Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Usikker, men ihvertfall blir det kruttlukt i et rom det har blitt skutt i, og den kan selv vi mennesker kjenne. Samme lukt som røyken fra nyttårsraketter. Så da må det jo gå ann å trene opp hunder til å markere ved slik lukt, akkurat som bombehunder kjenner lukten av sprengstoff. Om det finnes hunder i norden som er trent til dette vet jeg ikke. Badet har vel ventilasjon også vil jeg tro, og så er det kanskje usikkerhet om hun var der eller om hun ble båret dit.
Hunder kan trenes til å lukte hva som helst. Trøfler, kreft, penger, hva som helst.
TH sier at han ikke kjenner til de patronene, men det må jo være bare tull. Kan også være noe han sier for å villede, skape litt panikk i politiet og få dem til å tro at det mangler et våpen. Få dem til å dumme seg ut. Kanskje er det noen patroner han har hatt liggende fra gammelt av, fra sin far, men i verste fall mangler det et våpen, et drapsvåpen. 22 caliber er jo et våpen som gir minimalt med lyd/basstrykk, og så blir det minimalt med blodsøl. Kulene er bare 5.5 mm brede i motsetning til 9mm som er det vanlige. Det vil bli kruttslam på armene hans, men det er jo bare å ha på seg lange gummihansker.
Jeg mener å huske vagt, kanskje fra ett eller annet true crime program, at det ble sagt at luktpartiklene fra kruttslam fester seg på alle flater i et rom, tak, gulv, vegger, overflatene på alle ting i rommet, og at hundene ville markere på disse mikroskopiske restene, i lang tid etterpå.
Men, kan være jeg husker feil.
Har det vært avfyrt skudd i huset, tror jeg at politiet har sikret beviser eller indisier etter våpenbruk.
Ut fra det som har vært skrevet i mediene, peker det meste mot kvelning som drapsmetode.