2023-10-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Inte första gången. Men nu när all världens media är på plats kommer det bli konsekvenser.

Turkiet, Iran, Afghanistan sitter bara och väntar på att israel ska trampa i klaveret så pass hårt att dom kan bomba dom tillbaka till 1943

Är väl just därför jänkarna sitter och värper utanför som en vakthund? Kommer isåfall bli bra fart på ww3. Men är inte turkiet + usa = nato + nya f16 till turkarna nyss.
Konstigt allting.
Citera
2023-10-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
För att många av de som har mest makt i världen varit med och utformat "Israel" eller vinner på lösningen, det är ingen slump att denna lösning mejslades fram efter andra världskriget.

Nej. Man stoppar såklart inte givande utveckling till priset att helga gudar eller konservera majs för folk som inte klarat av att odla lite jävla cikoria på de senaste 800 åren. Världen snurrar inte runt bara för att hummss råkar vara gott. Även en riktigt omhändertagen skinka från en gris är gott, men inte fan ger de som tycker om det sig in i krig med sina grannar för det. Självklart "vinner" Israel på det hela och så skall det vara. Vad är motsatsen och vad skulle den leda till?
Citera
2023-10-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det anses rätt kontroversiellt, på gränsen till ett krigsbrott. Nästan som Napalm.

Napalm är inte heller ett krigsbrott. Precis som alla vapen beror det hur de används. I princip alla vapen kan innebära krigsbrott om de används fel. Så när man nämner att ett vapen är ett krigsbrott, så bör man tala om hur och var det har använts.

Så det kan vara helt ok att spruta in napalm i ett tunnelsystem om fienden är där, men inte om det finns en massa civila i samma tunnel. Problemet uppstår när fienden i tunnel attackerar, då får man titta på om till ex användandet av napalm är proportionerligt.
Citera
2023-10-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrjean
Är väl just därför jänkarna sitter och värper utanför som en vakthund? Kommer isåfall bli bra fart på ww3. Men är inte turkiet + usa = nato + nya f16 till turkarna nyss.
Konstigt allting.

Att turkarna är så jävla korkade att de fortfarande sitter och ber om F-16 mk4-6 är som du säger mycket konstigt. Kanske det är ett bevis på hur efterblivna de är trots att de nu sitter på mellanskitens största manskap militärt. Eller, ja....det är faktiskt svaret, men säg för fasiken inte det till en turk för då kanske han börjar fundera över sin riktiga stolthet
Citera
2023-10-30, 20:05
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Och?

Skit i vad denna stolle säger. Just nu pågår det folkmord i Palestina, så vad gör lite vit fosfor liksom? .

Jag är faktiskt förvånad att Israel gräver sin egen grav för varje dag som går. Det sjukaste jag sett i modern tid. Inte nog med att väst förlorade mediedrevet 2023, utan att Israel enade hela världen emot sig. De få regeringar i väst som inte vågar yttra sig säger inte mig något då om vi ser folkopinionen i dessa länder resa sig som aldrig förr.

Ni som inte följer X, eller andra källor av information kan inte förstå att hur många frivilliga är beredda att åka ner till Palestina och avskräcka den Israeliska styrkan. Då menar jag folk från arab länderna och många människor från hela Asien samt tusentals andra individer som bara vill avsluta det Européerna började under 30-40-talet.

Det var runt tiotusentals utländska volontärer som åkte ner till Ukraina, här tror jag det skulle inte förvåna mig om det var hundratusentals volontärer som skulle stå upp för barn och civila i Palestina.

Det komiska i allt detta är att USA har gått med folkmordet på barn och civila för att Israeliska pajas armen klarar inte av de själva.

Detta, mina damer och herrar är verkligen spännande tider, nu får vi ser hur detta utvecklar sig.
Citera
2023-10-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Inte första gången. Men nu när all världens media är på plats kommer det bli konsekvenser.

Turkiet, Iran, Afghanistan sitter bara och väntar på att israel ska trampa i klaveret så pass hårt att dom kan bomba dom tillbaka till 1943

Ursäkta frågorna? Hur stort är det afghanska flygvapnet? Sen varför just 1943 funkar det inte lika bra med 1945?
Citera
2023-10-30, 20:08
Medlem
Vilka lögnare Israel är.

