2023-10-26, 19:34
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Media har verifisert det, så å dra opp det her er bare tøys

"Media".

En gjeng horer som skriver hva som helst for en neve sølvpenger.

Media lyver daglig.

Vet du ingenting?
Citera
2023-10-26, 19:40
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Usikker på dette med familien. Dvs barna. At tre barn hver seg skulle dekke over et eventuelt "far drepte mor" scenario.

Med mindre de også ryker inn da.

Da gir det mening.

Men dette kan jo forandre seg dersom arv etter mor først gjøres gjeldende etter fem år som antatt død?

At da begynner et race mot kassa og hanskene kastes.

Oppfatter barna som jordnære normale mennesker.

De var glade i sin mor.

At de skulle dekke over drap på henne får jeg ikke til å stemme.

Dette med barna kaster ytterligere mystisk lys over saken og for min del føler jeg det underbygger at saken er noe helt annet en slik present frem til nå.
Arv, penger, imperium som rakner når ektefelle vil skilles og får en grusom ektepakt kjent ugyldig, har fått mang en familie til å gjøre det utenkelige (les; Orderud f.eks.)
Citera
2023-10-26, 19:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Det som utmerker seg først for meg er Futurumgutta. Husker jeg helt feil eller gikk ikke politiet ut med at de hadde avsluttet letingen etter dem og anså dem som uinteressant i saken?

Ja, de er ikke blitt nevnt siden juni 2019, da ble sporet lagt vekk og det ble antydet
at det var "mindre sannsynlig" at de hadde noe med saken å gjøre.
Så det er interessant at de igjen blir nevnt som aktuelle. De har i såfall kanskje
fått nye opplysninger som peker i den retningen.

Men vi ser også nå at status blir angitt til å være fire siktede. Hvis det er snakk om
ha som ble siktet før offentliggjøringen, ble vel han ansett som sjekket ut?
Han var vel fra Østfold et sted mener jeg å huske.
Citera
2023-10-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
nrk.no har kommet med artikkel nå.

https://www.nrk.no/norge/fem-ar-siden-forsvinningen_-_-vi-vet-mer-og-mer-om-hva-som-kan-ha-skjedd-der-inne-1.16611588
I tillegg henger drapssiktelsen over ektemannen Tom Hagen, en mann i 30-årene som møtte Tom Hagen før forsvinningen, samt to andre menn som politiet har fattet interesse for.
TH, RU og PSS. Vet vi om.

Hvem er den fjerde siktede mannen?

Det er vel ikke guttungen som ble pågrepet i desember 2018 det er snakk om her?

Tar en z-z-z og siterer meg selv.

Hvem er den fjerde siktede?
Citera
2023-10-26, 20:08
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, de er ikke blitt nevnt siden juni 2019, da ble sporet lagt vekk og det ble antydet
Så det er interessant at de igjen blir nevnt som aktuelle. De har i såfall kanskje

Men vi ser også nå at status blir angitt til å være fire siktede. Hvis det er snakk om

Di futurum mennene. Var deres adferd kunstig?

Som om de bevist utspilte en rolle foran kamera?

Videoen der kommer jo rent fysisk fra TH kontrollerte kimder vil jeg tro. Han eier jo bygget.
Citera
2023-10-26, 20:25
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Arv, penger, imperium som rakner når ektefelle vil skilles og får en grusom ektepakt kjent ugyldig, har fått mang en familie til å gjøre det utenkelige (les; Orderud f.eks.)

Orderud saken er dårlig eksempel.

Ufattelig dårlig.

Den saken formelig stinker og er en referanse klippe på det å regissere.

Det kan heller ikke sies å være en sak, da deler av den vurderes på nytt.
Citera
2023-10-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Det jeg kan huske av siktelser i saken.

- Ole Henrik Golf, anholdt på Gardermoen nov 2018, sjekket ut ganske raskt, utenfor mistanke nå

- Guttungen fra Østfold(?) som ble pågrepet, siktet og raskt sjekket ut.

- Tom Hagen, hemmelig siktet sommeren 2019, fortsatt siktet for drap eller medvirkning.

- RU - pågrepet da TH ble løslatt fra varetekt 8. mai 2020, først siktet for drap eller medvirkning til drap, siktelsen endret til medvirkning til grov frihetsberøvelse, (etter hukommelsen), sånn cirka.

- PSS, politiet fant kopi av OHG pass på pc'en hans i forbindelse med annen sak. Er fortsatt siktet for drap eller medvirkning til drap i perioden ca jun 2018 til 31. okt 2018.

Det er det jeg har fått med meg.

