2023-10-27, 18:47
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Med tanke på att hon verkligen gjorde allt för att förstöra hans liv så känns det för jävligt att hon får vara kvar. Men nu är hon nog igenkänd i alla fall, och folk aktar sig. Så på så sätt grävde hon sin egen grop.

Usch vad jag ångrar mitt eget hat. Hat och hämnd hjälper ingenting. Jag hoppas hon förändrats till det bättre, att hon rannsakar sig själv. Inte att det ska gå illa för henne.
2023-10-27, 18:56
Medlem
OK70s avatar
1
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Bara en person för 129 kr.

Det finns två inlägg om domarna i den andra tråden.

Snatteri i denna som hon erkände men inte fick något straff för.
https://gofile.io/d/0r8Vy6

Hovrätt och Tingsrätt i den som heter 3 i denna.
I den som heter 1 bara Tingsrätt.
Hovrätten fastställde Tingsrättens dom.
https://we.tl/t-pUw7az2Yaj

Det är därmed ställt utom rimligt tvivel att Sabrin agerat i enlighet med åtalet och hon ska på sätt
tingsrätten bestämt dömas för olaga förföljelse, förtal och föregivande av allmän ställning.

Stort tack!
2023-10-27, 19:21
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbotraktor
Vilken jävla cuck den där Felix alltså
Sen folk som skriver att han ser bra ut, haha ni har inte så mycket att välja mellan irl antar jag

Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Hahaha fick samma reaktion. Han har ju ett kosseansikte eller get.

Vad ni är avundsjuka!
2023-10-27, 19:28
Medlem
Citat:
Usch vad jag ångrar mitt eget hat. Hat och hämnd hjälper ingenting. Jag hoppas hon förändrats till det bättre, att hon rannsakar sig själv. Inte att det ska gå illa för henne.

Det är nog helt okej att för en stund fyllas av hat när man läser om ett dylikt brott. Det kanske till och med är nödvändigt att man gör det, för att man skall kunna komma till ett ställe där man klarar av att ha förståelse för en icke välmående person samtidigt som man tydligt är gränssättande kring vilket beteende som är eller inte är acceptabelt.

Jag hoppas du har förståelse för dig själv. Jag har åtminstone det.
2023-10-27, 19:56
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Det är nog helt okej att för en stund fyllas av hat när man läser om ett dylikt brott. Det kanske till och med är nödvändigt att man gör det, för att man skall kunna komma till ett ställe där man klarar av att ha förståelse för en icke välmående person samtidigt som man tydligt är gränssättande kring vilket beteende som är eller inte är acceptabelt.

Jag hoppas du har förståelse för dig själv. Jag har åtminstone det.

Vettigt och klokt skrivet, tack!!
2023-10-27, 20:10
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ja verkligen.
Men jag tycker nånstans även synd om henne. Känns inte bra att skriva nedvärderande om t ex hennes utseende. Egentligen är hon söt. Men det hon gjorde var fult. Det är ändå viktigt att tänka på att en människa kan förändras till det bättre. Hoppas hon kan det. Hon kanske mådde fruktansvärt dåligt.

Då ser vi helt olika, tycker inte att han är snygg någonstans. Möjligen i Sabrins ögon då kärleken är blind.
2023-10-27, 21:58
Medlem
Lät i rapporten som att han misstänkte länge vem det var som låg bakom smsen, känns rätt lätt att ta reda på genom att "läcka" något bara denna person vet om.
2023-10-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solo322
Förstår att det är hemskt - men man har väl oändligt med bevis att presentera via alla chattloggar etc? Polisen borde väl kunna kontaktas i hemlighet. Menar du att ett sådant ärende är "för svårt" för polisen - att det är för svårt att hitta stalkern för att det ens ska vara värt att anmäla?
Ja, polisen har inte alltid resurser för att utreda såna här brott. Men framförallt så gör bara misstanken om att det skulle kunna eskalera till något farligt på riktigt att man inte vågar anmäla. Har man ingen aning om vad det är för typ av psycho man har att göra med så är det en riktig jävla rävsax man sitter i. Polisen har liksom inte resurser att skydda alla dina anhöriga medan brottet eventuellt utreds.
2023-10-27, 22:39
Medlem
Citat:
Du har rätt, hämnd hjälper ingenting, men känslan av hat är helt förståelig. Däremot tror jag att det sundaste är att försöka inte känna något alls inför den här typen av sjuka individer. De förtjänar inte att ha den makten över en - att kunna få en att känna så pass starka känslor som hat.
Någonstans får man komma ihåg att det är extremt sorgliga individer som håller på med sånt här, vars liv är så pass innehållslösa att detta beteende ger deras liv någon typ av pervers meningsfullhet. I grund och botten är det ju synd om dem, som ju av allt att döma saknar något grundläggande i sitt eget psyke.
2023-10-27, 23:24
Medlem
denna serie verkar intressant, men visst skulle han bara kunna blockera numret och säga åt familj och vänner att en galning sprider rykten
2023-10-28, 00:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoftzoloft
denna serie verkar intressant, men visst skulle han bara kunna blockera numret och säga åt familj och vänner att en galning sprider rykten
Du får läsa på i domen.
Stalkern var ju en av hans närmaste vänner.
Han kunde knappast ha blockerat alla vänner för att vara säker.

Ska hjälpa dig lite så du förstår bättre. I andra tråden om stalkern skrev jag detta.
(FB) Skellefteå: Kvinna förföljde ungt par, skickade tusentals sms. Dom dec 2021. SVT-serie 2023.
2023-10-28, 01:16
Medlem
aja okej har inte läst fupen såg bara på första avsnittet och ska läsa den efter jag har sett alla avsnitt, förstod ju att det måste vara nån som känner honom men trodde kanske det var nån han retade i skolan eller nåt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in