Citat:
😂Ja, det är också väldigt motsägelsefullt och ologiskt att ställa den trovärdiga parten mot den definitivt inte trovärdiga parten i delar som gör varken till eller från för den förstnämnda men är negativa för den sistnämnda, och lita på den sistnämnda som rör dessa delar. Det är bisarrt. Johannas vittnesmål om att Maja deltog är inget avgörande bevis men det ska absolut väga tungt. Det är trovärdigt och förklarar de oklarheter som Maja skapat genom uppenbara lögner. Istället säger man att båda förmodligen ljuger och att det bör ha gått till på... ja, något annat sätt helt enkelt. 

Det är å ena sidan, å andra sidan.
Det är osannolikt men kan nog vara sannolikt.
Självklart har ÅK tappat mängder av info som varit värd att betona - för att det står inte på egna ben att lyssna på en åtalad - men jag ger inte mycket för resonemanget i domen heller.
Det är som om medgärningsmannaskap är som bortblåst och han ansåg J skulle friats om hon inte vore så ärlig och erkänt.
Varför fick Maja rabatt?
Att ha adhd som diagnos direktkvalificerar inte, även om det under vissa omständigheter kan vara i mildrande riktning.
Ångest hade hon inte och deprimerad var hon inte heller.
Maja var så lagom full att hon tog sig tid att filma enhörningar som skiter regnbågar.
Nej, jag menar rådjur.
Om det blev stressigt var det skönt om nån tog kommandot åt Vetlandas version av Manuel från Barcelona.
I no nothing.
P7an.
Hellman kunde, vid den aktuella undersökningen, detaljrikt och med inlevelseredogöra för händelseförlopp liksom för sina tankar och känslomässiga upplevelser vid tiden för de misstänkta gärningarna."
(...)
Hellman förnekade att hon vid tiden för gärningarna varit nedstämd, ångestpåverkad eller haft några tanker eller impulser att skada sig själv eller någon annan. Vidare förnekade hon att hon, under den aktuella tiden, upplevt några psykotiska symtom såsom hallucinationer, vanupplevanden eller förvrängd verklighetstolkning."
I så fall är det fullkomligt sinnessjukt att hon inte dömdes! Jag är inte så insatt (men man förstår ju ganska fort att Maja varit delaktig).