2023-10-28, 16:11
Medlem
En finne med problem med spriten, vore inte första gången om man säger så. Stackars ungdom som hade sådan otur att komma i vägen..
Citera
2023-10-28, 17:24
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Jag har inte Facebook, men kan se videon.
Dock så har jag fixat en länk till den: https://anonfiles.me/7yED/blaljusbilder-28-10-2023-0001.mp4

Jättemärkligt att jag inte får fram den. Men nu såg jag videon från bron.

Så tragiskt att se hur otroligt kraftig påkörningen var. Det låg delar över hela bron. Han måste ha kört på paret på mopeden i säkert 100km/h.

Tack för att du postade videon för nerladdning. Mycket uppskattat.
Citera
2023-10-28, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Vill man ha ihjäl någon och slippa straff så ska man köra ihjäl den på fyllan.
Nu tror jag detta var en "olycka" om man kan kalla det så när man sätter sig bakom ratten påverkad.

Nej, någon olycka är det inte.
Det som skett är en naturlig konsekvens av förarens val att köra bil påverkad.
Handlingen borde straffas mycket hårdare än vad som görs idag.

Att sedan försöka smita ansvar och fly platsen för brottet är bara så lågt och ynkligt att jag inte vet hur man kan sona det.

Dödsstraff...? Jag vet bara att det är en människa jag inte vill ha i samhället.
Jag vill inte anställa en sådan person, jag vill inte arbeta ihop med en sådan, jag vill inte handla något av honom, jag vill inte ha honom i mitt bostadsområde, jag vill inte möta honom på gatan.

En fyllkörande dräpare som smiter sitt ansvar har inget värde. Absolut inget värde, i mina ögon.
Citera
2023-10-28, 18:09
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salo
Träkvista är något helt annat än när du bodde här. Stor inflyttning och husen kostar ofta upp mot 10 miljoner. Som sagt, ett homogent medelklassdamhälle, finns inget som liknar någon tystnadskultur. Hur många generationer innan någon är bördig från spelar ingen som helst roll.

Men det är skitsamma, jag ville bara visa på att din ITK inte är värt ett skit.
Nej, ni utbölingar är ju inte del av Ekerö, så jag förstår att ni inte känner av den.
Citera
2023-10-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nej, ni utbölingar är ju inte del av Ekerö, så jag förstår att ni inte känner av den.

Så, nu när vi vet namn, adress, yrke, Facebook på mördaren, inte ens ett dygn efter dödsolyckan, hur tycker du din tes håller? Tomte.
Citera
2023-10-28, 18:16
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Så, nu när vi vet namn, adress, yrke, Facebook på mördaren, inte ens ett dygn efter dödsolyckan, hur tycker du din tes håller? Tomte.
Han var ju utböling som du. Ni sladdertackor läcker ju. Men uppgiften kom från offren i Bromma om du missat det. Klappträ.
Citera
2023-10-28, 18:26
Medlem
BosseBetongs avatar
Vad tror ni det "sociala" straffet blir? Kommer han bli av med jobbet och styrelseuppdraget i BRF?
Citera
2023-10-28, 18:30
Medlem
Citat:
Ganska ovanligt men det är bra att det funkar i det här fallet
Finn en hel del trådar som dör efter andra sidan här
Citera
2023-10-28, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Vad tror ni det "sociala" straffet blir? Kommer han bli av med jobbet och styrelseuppdraget i BRF?

Hans hårdaste straff kommer bli bli att han blir av med jobbet (utköpt med x antal månadslöner). Är han en vanlig skötsam person så tror jag bara han kommer få villkorligt och inte ens dömas till fängelse.
Citera
2023-10-28, 18:55
Medlem
Separatistens avatar
Livstids fängelse vore ett något för lågt straff, men jag hade kunnat nöja mig med det.

Och om jag hade varit anhörig hade han levt längre i fängelse, än som frisläppt.
Citera
2023-10-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Hans hårdaste straff kommer bli bli att han blir av med jobbet (utköpt med x antal månadslöner). Är han en vanlig skötsam person så tror jag bara han kommer få villkorligt och inte ens dömas till fängelse.

Han smet också från olycksplatsen, det räknas väl som försvårande?
Rattonykter, kör för fort, dödar en och skadar en, smiter, krockar buss.
Villkorligt för det vore ju för jävla bedrövligt.
Citera
2023-10-28, 19:05
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Du gjorde kanske samma misstag som jag vid den första sökningen genom att stava namnet som i ett felstavat inlägg i tråden med ett u istf ett o på slutet.

Nej, han finns verkligen inte på merinfo. På Ratsit står det ”Dold träff”.

MrKoll däremot finns han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in