2023-10-27, 18:10
Medlem
Noen forsøker visst å skape sin egen virkelighet og overprøve politiets fremstilling av saken.
Citera
2023-10-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Noen forsøker visst å skape sin egen virkelighet og overprøve politiets fremstilling av saken.
Politiet er sikre i sin sak, så hvorfor skal de informere Gud og hvermann om hva de sitter på av beviser, indisier, vitneutsagn og funn i saken🤔 Det de holder på med nå er å sikre og konsolidere for å bygge opp en tiltale mot TH, slik at han havner der han hører hjemme, bak lås og slå for drap, eller medvirkning til drap, på sin kone AEH. Intet annet resultat er sannsynlig, heller ikke frifinnelse på grunn av bevisets stilling. Da hadde saken vært henlagt for lenge siden, og forsvaret ville vært mye mer aktivt underveis i prosessen. Hvem TH drar med seg inn i buret blir spennende, jeg tror vi kan bli både overrasket og sjokkert over resultatet av etterforskningen🧐
Citera
2023-10-28, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
De tok feil når de informerte deg om at du skulle vitne i rettsak mot TH i 2022.

De har foreløpig ikke feilinformert gud og hvermann, så du får bytte kilder til noen mer normale.

Det var jeg selv som trodde det ville bli rettssak i 2022, basert på det jeg visste på det tidspunktet.

Politiet har ikke feilinformert «Gud og hvermann», men de har holdt tilbake mye informasjon av taktiske grunner.

Mine kilder er mange, og de er etterrettelige, så det skal du ikke bekymre deg over.

Dine, og andres utspill om TH sin uskyld er feil, så vet du det🧐
Citera
2023-10-28, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Politiet er sikre i sin sak, så hvorfor skal de informere Gud og hvermann om hva de sitter på av beviser, indisier, vitneutsagn og funn i saken🤔 Det de holder på med nå er å sikre og konsolidere for å bygge opp en tiltale mot TH, slik at han havner der han hører hjemme, bak lås og slå for drap, eller medvirkning til drap, på sin kone AEH. Intet annet resultat er sannsynlig, heller ikke frifinnelse på grunn av bevisets stilling. Da hadde saken vært henlagt for lenge siden, og forsvaret ville vært mye mer aktivt underveis i prosessen. Hvem TH drar med seg inn i buret blir spennende, jeg tror vi kan bli både overrasket og sjokkert over resultatet av etterforskningen🧐

Ja, det er nok flere ting som kommer til å overraske, blant annet detaljnivået politiet har greid å fremskaffe.
Citera
2023-10-28, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det var jeg selv som trodde det ville bli rettssak i 2022, basert på det jeg visste på det tidspunktet.

Politiet har ikke feilinformert «Gud og hvermann», men de har holdt tilbake mye informasjon av taktiske grunner.

Mine kilder er mange, og de er etterrettelige, så det skal du ikke bekymre deg over.

Dine, og andres utspill om TH sin uskyld er feil, så vet du det🧐
Din påstand var at TH hadde drept AEH natten før og gjort alt alene.
Det er en påstand du ikke har dekning for - politiet sier at du har feil!
Retten også!

Jeg tenker vi sier du har innbilt deg alt sammen og at dine kilder finnes inne i ditt eget hode.
Citera
2023-10-28, 19:33
Medlem
Theforeigners avatar
Drak AEH's kaffe tillsammans med TH på morgonen den 31 Oktober, och læste TH tidningen ?

Någon som vet om polisen identifierade några kaffekoppar som TH och AEH
på morgonen den 31 Okt, 2018 hade druckit morgonkaffe av ?
Altså om dom indentifierade 2 kaffekoppar med respective TH's och AEH's DNA på?

Jag frågar iom att TH hävdade i TV-interviewet att han den morgon drak 2 koppar kaffe
och läste tidningen i sin fåtölj just innan han åkte på jobb och att AEH då han lämnade hemmet
satt och "läste sitt" i samma fåtölj som TH hade suttit i.
Man kan väl utgå ifrån att dom bägge den morgon drack morgonkaffe och att polisen därför
borde ha identifierat 2 kaffekoppar med TH och AEH's DNA från den morgon då hon försvann.

Och hur var det med tidningen som TH hävdade att han läste i den morgon,
identifierade polisen den tidningen och hittade TH's DNA på den, kunde man se att
någon hade läst i den ? Fanns AEH's NA på tidningen?

