2023-10-27, 20:18
Medlem
Snubblade över den här artikeln (tyvärr låst, men överskriften räcker som diskussionsunderlag)

https://corren.se/nyheter/kinda/artikel/rimon-skiftar-sina-egna-hjul-slipper-huvudvarken/r5ze8d3r

Är det så ovanligt idag att man skiftar hjul själv att det anses vara nyhetsvärde i att "Rimon har skiftat sina egna hjul sen 2013"

Jag vet att det många, kanske tom majoriteten inte gör det själv, men är det verkligen så ovanligt att det är en nyhet i klass med att byta motor?
Citera
2023-10-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Snubblade över den här artikeln (tyvärr låst, men överskriften räcker som diskussionsunderlag)

https://corren.se/nyheter/kinda/artikel/rimon-skiftar-sina-egna-hjul-slipper-huvudvarken/r5ze8d3r

Är det så ovanligt idag att man skiftar hjul själv att det anses vara nyhetsvärde i att "Rimon har skiftat sina egna hjul sen 2013"

Jag vet att det många, kanske tom majoriteten inte gör det själv, men är det verkligen så ovanligt att det är en nyhet i klass med att byta motor?
Nej men det är däckbytartider och allt som har med däck att göra får mer klicks än vanligt, en sådan här artikel skulle aldrig komma ut i Juli.
Citera
2023-10-27, 20:26
Medlem
Citat:

Den stora massan i städer samt ällreällre betalar för det o själv ser jag det som ovanligt bra betald 300-400kr för 20 minuter syssla
Citera
2023-10-27, 20:27
Bannlyst
Det skvallrar om att du är dumsnål och efterbliven, vem fan släpar på däck och skit när du kan få hotell, hjulinställning och kopparpasta m.m. direkt hos en däckverkstad...

Du är korkad om du trasslar med det själv!
Citera
2023-10-27, 20:27
Medlem
Citat:

Då artikeln är låst vore det bra med något citat så vi andra förstår vad artikeln handlar om. Av alla de som bor i lägenhetsområden runt omkring närmsta Stockholm för att ta som exempel kan man ju förstå om en majoritet av dessa använder sig av däckhotell och om nu Rimon har en lösning på bristande förvaringsutrymme och de få kronor man sparar mellan att hyra en gds-hall på ok dessutom allt slit förstår jag rubriken. Men tror knappast det handlar om random svensk och inte huruvida de vet hur man gör eller ej.
Citera
2023-10-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Det skvallrar om att du är dumsnål och efterbliven, vem fan släpar på däck och skit när du kan få hotell, hjulinställning och kopparpasta m.m. direkt hos en däckverkstad...

Du är korkad om du trasslar med det själv!

Nu har ju Ts bara läst rubriken och kanske missförstått. Korkad må han vara men efterbliven är väl att ta i?
Citera
2023-10-27, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Då artikeln är låst vore det bra med något citat så vi andra förstår vad artikeln handlar om. Av alla de som bor i lägenhetsområden runt omkring närmsta Stockholm för att ta som exempel kan man ju förstå om en majoritet av dessa använder sig av däckhotell och om nu Rimon har en lösning på bristande förvaringsutrymme och de få kronor man sparar mellan att hyra en gds-hall på ok dessutom allt slit förstår jag rubriken. Men tror knappast det handlar om random svensk och inte huruvida de vet hur man gör eller ej.

Jag ska villigt erkänna att jag alltid utgår ifrån den kungliga huvudstaden!

Givetvis blir det väl en annan sak om du bor mitt i Jämtland med 20 mil till närmaste,, närmaste... något överhuvudtaget!
Citera
2023-10-27, 20:33
Medlem
Ja nog mest stabor som inte byter själv.
Citera
2023-10-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Jag ska villigt erkänna att jag alltid utgår ifrån den kungliga huvudstaden!

Givetvis blir det väl en annan sak om du bor mitt i Jämtland med 20 mil till närmaste,, närmaste... något överhuvudtaget!

Tror att de som bor i hus och de med någorlunda förvaringsutrymmen till största delen byter däck själva eller ber någon bekant om hjälp. Men det lilla vi vet säger ju ingenting. Artikeln kan ju vara köpt av exempelvis Biltema som vill tipsa alla om hur enkelt det är och hur ”lite” en domkraft kostar.
Citera
2023-10-27, 20:42
Medlem
Det handlar nog mycket om inkomst.

Tjänar man någorlunda bra så däckhotell och däckbyte ett givet val.
Citera
2023-10-27, 20:42
Medlem
Men herregud, det tar inte många minuter att skifta till vinterhjul. Byta till vinterdäck är därimot en annan grej som tar tid.
Citera
2023-10-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Den stora massan i städer samt ällreällre betalar för det o själv ser jag det som ovanligt bra betald 300-400kr för 20 minuter syssla

Vilken däckverkstad tar 20 minuter på sig att skifta hjul? Är man någorlunda rutinerad skiftar man ett hjul på under minuten. Hela arbetet bör därför ta absolut max 7 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in