2023-10-25, 16:28
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambador
Distrahere bort fra liklukt var det jeg tenkte på. Teknikere klarer vel ikke fange opp bevis for at et lik har vært i huset, men en likhund kan indikere hvertfall.

Personlig tror jeg det er folk med god kunnskap om både etterforskning og "forensics" involvert her.

Dersom, uten at jeg tror det selv, kumøkk innholderde to stoffene likhunder gjør sitt søk etter, ville det underbygge at det vi ser på er gjort av fagfolk og ikke "lokale helter" og "yrkes kriminelle".

Likhunder går etter to bestemte stoffer som oppstår i et dødt menneske.

Man kan ikke utelukke at kumøkk har disse stoffene, men da burde det blitt fanget opp og belyst.

Man skal ha røyka mye crack eller være nær tilbakestående for å tro at Hagen har gjemt henne inni huset, eller murt henne inn der.

Derimot kan liket ha befunnet seg i huset i timesvis. Ingen av oss har faktisk SETT at AEH faktisk var i live kvelden før. Ingen video fra Hansken eller teateret/ opera er vist.

I andre kriminalsaker har politiet løyet. Jeg vil gjerne tro dem jeg, men de har i flere saker løyet, plantet bevis og opptrådt uredelig.

Derfor er det for min del ikke engang sikkert at AEH overhode kom til SV4 med taxi kvelden før.

Å tro på stat og politi blindt er forebeholdt komplette idioter.

De "eier" dette forumet merkelige nok.

Kumøkk kjemi er en ting, men hva er poenget med å møkke til denne saken så lenge etterpå med kumøkk?

Burde vi undres dette?
Citera
2023-10-25, 17:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Personlig tror jeg det er folk med god kunnskap om både etterforskning og "forensics" involvert her.

Dersom, uten at jeg tror det selv, kumøkk innholderde to stoffene likhunder gjør sitt søk etter, ville det underbygge at det vi ser på er gjort av fagfolk og ikke "lokale helter" og "yrkes kriminelle".

Man kan ikke utelukke at kumøkk har disse stoffene, men da burde det blitt fanget opp og belyst.

Man skal ha røyka mye crack eller være nær tilbakestående for å tro at Hagen har gjemt henne inni huset, eller murt henne inn der.

Derimot kan liket ha befunnet seg i huset i timesvis. Ingen av oss har faktisk SETT at AEH faktisk var i live kvelden før. Ingen video fra Hansken eller teateret/ opera er vist.

I andre kriminalsaker har politiet løyet. Jeg vil gjerne tro dem jeg, men de har i flere saker løyet, plantet bevis og opptrådt uredelig.

Derfor er det for min del ikke engang sikkert at AEH overhode kom til SV4 med taxi kvelden før.

Kumøkk kjemi er en ting, men hva er poenget med å møkke til denne saken så lenge etterpå med kumøkk?

Burde vi undres dette?

TH hadde jo en "fagmann" i nær krets, en tidligere spesialsoldat som var i toppklasse
når det gjaldt trening av bl.a. likhunder. Han som tok livet av seg ikke lenge etter AE forsvant.
Men man må vel regne med at en som vet hva en likhund klarer å spore opp, også vet hva
den ikke klarer. Og marginene som skiller imellom.

Så har han en nevø som jobbet i politiets beredskapstropp, som hadde spesialkompetanse på
bl.a. gisselforhandlinger. Denne nevøen jobber såvidt jeg vet ikke lenger i politiet, uten at jeg
kjenner direkte årsak til at han sluttet.

Så det kan jo tenkes TH har tilegnet seg litt kunnskaper om disse emnene på forhånd.

Det er ellers riktig det du påpeker om at det er forbausende lite som er blitt beskrevet om
AEs tilstedeværelse fra kvelden før forsvinningsdagen. Det må finnes kameraopptak
fra deres ferd gjennom hovedstaden da de gikk fra Hansken til teateret.
Citera
2023-10-25, 18:50
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:

Burde vi undres dette?