Finns det någon info om detta i boken om Lørenskog fallet ?

För om det inte fanns några kaffekoppar eller tidning från morgonen den 312 Oktober
med TH och eller AEH's DNA på ja då vet vi ju att TH ljuger.
Citera
2023-10-28, 19:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Drak AEH's kaffe tillsammans med TH på morgonen den 31 Oktober, och læste TH tidningen ?

Någon som vet om polisen identifierade några kaffekoppar som TH och AEH
på morgonen den 31 Okt, 2018 hade druckit morgonkaffe av ?
Altså om dom indentifierade 2 kaffekoppar med respective TH's och AEH's DNA på?

Jag frågar iom att TH hävdade i TV-interviewet att han den morgon drak 2 koppar kaffe
och läste tidningen i sin fåtölj just innan han åkte på jobb och att AEH då han lämnade hemmet
satt och "läste sitt" i samma fåtölj som TH hade suttit i.
Man kan väl utgå ifrån att dom bägge den morgon drack morgonkaffe och att polisen därför
borde ha identifierat 2 kaffekoppar med TH och AEH's DNA från den morgon då hon försvann.

Och hur var det med tidningen som TH hävdade att han läste i den morgon,
identifierade polisen den tidningen och hittade TH's DNA på den, kunde man se att
någon hade läst i den ? Fanns AEH's NA på tidningen?

Finns det någon info om detta i boken om Lørenskog fallet ?

För om det inte fanns några kaffekoppar eller tidning från morgonen den 312 Oktober
med TH och eller AEH's DNA på ja då vet vi ju att TH ljuger.

Inte om hon diskade upp dom omedelbart efter de använts. Fast hon kanske inte hade sådant städdille?
Citera
2023-10-28, 21:31
Medlem
TV2 ute med ny artikkel:

I følge politiet kan TH ha fryktet å tape en milliard

I august 2020 skrev politiet følgende til tingretten:

«En eventuell skilsmisse, herunder med en potensiell rettslig prøving av ektepakt og deling av felleseie, ville ikke bare medført et betydelig økonomisk tap for siktede på nær 1 milliard kroner, men ville også medført tap av eierskap, flertall og innflytelse i selskapene siktede har bygget opp gjennom et langt forretningsliv».

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ny-hagen-avtale-dukket-plutselig-opp/16166258/
Citera
2023-10-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Huff, ikke snakk om henne, det kan gå troll i ord..

Mitt tips er M@ds Wib3 Lund eller Tor3 B@hrfod, som den fjerde du snakker om, hvis det ikke kan være den guttungen som ble siktet rett etter forsvinningen.
Men så finnes det også en rekke andre kandidater, skal man si B-kandidater, som jeg tenker er M@rit Bye, tyskern på fjellet (Ralph), Veg@rd Ebbest@ad, Per @rne S@anden.
De ønsker tydeligvis ikke å gi noen pekepinner fordi de vet om denne siden med privatetterforskere/hobbyetterforskere som finner ut av ting med selv de minste hint. De så hvor fort det ble funnet ut av Utengen-brødrene bare med det bildet av den garasjen, så neste sak, når en mann fikk rispet inn "vær stille", så var media veldig forsiktig, og anonymiserte ytterligere.
MWL har mye som gjør han til en kandidat, men jeg tenker også mye på denne TB, og hans "representant" First.Spring, og all denne forhåndsprosederingen. Siste han påsto var at det var 13 siktede, noe som ble tilbakevist, og vipps så ble han borte. Hvis han er uskyldig, hvorfor oppfører han seg som han gjør?

Nei, det er flere navn nevnt i tråden som kan være den fjerde siktede.

Jeg setter min lit til at femårsdagen for drapet vil fremtvinge en dødsformodningskjennelse og deretter et skifte av boet etter Anne-Elisabeth. Journalister med tilgang til rettsdokumenter må videreformidle hva som skjer på dette området.

Men, Anne-Elisabeth er ikke glemt. Legger ved ett par linker til utenlandske medier som har hatt nye artikler i forkant av femårsdagen.

Luxemburger Wort: https://www.wort.lu/panorama/entfuhrt-oder-ermordet-eine-millionarsgattin-wird-seit-funf-jahren-vermisst/4539485.html
Frankfurter Neue Presse: https://www.fnp.de/welt/raetsel-millionaersfrau-seit-fuenf-jahren-verschwunden-zr-92640021.html

Og der kom tv2.no med ny artikkel. Før jeg rakk å poste.

