2023-10-29, 03:51
Medlem
Spoke_islands avatar
Räkna inte med nåt högre straff för den eminente bilföraren. För X antal år sedan var det en idiot som i fyllan körde på en mormor som var ute och gick med sitt 13-åriga barnbarn. I Vällingbyrondellen rammade han dem och flickebarnet avled, Hans "straff"? 6 månaders fängelse.
Citera
2023-10-29, 06:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Exakt! Är ju dråp oavsett enligt mig. Är man påverkad bör det inte längre vara vållande.

Är väl vägarbete just efter bron om jag inte minns fel, låter rimligt att det var där det sket sig men om det stämmer vet jag inte.

Man har drogpåverkad, man har varit likgiltligt efter olyckan genom att man har smitit Skall man följa riktig forskning, så skall straffet var minst 10 år helst kanske tom 20 år, så det verkligen känns hos brottslilingen. Men det är Sverige här är det synd om brottslingar.
Citera
2023-10-29, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Man har drogpåverkad, man har varit likgiltligt efter olyckan genom att man har smitit Skall man följa riktig forskning, så skall straffet var minst 10 år helst kanske tom 20 år, så det verkligen känns hos brottslilingen. Men det är Sverige här är det synd om brottslingar.

När finns häktesprotokoll tillgängligt då vi kan läsa vem den drogpåverkade mördaren är?
Citera
2023-10-29, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Undrar också hur olyckan gick till. Händelseförloppet är inte beskrivet någonstans vad jag kan hitta.

Hur fan kan man bara smita när man inser att man pangat en moped med två barn på. Chock? Drogad? Lite jävla sinnesnärvaro får man ha och försöka hjälpa tills ambulansen kommer. Att smita är ett val. Han visste vad han hade gjort och tog beslutet att dunsta. Långt fängelsestraff för denna ryggradslösa halvfigur.

Båda på väg ut mot Ekerö, samma vägbana. Bilen körde på dem bakifrån. Gick förmodligen jävligt fort också.
Citera
2023-10-29, 09:37
Medlem
Han är ju skriven på Ekerö så det är ju inte omöjligt.
Citera
2023-10-29, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salo
Båda på väg ut mot Ekerö, samma vägbana. Bilen körde på dem bakifrån. Gick förmodligen jävligt fort också.

Jag har svårt att greppa hans beteende. Det är fredag kl 21.40 och han är påverkad, men på väg hem? Och har bilen?

En fredag kl 21.40 låter för mig mer som starten på kvällen, inte att man är på väg hem. Hade de haft AW på Trygg Hansa och kryddat med lite droger, eller vad?

Och en 40-åring - inte en omogen 20-åring - som har ett bra jobb och lön, varför tar han inte taxi om han är påverkad?
Citera
2023-10-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Han jobbar tydligen som jurist där, så ingen höjdare. Krismötet består nog endast i hur de ska kommunicera med medarbetarna vid frågor. Knappast så att någon förknippar Trygg Hansa med honom.

Han är senior juridisk rådgivare, så han lär ha intressanta samtal med sig själv i cellen.
Citera
2023-10-29, 11:43
Medlem
Mr.Swedens avatar
Får se hur Trygg Hansa lägger upp det här. Just nu lusläser de den här tråden för att fiska efter folkdomstolens utslag. Det kommer styra deras fortsatta handlande.

Som sämst blir det en klassisk svensk sosseuppgörelse - ”TH ser mycket allvarligt på saken, ersätter de drabbade utan diskussion och visar sitt ansvar genom att konstatera att den skyldige visat sig lida av beroendesjukdom varvid TH erbjuder honom stöd och behandling”.

Kom ihåg - i Sverige är ingen någonsin skyldig.
Citera
2023-10-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Exakt! Är ju dråp oavsett enligt mig. Är man påverkad bör det inte längre vara vållande.

Är väl vägarbete just efter bron om jag inte minns fel, låter rimligt att det var där det sket sig men om det stämmer vet jag inte.
Hur är vägen avstängd? Det syns inte på bilderna.
Citera
2023-10-29, 12:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Får se hur Trygg Hansa lägger upp det här. Just nu lusläser de den här tråden för att fiska efter folkdomstolens utslag. Det kommer styra deras fortsatta handlande.

Som sämst blir det en klassisk svensk sosseuppgörelse - ”TH ser mycket allvarligt på saken, ersätter de drabbade utan diskussion och visar sitt ansvar genom att konstatera att den skyldige visat sig lida av beroendesjukdom varvid TH erbjuder honom stöd och behandling”.

Kom ihåg - i Sverige är ingen någonsin skyldig.
Har han fyllkört så betalas det inte ut en spänn.
Citera
2023-10-29, 12:43
Medlem
Var det den eldrivna Audin som gärningsmannen färdades i? 400 hk. Många bilförare är inte mogna att hantera krafterna som moderna elbilar utvecklar. Speciellt inte om man dessutom kör drograttfull. Är det kokain som är inblandat?
Citera
2023-10-29, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salo
Tjejen som satt bak väl, måste ha haft änglavakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in