2023-10-27, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
IDF har aldrig träffat ett mål som inte har Hamas ammunition?

Ingen aning. De siktar på områden de vet har Hamas skrivet över sig. Menar du att om Iron Dome inte existerat så skulle alla raketer hamas avfyrat enbart träffat IDF mål?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Varför fanns inga journalister där innan? Eller menar du att det inte fanns något att rapportera innan och att Hamas och Palstinerina ljuger om förtrycket de säger sig ha levt under?

Som jag sa, det finns och det fanns journalister där innan. men av någon anledning så blir dom dödade av IDF
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Det finns, så vitt jag förstår, bara palestinska journalister på Gaza remsan just nu. Fast det är klart att om du tror att alla som kommer från Palestina fejkar sin rapportering så finns inga bevis. Men alla stora nyhetsbyråer delar inte din misstro.

Nej jag vet. Många av dem sprider glatt deras propaganda för att några dagar senare få revidera det som de rapporterat om eftersom det visade sig vara fejk.
Citera
2023-10-27, 11:38
Medlem
Citat:
Som jag sa, det finns och det fanns journalister där innan. men av någon anledning så blir dom dödade av IDF

Ja för IDF har som mål att sikta in sig på journalister. Du tror alltså på det här själv?
Citera
2023-10-27, 11:40
Medlem
Citat:
Ingen aning. De siktar på områden de vet har Hamas skrivet över sig. Menar du att om Iron Dome inte existerat så skulle alla raketer hamas avfyrat enbart träffat IDF mål?

Kolla här, här är ett väldigt tydligt exempel på hurt fel du har.

Hamas anfaller Israel: alla, inclusive mig, fördömer det.
På grund av hur situationen är i israel så träffar ju ibland Hamas militära mål. Men det är ingen ursäkt. det är ett terror brått.

Isreal bombar Gaza. Dom träffar militära mål, men ibland träffar dom inte militära mål.
Du vill inte ens fördöma dom träffarna som enbart dödar civila. varför?

Eller fördömer du IDF?
Citera
2023-10-27, 11:41
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Din poäng med att du bara sprider desinformation? Jo det vet vi redan.
Först en video med Hamas propaganda, sedan en annan video från en explosion utanför någon konflikt men hävdar den är i gaza och nu dynga med Macgregor.

Det är ju uppenbar tatt du suttit i Ukraina delen av forumet om inte hamas attackerat Israel med stöd av Ryssland.

Du svarar alla inlägg, uppenbarligen är du emotionellt påverkad och ditt logiska tänk brister, därav är du den minst troliga källan här.

Om en bomb släpps i Israel, kommer jag att "rapportera" om det på precis samma sätt som om den släpps i Gaza. Det är skillnaden, du använder dig av cherrypicking på en hög och uppenbar nivå.

Beirut videon var mitt fel och det har jag redan stått för. Kan du stå för dina brister är frågan? Troligen inte.
Senast redigerad av Polispotatis 2023-10-27 kl. 11:43.
Citera
2023-10-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ja för IDF har som mål att sikta in sig på journalister. Du tror alltså på det här själv?

Ja, det är inte vad jag tror. Det är vad en fucking FN utredning har visat.

va fan pratar du om?
Citera
2023-10-27, 11:44
Medlem
Citat:

På grund av hur situationen är i israel så träffar ju ibland Hamas militära mål. Men det är ingen ursäkt. det är ett terror brått.

Isreal bombar Gaza. Dom träffar militära mål, men ibland träffar dom inte militära mål.

Eller fördömer du IDF?

Nej alla fördömmer det inte. Det är en lögn.De flesta palestinakramare fördömer INTE det som skedde utan kommer med en massa ursäkter till varför det skedde och att det egentligen är Israels fel att hamas gick in och slaktade israeler den 7e.

Det är inte ett terrorbrott att bomba militära mål i ett krig.

Finns det några bevis för att det finns mål som enbart dödat civila utan att ha träffat militära mål? Och Israel har varnat befolkningen i över 2 veckor att de ska evakuera norra Gaza. Stannar de får de helt enkelt skylla sig själva om de hamanr ivägen för en bomb. Hamas kan inte räkna med att kunna terrorisera ett annat land och sedan kunna gömma sig bland civila och säga "ni är dumma som dödar civila!". Allt är på hamas. Vill du beklaga dig över döda civila så rikta dig emot Hamas och deras supportrar.

Jag fördömmer inte IDF jag tycker de gör ett superbt jobb under förutsättningarna de har samt vilken fiende de bekämpar.
Citera
2023-10-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Du svarar alla inlägg, uppenbarligen är du emotionellt påverkad och ditt logiska tänk brister, därav är du den minst troliga källan här.

Om en bomb släpps i Israel, kommer jag att "rapportera" om det på precis samma sätt som om den släpps i Gaza. Det är skillnaden, du använder dig av cherrypicking på en hög och uppenbar nivå.

Beirut videon var mitt fel och det har jag redan stått för. Kan du stå för dina brister är frågan? Troligen inte.

Är jag emotionellt påverkad för att jag svarar när någon skriver till mig? Okej.

Jag är ingen källa alls, jag är en person och jag har inte postat någon källa till något i våran konversation vad jag kan minnas. Du ahr å andra sidan postat 3 felaktiga saker redan.

Du ahr inte rapporterat något om de tusentals rakter som avfyrats emot Israel, varför?
Att du länkar en sådan uppenbar lögn säger en hel del om dig och vart du får din info ifrån samt vart ditt emotionella engagemang finns.
Citera
2023-10-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ja, det är inte vad jag tror. Det är vad en fucking FN utredning har visat.

va fan pratar du om?

Hur har de kunnat utreda det om de inte har folk på plats? Är det Hamas uppgifter igen?
Citera
2023-10-27, 11:55
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:

Citat:
Är jag emotionellt påverkad för att jag svarar när någon skriver till mig? Okej.

Jag är ingen källa alls, jag är en person och jag har inte postat någon källa till något i våran konversation vad jag kan minnas. Du ahr å andra sidan postat 3 felaktiga saker redan.

Du ahr inte rapporterat något om de tusentals rakter som avfyrats emot Israel, varför?
Att du länkar en sådan uppenbar lögn säger en hel del om dig och vart du får din info ifrån samt vart ditt emotionella engagemang finns.

Du får gärna komma med belägg på vad dom andra två felaktiga posterna var? Eller kommer den infon direkt från "Kratach" källan, den som tror sig vara allvetande?

Varför? För att jag kom in i den den här diskussionen efter att Gaza blev attackerat. I princip alla raketer i Israel blir träffade av Iron Dome och det vet vi alla redan. Inte direkt någon nyhet, så varför skulle jag rapportera om det?

Skulle däremot en raket träffa 100tals oskyldiga Israeler så skulle jag absolut rapportera det och jag skulle inte måla upp det som någon slags propaganda som du verkar göra så fort din världsbild utmanas. Ni slänger ur er "PROPAGANDA" så fort det passar er, som någon form av sköld för att behålla den världsbilden som du har byggt upp.
Citera
2023-10-27, 12:15
Medlem
Citat:

Eller fördömer du IDF?

Det handlar mycket om syftet, intentionen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in