I mellomtiden er Tom Hagen blitt siktet for div brudd på våpenloven, husker ikke detaljene her.

Og, en slektning av Tom Hagen er blitt siktet for å ha truet et vitne, saken er vel henlagt som en slags misforståelse. Eller noe.

Så, hvem er den fjerde siktede?

Er det virkelig MWL? Eller. Hvem er det.
Citera
2023-10-26, 20:57
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Det jeg kan huske av siktelser i saken.

- Ole Henrik Golf, anholdt på Gardermoen nov 2018, sjekket ut ganske raskt, utenfor mistanke nå

- Guttungen fra Østfold(?) som ble pågrepet, siktet og raskt sjekket ut.

- Tom Hagen, hemmelig siktet sommeren 2019, fortsatt siktet for drap eller medvirkning.

- RU - pågrepet da TH ble løslatt fra varetekt 8. mai 2020, først siktet for drap eller medvirkning til drap, siktelsen endret til medvirkning til grov frihetsberøvelse, (etter hukommelsen), sånn cirka.

- PSS, politiet fant kopi av OHG pass på pc'en hans i forbindelse med annen sak. Er fortsatt siktet for drap eller medvirkning til drap i perioden ca jun 2018 til 31. okt 2018.

Det er det jeg har fått med meg.

I mellomtiden er Tom Hagen blitt siktet for div brudd på våpenloven, husker ikke detaljene her.

Og, en slektning av Tom Hagen er blitt siktet for å ha truet et vitne, saken er vel henlagt som en slags misforståelse. Eller noe.

Så, hvem er den fjerde siktede?

Er det virkelig MWL? Eller. Hvem er det.

Er ikke slik at det er "tatt ut tiltale" her inne mot MWL?

Er han nevnt i saken noen sinne utover den interne domstolen her i tråden og tråden som sådan??
Citera
2023-10-26, 21:11
Medlem
Citat:
Er ikke slik at det er "tatt ut tiltale" her inne mot MWL?

Er han nevnt i saken noen sinne utover den interne domstolen her i tråden og tråden som sådan??

Ikke som jeg vet.

Forbindelsen skal jo være at PSS og MWL har vært tiltalt i samme sak. Eller samme sakskompleks.

Men alle skjønner at Tom Hagen kjenner MWL. Tom Hagen og MWL har flere felles bekjente. Bollespiser-Nilsen. Altmuligmannen og vaktmesteren som jobber for TH og som bor i Drøbak. Husker ikke navnet. PAH eller lignende.

Det jeg kom på akkurat nå.
Citera
2023-10-26, 21:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ikke som jeg vet.

Forbindelsen skal jo være at PSS og MWL har vært tiltalt i samme sak. Eller samme sakskompleks.

Men alle skjønner at Tom Hagen kjenner MWL. Tom Hagen og MWL har flere felles bekjente. Bollespiser-Nilsen. Altmuligmannen og vaktmesteren som jobber for TH og som bor i Drøbak. Husker ikke navnet. PAH eller lignende.

Det jeg kom på akkurat nå.

PAS du tenker på. Driftssjef i TH Eiendom AS. Ansatt siden 2014. Tidligere ansatt i S*tatoil R*etail
& F*uel fra 1994 til 2014. Han bor ikke i Drøbak, men i Rælingen. Hockeymann på sin hals, mangeårig
trener og lagleder i LiK, hvis jeg ikke husker feil. Ildsjel. "Alle" i Lørenskog vet hvem han er.

Han er vel den i TH sin krets som er nærmest MWL. Eller motsatt, han er vel den i MWL sin
krets som er nærmest TH. PAS og MWL har vel kjent hverandre siden lenge før ansettelsen hos TH.
Citera
2023-10-26, 21:47
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Orderud saken er dårlig eksempel.

Ufattelig dårlig.

Den saken formelig stinker og er en referanse klippe på det å regissere.

Det kan heller ikke sies å være en sak, da deler av den vurderes på nytt.
Orderud var kun eksempel på hva man kan få seg til så lenge det dreier seg om arv, penger, makt og sjalusi: drepe både far, mor og søster med kaldt blod.

Selve gjennomføringen er inspirert av gamle uløste drap via avisutklipp, Eirik Jensens kodespråk, og feilene som Jemtland gjorde.
Citera
2023-10-26, 21:50
Medlem
Er her på grunn av ny artikkel i NRK. Noen teorier om hvorfor denne kom akkurat nå? Venter de kanskje noe action i saken, eller er det bare "nei nå er det lenge siden vi har skrevet om Lørenskog-saken dere"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in