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
TH hadde jo en "fagmann" i nær krets, en tidligere spesialsoldat som var i toppklasse
når det gjaldt trening av bl.a. likhunder. Han som tok livet av seg ikke lenge etter AE forsvant.
Men man må vel regne med at en som vet hva en likhund klarer å spore opp, også vet hva
den ikke klarer. Og marginene som skiller imellom.

Så har han en nevø som jobbet i politiets beredskapstropp, som hadde spesialkompetanse på
bl.a. gisselforhandlinger. Denne nevøen jobber såvidt jeg vet ikke lenger i politiet, uten at jeg
kjenner direkte årsak til at han sluttet.

Så det kan jo tenkes TH har tilegnet seg litt kunnskaper om disse emnene på forhånd.

Det er ellers riktig det du påpeker om at det er forbausende lite som er blitt beskrevet om
AEs tilstedeværelse fra kvelden før forsvinningsdagen. Det må finnes kameraopptak

Ja mistenkelig lite håndfast der.

Kun ord og ingen faktiske bevis utover at "vi skal tro politiet".

Det som gjør det wkstra suspekt er at det faktisk tar tid å koke sammen den suppa vi ser på.

Det enorme antallet "rariteter", og da særlig den røde BMW.

Saken fremstår som kunstig over regissert og i alt støyet er det lett å glemme at null faktiske bevis er fremlagt for kvelden før.

Alt annet en den er nærmest overpublisert.

Som om man skaper åone spørsmål for å dekke over det mest essensielle og det er kvelden før for meg.
Citera
2023-10-25, 19:33
Medlem
Citat:
Gjengir krimteknikeren her faktiske opplysninger, eller kaster han ut generelle eksempler når
han nevner "oppkast" og "ukjent DNA" og "fingeravtrykk"? Artikkelen fremstår omtrent
så "clickbait"-aktig som bare Da'bla kan gjøre det. Heller ingen såkalt "faktaboks", som burde
være standard når man omtaler kriminalsaker.

Så gjentas antagelsen om at politiet må "snu bunken" og "begynne på nytt".
Noe som ble avkreftet i siste episode av Krimpodden. Der påpekes det at
etterforskningen fortsetter i det sporet de har fulgt. Med statsadvokatens
(foreløpige) velsignelse.

Lurer på om TH feirer 54 års bryllupsdag i dag.

Jeg tror det er faktiske opplysninger han viser til. Artikkelen ligner ett slags Kunstig Intelligens sammendrag over kjente spor i saken.

Ahh... var det bryllupsdagen disse siste artiklene ble offentliggjort.

Dagbladet-artikkelen kom samme dag som VG-artikkelen, lørdag 21. oktober 2023.

Citat:

Det pleier ofte å være ett sist-sett-bilde i savnetsaker.

Synes det er veldig rart at ingen vitner har sett Anne-Elisabeth på teateret.

Passbildet ser relativt nytt ut. Hvis det er tatt like før 31. oktober, og dersom Anne-Elisabeth ikke har vært til frisøren og farget og klippet håret etter at bildet ble tatt, så kan det være at passbildet ble sist-sett-bildet i denne saken?

Nei, jeg synes det er rart. Oppriktig talt. Ikke ett eneste overvåkningsbilde fra kvelden før.
Citera
2023-10-25, 21:07
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror det er faktiske opplysninger han viser til. Artikkelen ligner ett slags Kunstig Intelligens sammendrag over kjente spor i saken.

Ahh... var det bryllupsdagen disse siste artiklene ble offentliggjort.

Dagbladet-artikkelen kom samme dag som VG-artikkelen, lørdag 21. oktober 2023.

Det pleier ofte å være ett sist-sett-bilde i savnetsaker.

Synes det er veldig rart at ingen vitner har sett Anne-Elisabeth på teateret.

Passbildet ser relativt nytt ut. Hvis det er tatt like før 31. oktober, og dersom Anne-Elisabeth ikke har vært til frisøren og farget og klippet håret etter at bildet ble tatt, så kan det være at passbildet ble sist-sett-bildet i denne saken?

Nei, jeg synes det er rart. Oppriktig talt. Ikke ett eneste overvåkningsbilde fra kvelden før.

