2023-10-28, 02:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoftzoloft
aja okej har inte läst fupen såg bara på första avsnittet och ska läsa den efter jag har sett alla avsnitt, förstod ju att det måste vara nån som känner honom men trodde kanske det var nån han retade i skolan eller nåt
Det finns ingen fup för den lämnar rätten bara ut i pappersformat för en högre summa.
Men det finns däremot en väldigt utförlig dom som är riktigt sjuk läsning.
Sabrin har gjort allt i 6 år för att förstöra hans liv troligen för att han skulle vara beroende av henne för hon var ju en av hans bästa vänner och den som stöttade honom hela tiden.
Men hon försökte få honom sparkad från jobbet, försökte få hans flickvän vräkt och då presenterat sig som polis mm mm mm.

Det är så mycket hon har gjort under dom här 6 åren så man tror inte det är sant. Men tyvärr är det sant. Är bara glad för att Feli* höll ihop och inte tog sista utvägen för att slippa den här terrorn.

Läs domen.
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Dom

https://gofile.io/d/JnIUSN

Ett utdrag om försöket till vräkningen med idel lögner. Flickvännen är numera Feli*s fru.

2. Förtal, 5 kap 1 § brottsbalken
Sabrin har i upprepade telefonsamtal med Ni**s (tidigare Wi****rg)
hyresvärdar Ste**n Lun**ark och Ron** Ber***nd obehörigen och
under falsk identitet utgett sig för att vara polis, varvid hon lämnat sanningslösa
uppgifter med innebörd att Ni** utreddes för narkotikabrottslighet
och att polisen av den anledningen bedrev spaning mot hennes bostad.
Uppgifterna var sådana att de kunde förväntas utsätta Ni** för
andras missaktning. Det hände mellan den 26 februari 2020 och den 25 mars
2020 på okänd plats i Skellefteå, Skellefteå kommun, eller på annan plats i
landet.
Sabrin begick gärningen med uppsåt.

3. Föregivande av allmän ställning, 17 kap 15 § 1 st 1 men brottsbalken
Sabrin har i sina kontakter med Ni**s (tidigare Wi****rg)
hyresvärdar Ste**n Lun**ark och Ron** Ber***nd på sätt som beskrivits under
åtalspunkten 1.2 obehörigen och under falsk identitet utgett sig för att utöva
myndighet. Sabrin har därvid även, utöver vad som beskrivits under
åtalspunkten 1.2, efterfrågat information om Ni** samt uppmanat
hyresvärdarna att vräka Ni** som hyresgäst. Det hände mellan den 26
februari 2020 och den 25 mars 2020 på okänd plats i Skellefteå, Skellefteå
kommun, eller på annan plats i landet.
Sabrin begick gärningen med uppsåt.

Vete fan vad man ska kalla den här vidriga psykopaten. Människa är en skymf mot människor.
Sjuka odjuret är en skymf mot odjur. Totalt bindgalen och borde vara inlåst för resten av livet.
2023-10-28, 02:12
Medlem
Oj vad du verkar påläst, är du bekant med nån som är inblandad eller? tack för infon
2023-10-28, 02:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoftzoloft
Oj vad du verkar påläst, är du bekant med nån som är inblandad eller? tack för infon
Jag är påläst för jag har läst domen. Läs den du också så blir du också påläst.
Du har ju fått länken så vad är problemet?

Det jag har lagt in har jag kopierat från domen. Tror du jag har författat det själv?

Sabrin kallade sig Åsa när hon presenterade sig som polis och försökte få Ni** vräkt.
2023-10-28, 02:56
Medlem
Har sett första avsnittet. Otroligt stark kille, denne Felix. En svagare person hade dukat under.
2023-10-28, 05:07
Medlem
Det bästa sättet han i videon skulle gjort vore att träffa personen/tjejen på nån krog med gänget omedelbart och "pratat" med henne.

Jag som före detta värsting vet att man ska inte tro på rykten!