Ny Hagen-avtale dukket plutselig opp

Dette handler vel om den angivelige nye ektepakten som skal ha dukket opp i huset til datter HHB1.
Da politiet i august i 2020 skulle forklare tingretten hvorfor de hadde siktet ham, skrev de:

«En eventuell skilsmisse, herunder med en potensiell rettslig prøving av ektepakt og deling av felleseie, ville ikke bare medført et betydelig økonomisk tap for siktede på nær 1 milliard kroner, men ville også medført tap av eierskap, flertall og innflytelse i selskapene siktede har bygget opp gjennom et langt forretningsliv».
Detaljer om den angivelige nye ektepakten.
Etter at et familiemedlem ble gjort kjent med innholdet i ektepakten fra 1993, leverte vedkommende et nytt dokument til politiet.

Politiet omtaler dokumentet som en ny ektepakt. Denne var datert sju år senere, den 7. mai i 2000.

Ifølge TV 2s opplysninger fremgår det her at Anne-Elisabeth Hagen hadde borett i familiens hus i Sloraveien så lenge hun levde.

Det sto også at dersom hun ønsket å skille seg, så skulle Tom Hagen betale 60 prosent av en ny bolig med normal standard. Dersom flyttingen skjedde fordi Tom Hagen vil skilles, skulle han betale 90 prosent av prisen.
Jeg blir smått kvalm av å lese om dette.

Men, denne siste ektepakten er ikke undertegnet av vitner. Og heller ikke tinglyst. Og dokumentet har derfor ikke rettvern, som det heter.

Forsvarsadvokat Svein Holden mener fremdeles at siktelsen bør henlegges.

Uff. Kan vi ikke få en snarlig slutt på denne elendigheten og dette skuespilleriet som forgår.

Det går rett og slett ikke an at Tom Hagen skal slippe unna. Det går ikke lenger.
Citera
2023-10-28, 21:56
Medlem
Citat:
TV2 ute med ny artikkel:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ny-hagen-avtale-dukket-plutselig-opp/16166258/

De opplysningene der står i grell kontrast til TT`s bortforklaringer
Citera
2023-10-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
De opplysningene der står i grell kontrast til TT`s bortforklaringer

I artikkelen gjentar TV2 følgende fra sine kilder:
Ifølge TV 2s opplysninger mener politiet at TH har et sterkt drapsmotiv, som både er av sosialt og økonomisk karakter.

De mener å kunne bevise at en skilsmisse var et tilbakevendende tema mellom ekteparet Hagen.
Om ektepaktene kommenterer politiet følgende:
TV 2 har spurt Øst politidistrikt om hvordan de har etterforsket ektepaktene.

– Nærmere detaljer om de enkelte etterforskningsskrittene i saken vil vi ikke kommentere slik saken står nå
TV2 har også vært i kontakt med THs forsvarer, advokat SH, som ikke har besvart spørsmålene om den nye ektepakten datert 7. mai 2000.
Dette er avtalen som mangler vitner og heller ikke er tinglyst. I stedet ber SH om at saken snart bør henlegges. TV2 skriver følgende:
– Det er svært tungt for TH å ha siktelsen hengende over seg.
TV2 har ikke fått noen svar fra bistandsadvokatene til hverken barna eller AE. Fra den kanten er det som vanlig helt stille.
Citera
2023-10-28, 22:10
Medlem
Citat:
TV2 ute med ny artikkel:

Det er som jeg har sagt gjentatte ganger. 1987-ektepakten er ikke gyldig, og vil bli tilsidesatt ved en rettslig behandling.

Den vil også bli tilsidesatt ved en rettslig behandling av Anne-Elisabeths dødsbo.

Så spørs det da, i og med at felleseiet aldri var blitt delt, slik som Anne-Elisabeth ble lurt til å tro.

De faktiske forhold er at felleseiet hele tiden har vært administrert av Tom Hagen. Og i ettertid er det helt umulig å skille én krone tilhørende AE fra én krone tilhørende TH.

Derfor er det eneste korrekte, etter min mening, at nåverdien av felleseiet må legges til grunn ved booppgjøret som vil komme snart.

Altså, at hele verdiøkningen av felleseiet per i dag, vil tilfalle Anne-Elisabeths livsarvinger. Hensyntatt eventuelt testamente. Hvis noe slikt dokument foreligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in