De förnekar att de använder vit fosfor trots att bevisen klart tydligt visar att de använder vit fosfor.

Lögnerna finner inget slut.
Citera
2023-10-30, 20:10
Medlem
Netenyahu:

The Bible says that there is a time for peace and a time for war. This is a time for war.

https://twitter.com/clashreport/status/1719049705051541866

Får man bränna Bibeln i Israel? Idioten verkar följa en bok som är påhittat.
Citera
2023-10-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Skit i vad denna stolle säger. Just nu pågår det folkmord i Palestina, så vad gör lite vit fosfor liksom? .

Jag är faktiskt förvånad att Israel gräver sin egen grav för varje dag som går. Det sjukaste jag sett i modern tid. Inte nog med att väst förlorade mediedrevet 2023, utan att Israel enade hela världen emot sig. De få regeringar i väst som inte vågar yttra sig säger inte mig något då om vi ser folkopinionen i dessa länder resa sig som aldrig förr.

Ni som inte följer X, eller andra källor av information kan inte förstå att hur många frivilliga är beredda att åka ner till Palestina och avskräcka den Israeliska styrkan. Då menar jag folk från arab länderna och många människor från hela Asien samt tusentals andra individer som bara vill avsluta det Européerna började under 30-40-talet.

Det var runt tiotusentals utländska volontärer som åkte ner till Ukraina, här tror jag det skulle inte förvåna mig om det var hundratusentals volontärer som skulle stå upp för barn och civila i Palestina.

Det komiska i allt detta är att USA har gått med folkmordet på barn och civila för att Israeliska pajas armen klarar inte av de själva.

Detta, mina damer och herrar är verkligen spännande tider, nu får vi ser hur detta utvecklar sig.

Han hänvisar till attacker i Libanon? Hur ska de så kallade frivilliga komma till Palestina och vad ska de slås med? Stenar och pinnar Det låter lite som skämten i Afghanistan. De skulle åka motorcykel.

Tro inte allt du läser på X Det kommer inte dyka upp en ända frivillig.

PS Talibanerna är islamistisk nationalistisk pasthun inte någon global rörelse. Möjligen ska de sprida sin jihad till västra Pakistan.
Citera
2023-10-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Vilka lögnare Israel är.

De förnekar att de använder vit fosfor trots att bevisen klart tydligt visar att de använder vit fosfor.

Lögnerna finner inget slut.
Ja, det vore mycket bättre om de använde den i direkt offensivt syfte istället för att behöva försvara sig mot twittertroll
Jag håller med. Men om man blandar den så att det blir röd fosfor så blir den varmare och bränner igenom bättre. Inte ens koskit använd som cement i brist på annat står emot, så du har helt rätt. Låt oss hoppas att de skippar halvfabrikaten och istället serverar verkningfull glädje mer direkt
Citera
2023-10-30, 20:18
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Netenyahu:

The Bible says that there is a time for peace and a time for war. This is a time for war.

https://twitter.com/clashreport/status/1719049705051541866

Får man bränna Bibeln i Israel? Idioten verkar följa en bok som är påhittat.
Satanyahu är ateist.
Citera
2023-10-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018

Du kan inte vara allvarlig?

Hur gräver Israel sin egen grav? Man kan iofs säga att Israel, eller judar, grävde sin egen grav när de inte vann mot muslimerna på 500-talet.
Muslimerna ser detta krig som heligt och de kommer, så länge islam existerar, förorda att judarna ska bort.

Hur många har frivilligt åkt ner till Palestina? Jag har bara sett judar resa ner till Israel.

Det enda jag ser just nu är att alla araber pratar. Araber klarar bara av att slåss och strida när de tror eller vet att de är fler. Just nu så är vakthunden USA på Israels sida och då vågar inte många göra något, som de hundar de är. När USA faller kan det dock hetta till för Israel. Trots att Israel dansade av 14 muslimska länder på 6 dagar. Men tiderna förändras.

Om det skulle begås ett folkmord hade väl Israel bombat på måfå? Typ som Palestina gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in