Finnes det noe artikler eller lignende fra feks Hansken og servitøren deres der?

Ville tenkt at det måtte være noe pressen gravde i.

Det er her det må snurs på bunken.

For meg er summen av alle rariteter, såsom futurm menn, fiskere, hettemenn, pingvin mannen, bmw, bakhon, kumøkk og sikkert kan noen lage den lusta langt bedre, et bilde av noe konstruert og voldsomt overspilt.

Og det er ikke mulig gor verken hagen alene, med familie og venner å rigge til et så omfangsrikt plott på ei natt eller noen timer.

Man kunne i en lengre periode stille klokka etter vg sitt frdagsdropp. Som om man følger et script.

Regissert og script hører litt sammen faktisk.

Når jeg snur bunken her, legger jeg til grunne at summen av det hele virker påfallende kunstig.

Det sett i lys av snart fem år.

Reggisørene har lagt inn gåter. Spor man kan rote seg helt bort i, som om det er ønsket.

La oss hypotetisk si at om to uker er AEH funnet på Bahamas. Latt seg intervjue osv.

Hva har man eventuelt oppnådd som statsmakt da?
Citera
2023-10-25, 21:54
Medlem
Citat:
Finnes det noe artikler eller lignende fra feks Hansken og servitøren deres der?

Ville tenkt at det måtte være noe pressen gravde i.

Det er her det må snurs på bunken.

For meg er summen av alle rariteter, såsom futurm menn, fiskere, hettemenn, pingvin mannen, bmw, bakhon, kumøkk og sikkert kan noen lage den lusta langt bedre, et bilde av noe konstruert og voldsomt overspilt.

Og det er ikke mulig gor verken hagen alene, med familie og venner å rigge til et så omfangsrikt plott på ei natt eller noen timer.

Man kunne i en lengre periode stille klokka etter vg sitt frdagsdropp. Som om man følger et script.

Regissert og script hører litt sammen faktisk.

Når jeg snur bunken her, legger jeg til grunne at summen av det hele virker påfallende kunstig.

Det sett i lys av snart fem år.

Reggisørene har lagt inn gåter. Spor man kan rote seg helt bort i, som om det er ønsket.

La oss hypotetisk si at om to uker er AEH funnet på Bahamas. Latt seg intervjue osv.

Hva har man eventuelt oppnådd som statsmakt da?

Denne tråden har vært på tur veldig, veldig lenge.

Faktum er at idiotiet ikke har greid å løse saken.

Noen vil tenke at det skyldes at Hagen har lurt dem.

Jeg tenker at så smart er han ikke.

Grunnen til at idiotiet ikke løste saken er at 90 % av dem trodde Hagen var skyldig allerede fra dag én.

Det tror de alltid helt fra starten, fordi ektemannen er skyldig i mer enn 90 % av alle partnerdrap.

Resten av idiotiet (10 %) tenkte det må være en internasjonal liga. For første gang i Norge hadde en milliardær blitt utsatt for kidnapping.

Dette syntes disse 10 prosentene var spennende. Og dessuten tenkte de det å jobbe på en slik sak kunne være karrierefremmende.

Men Interpol og CIA så på saken og sa «aldri i verden om en internasjonal liga opptrer så klønete.»

Deretter sa de: «It's the husband”.

Da ble 10 prosentene flaue og sluttet seg til flokken.

Fra da av jaktet 100 % av idiotiet, godt omforent, på beviser på at TH var skyldig.

Det de overså, var amatørkidnappere, halvsmarte kryptogamere og øst-europeere med håndverksjobber og kriminelle koblinger.

Avisene avslørte til og med at idiotiet ikke hadde giddet å følge opp alle som hadde vært innom for å gi anbud på oppussingjobben som L bestilte.

Konklusjon: Det finnes ingen stor konspirasjon, bare amatørmessig idiotiarbeid.
Citera
2023-10-25, 22:35
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Grunnen til at idiotiet ikke løste saken er at 90 % av dem trodde Hagen var skyldig allerede fra dag én.

