Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-10-31, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Poängen är inte om Therese är en trevlig person eller ej. Jag är inte speciellt förtjust i henne heller. Poängen är att detta var vuxenmobbning där Ken, Els-Marie och Karolina agerade ringledare och betedde sig som värsta sortens mobbare, helt enligt mönster.
För övrigt så gick det ju ok på Gränslandet med Therese, alla tolererade varandra och ingen mobbning.

Ken kan vara rosa, lila, grön eller valfri färg - vad som spelar roll är hans beteende. Han är en drama queen som älskar att stå i centrum. Nu fick han den möjligheten att agera ut. Sammanhanget kvittar i hans värld. Han vågade inte ta en diskussion på tu man hand med Therese för då skulle han inte ha sin publik och en svag människa som Ken behöver sin publik för uppbackning.
Ingen av de andra tycks våga gå emot honom för då kommer rasiststämpeln farande direkt, det insåg även Therese såklart. Så han fick spela ut hela sitt register med dubbelmoral och svengelska som extra krydda.

Det är rätt märkligt att du inte verkar ha hört talas om "the bitchy gay". Vanligt förekommande stereotyp i dokusåpor och tv-serier. Ken verkar ha anammat den rollen till fullo.
Man såg vem han var redan i hans presentation, han framstod inte som särskilt trevlig då heller.
Kan inte bögar eller svarta vara otrevliga enligt dig? Är de alltid offer och orättvist behandlade?
Å nej kommer psykot in som alltid står på den narcissistiska vita tjejens sida... Suck!
Tjejen som tror det finns trygga, stabila alfahanar som varken har behov att stå i centrum eller några kontrollbehov överhuvudtaget..

Hoppas vi åtminstone slipper dina två meter långa, ältande, söndertjatade, psykotiska inlägg den här säsongen.. Inlägg där du såklart bara försvarar narcissister konstant.
Senast redigerad av SuraKuken 2023-10-31 kl. 14:44.
2023-10-31, 14:52
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Dessutom är man lite slagen på förhand när man väljer den förhatliga narcisisten Terese som skyddsobjekt och helt bortser från att ingen annan heller på ön funkar med henne.
Bara för att folk ifrågasätter Kens agerande betyder det inte att man tar den "förhatliga narcissisten" Thereses parti, eller anser att hon har agerat rätt i alla stunder.

Förövrigt intressant att det absolut inte är ok att kalla Ken för saker, samtidigt som "den förhatliga narcissisten" tydligen är en fullt acceptabel beskrivning av en människa som man bara har sett några minuter av i TV-rutan.
2023-10-31, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Han är väl rätt anonym av sig gör inget väsen av sig,samma med Vilmer. De flyger under radan då båda är tystlåtna av sig jämfört med andra. Sen är det en gåta hur Johan o Daniela kunnat blivit ett par,de känns totalt omaka i alla fall av det lilla man ser i tv. Blir även kul o se Pelles min då han tror att de stängde ner Gränslandet.
Är dom ett par ? Är inte hon mkt äldre ? känns mer som mamma/son ??
2023-10-31, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajssmulan
Vad gafflar du om? Hen har ju rätt, Ken är en vidrig bög.

Fler än jag som tror att Charlie spelar en karaktär? Han kan väl ändå inte vara sådär i verkligheten och i jobbet?

Synd Tessan lämnade, hon var rolig
Kan han säkert och det beror ju på vilket jobb han har. Han kanske jobbar ensam eller driver eget ?? Nån som vet ?
2023-10-31, 16:00
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Poängen är inte om Therese är en trevlig person eller ej. Jag är inte speciellt förtjust i henne heller. Poängen är att detta var vuxenmobbning där Ken, Els-Marie och Karolina agerade ringledare och betedde sig som värsta sortens mobbare, helt enligt mönster.
För övrigt så gick det ju ok på Gränslandet med Therese, alla tolererade varandra och ingen mobbing.

Jättefint att det är den såkallade "mobbingen" du agerar mot och inget annat. Det gör dig till en fin människa.

Men resten av rövgänget agerar endast på att Ken är svart och homosexuell.
2023-10-31, 16:05
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Bara för att folk ifrågasätter Kens agerande betyder det inte att man tar den "förhatliga narcissisten" Thereses parti, eller anser att hon har agerat rätt i alla stunder.

Förövrigt intressant att det absolut inte är ok att kalla Ken för saker, samtidigt som "den förhatliga narcissisten" tydligen är en fullt acceptabel beskrivning av en människa som man bara har sett några minuter av i TV-rutan.

Man pratar med bönder på bönders vis.....

Har inga problem att visa respekt mot alla andra.
2023-10-31, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraKuken
Aj aj aj, där fick du mig

Har du också missat att produktionen försökte ge Sara ledtrådar om Charlie men att hon missade det för att det stod på baksidan av pappret? https://imgur.com/a/DbWTJNX
Haha ja , det har jag missat! Stämmer det då ?? Han ser ju onekligen obögig ut! Han kanske borde slå sig ihop med Ken då ?
2023-10-31, 16:18
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Är dom ett par ? Är inte hon mkt äldre ? känns mer som mamma/son ??

5 års skillnad är väl inget att hisna över?
2023-10-31, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
5 års skillnad är väl inget att hisna över?
Nä, trodde det var mer
2023-10-31, 16:30
Medlem
Finns det ens något videomaterial där Therese faktiskt säger de sakerna som Ken och Wilmer påstår att hon ska ha sagt? Jag kan inte minnas att jag har sett det i avsnitten. Måste ha hänt utanför sändning isåfall. Wilmer känns ju löjligt "ormig" med. Han skulle hugga precis vem som helst i ryggen utan problem.
2023-10-31, 17:34
Medlem
Jag har bara kollat de senaste fem säsongerna men jag kan inte minnas att det har varit så många osympatiska deltagare i en säsong. Pelle och Peder är de enda som har varit värda något. Dock ser jag gärna en osminkad Emilia så länge som möjligt, för hon är inte lika söt på hennes insta.
2023-10-31, 18:08
Medlem
Ken och Els-Maria skämmer ut sig totalt. Förfan, sluta mobba och trycka er människor. Jävla svin !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in