Har man inte hört det i IRL med bevis så har det inte hänt och det var mycket skitsnack från olika om ditttan och dattan man var tvungen åka halva stan runt och trycka upp folk mot väggen och fråga vad som sant eller inte.
2023-10-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Det bästa sättet han i videon skulle gjort vore att träffa personen/tjejen på nån krog med gänget omedelbart och "pratat" med henne.

Jag som före detta värsting vet att man ska inte tro på rykten!

Har man inte hört det i IRL med bevis så har det inte hänt och det var mycket skitsnack från olika om ditttan och dattan man var tvungen åka halva stan runt och trycka upp folk mot väggen och fråga vad som sant eller inte.

Skellefteå är en riktig skvallerhåla tyvärr.
2023-10-28, 14:48
Medlem
L3nn4rts avatar
Tack till den/de som lagt upp domen här!

Mycket intressant läsning. Här får man en bra bild av hur mentalt sjuk en människa verkligen kan bli om ingen hjälp fås. Frågan är om det ens går att hjälpa henne. Det här hade kunnat vara ett manus till en riktigt obehaglig thriller, men så är det verklighet.
2023-10-28, 14:50
Medlem
Kommer Felix råka ut för en förtalsdom nu?

Tänker på mamman som bloggade om hur hennes dotter blev utsatt för sexualbrott, aldrig nämnde något namn, men ändå dömdes för förtal.
Detta har väl lite större spridnig och alla kommer ju fatta vem denna person är...
Finns ju redan namn i denna tråd.

Så hur många dagsböter tror ni förtalsdoemn blir på?
2023-10-28, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2

Tänker på mamman som bloggade om hur hennes dotter blev utsatt för sexualbrott, aldrig nämnde något namn, men ändå dömdes för förtal.
Detta har väl lite större spridnig och alla kommer ju fatta vem denna person är...

Du menar i och med dokumentären? Jag gissar att det är SVT som ansvarar för publiceringen och programmet kanske kommer granskas i granskningsnämnden.

Tycker du han borde straffas för förtal?
2023-10-28, 15:34
Medlem
Borde varit rätt så lätt att lista ut vem som låg bakom det då denna skickade mycket "info" via smsen om man läser FUP. Speciellt när han misstänkte personen som faktiskt låg bakom det
2023-10-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Borde varit rätt så lätt att lista ut vem som låg bakom det då denna skickade mycket "info" via smsen om man läser FUP. Speciellt när han misstänkte personen som faktiskt låg bakom det

Har du tillgång till FUP?
2023-10-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Tack till den/de som lagt upp domen här!

Mycket intressant läsning. Här får man en bra bild av hur mentalt sjuk en människa verkligen kan bli om ingen hjälp fås. Frågan är om det ens går att hjälpa henne. Det här hade kunnat vara ett manus till en riktigt obehaglig thriller, men så är det verklighet.
Frågan är om hon är mentalsjuk eller bara en ond och dålig människa. Nuförtiden tycks många tro att man måste vara mentalt sjuk eller ha en diagnos för att bete sig dåligt. Jag tror att vissa människor bara är elaka.

Med tanke på hur länge det pågick, vad hon sa och gjorde, och hur andra har beskrivit henne, så tycks hon vara fullt medveten om sina handlingar. Kalkylerande, empatilös, ondskefull och manipulativ.

Det är intressant att se hur folk resonerar när det är en kvinnlig stalker det handlar om. Då är det snack om att hon är "mentalt sjuk", att hon haft en svår uppväxt och att offret är ful. En stark kontrast till hur folk resonerar när det handlar om en manlig stalker.

Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2

Det tror jag inte.

Både han och SVT har med största sannolikhet diskuterat saken med jurister innan produktionen startade. Juristerna har troligtvis granskat dokumentären innan den sändes också.

Han har nog sitt på det torra, även om det inte hindrar henne från att anmäla honom. Men någon fällande dom tvivlar jag starkt på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in