det där handlar om förtäkt reklam för bettingsidor.
Svårt o tro. Då hade dom nog skippat det där med o ta upp limitering o hur sviniga bettingsidor är.
Citera
2023-11-02, 11:35
Medlem
Citat:

Videon:

De bettar inte på sånt.

De bettar på andra grejer. Som man bettar repetitivt på. Låt oss säga gula kort. Över eller under 5 på en match. Om oddset är felsatt så ska det statistiskt gå in, med förutsättning att två lag i statistiken får 3 var per match. Gör du detta konsekvent så kommer statistiken betala ut dig pengar.

Ursäkta mitt dåliga skriftspråk. Blev plötsligt neger
Senast redigerad av Orangutangensmamma 2023-11-02 kl. 11:37.
Citera
2023-11-02, 12:17
Medlem
Citat:

Videon:

Stämmer! Ovanligt dock

Vet 3 stycken som gjorde det för 8 år sedan. Reste runt i världen och bodde på lyxhotell och bettade.
Citera
2023-11-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Köpte själv en guide angående detta för några veckor sedan och har gjort ngåra tusen i veckan.
Med större kapital att investera hade jag nog gjort bra mycket mer.

Vilken betting guide var det du köpte?

Mvh
Citera
2023-11-02, 15:56
Medlem
Det förekommer såklart att spelbolagen felbedömer styrkeförhållandena mellan t.ex. två lag i en fotbollsmatch och därför felsätter sina odds - vilket en skicklig spelare jobbar för att utnyttja till sin fördel. Men det kräver nog att spelaren är rejält påläst och enormt sportkunnig samt diciplinerad i sitt spelande - och är beredd att jobba hårt för att det ska ge någon utdelning på lång sikt. Och hur skicklig spelaren än är, så kommer det förluster som svider rejält i både plånbok och själ och då krävs det ett järnpsyke för att orka med. Är nog inte hälsosamt i längden. Om man med tur OCH skicklighet lyckas vinna ihop ett större belopp på relativt kort tid borde man nog fundera på att dra sig tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in