Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Vi var en hel grupp som ordnade med allt detta som jag har förut förklarat. Greta var dock den som på den tredje dagen la ut sin deklaration om att alla var välkomna och alla behövdes. Detta var den egentliga starten av F4F. Greta födde barnet F4F, men vi var flera som assisterade vid förlossningen, är den nakna sanningen!
Innan Gretas muntliga och skriftliga deklaration på Mynttorget och på Instagram, hade vi dock gjort en helt muntlig personlig överenskommelse med Greta, som i stora drag innebar, att Greta skulle vara ansiktet utåt, medan vissa av oss skulle organisera upp det hela. Gretas enda större villkor var att vi skulle använda namnet F4F. Hon ville att vi skulle snabbt dra igång!
(…)"
Jag är ledsen, men jag tror inte för en sekund att era små träffar i Stockholm ledde till att ett internationellt nätverk bara växte upp som svampar ur jorden. Hur fick ni ut ert budskap till andra länder? Var det ni som skapade alla hemsidor, logon och namnet Fridays for Future? Var det ni som sammankallade till mötet i Schweiz?
Vad du säger spelar förstås ingen roll, men om Greta ljuger offentligt är det förstås inte bra.
Nu har hon kanske skaffat sig fiender bland judiska/israeliska journalister som vill gräva och försöka hitta oegentligheter i hennes ekonomi osv.
Hon tigger om problem, vilket det belåtna flinet visar. Ska det bli tre rättegångar inom loppet av ett halvår för fröken?