Det tror de alltid helt fra starten, fordi ektemannen er skyldig i mer enn 90 % av alle partnerdrap.

Resten av idiotiet (10 %) tenkte det må være en internasjonal liga. For første gang i Norge hadde en milliardær blitt utsatt for kidnapping.

Dette syntes disse 10 prosentene var spennende. Og dessuten tenkte de det å jobbe på en slik sak kunne være karrierefremmende.

Men Interpol og CIA så på saken og sa «aldri i verden om en internasjonal liga opptrer så klønete.»

Fra da av jaktet 100 % av idiotiet, godt omforent, på beviser på at TH var skyldig.

Det de overså, var amatørkidnappere, halvsmarte kryptogamere og øst-europeere med håndverksjobber og kriminelle koblinger.

Avisene avslørte til og med at idiotiet ikke hadde giddet å følge opp alle som hadde vært innom for å gi anbud på oppussingjobben som L bestilte.

Jeg noterer meg at konspirasjon er utenkelig.

Nå betyr faktisk å konspirere at to eller flere samarbeider i hemmelighet om et mål som gjerne er umoralskt og ikke tåler dagens lys.

Feks et straffeloven sin paragraf 89(?), mafia paragrafen, en konspirasjons paragraf.
Så kategorisk tull om at det ikke er noen konspirasjon her, er mildt sagt hinsides amatørmessig og pinlig klønete.

Jeg snudde bunken for lenge siden.

Ser på saken som et konsept jeg enda ikke helt forstår rmeningen med.

Politiet overstyres av riksadvokaten.

De syntes tildels sabotert fra insiden fra dag en etter mitt skjønn.

Det er ledelsen som leder og ikke etterforskerene.

Man må forstå "chain of command" for å forstå politiet.

Ogsp der er noen kjeltringer og andre ikke. Hbilke prosent som er i hver sin ekstreme ytterlighet er en egen diskusjon, men kansje 80 prosent "bare gjør jobben sin",?
Citera
2023-10-25, 23:20
Medlem
Jofs avatar
Dags att avsluta diskussionen?
Kommer inte längre.
Gi opp! Han som gjort dette - om det er han. Så Går han fri.
Citera
2023-10-26, 00:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

I så tilfelle er vel RU den som står bak dette. Han er jo tross alt en amatørmessig
kryptohandler med over 136 i IQ. Han hadde vel kanskje bare uflaks med at offerets
ektemann var en solid gjerrigknark som egentlig synes det var greit at kona forsvant, det
plager ham tydeligvis ikke nevneverdig. Det plager ham attpåtil så lite at han ikke ser
noen grunn til at noen blir straffet for det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kommer inte längre.

Kan hende. Christer Petterson gikk jo fri, det gjorde "Skandiamannen" også.
Personlig tenker jeg det kan ha vært noen i familien som sto bak.

Hagen-saken er vårt "Palme-mord". Tenker svenskene fremdeles diskuterer den saken.
Citera
2023-10-26, 01:28
Medlem
Citat:

Fra store norske leksikon:
"Enkelte av aminosyrene gir karakteristiske forråtnelsesprodukter: tryptofan omsettes for eksempel til skatol, metylamin og indol, som lukter intenst råttent. Skatol og indol utgjør for øvrig hovedluktkomponentene i avføringen".

"Indol er også et fysiologisk produkt, idet det oppstår ved forråtnelse og under fordøyelsen i tarmkanalen. Det finnes derfor i menneskets ekskrementer".
Citera
2023-10-26, 07:33
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kommer inte längre.

Å gi opp er et spill for tspere.

Ikke la din indre taper ta motet fra andre gutt....

Straks man antyder å "snu på bunken", fokuserer på det de åoenbart ikke legger til rette for at det skal fokuseres på, kommer anmodningen om å "gi opp" fulgt opp av en helt på tryne logikk 🤗

Hvor var vi...

Hmmmm

Jo dagen før og hvorfor denne rr mørkelagt og alt etter flombelyst🤔

Er det forresten andre sider av saken som noen ser for seg er av liknende natur som dagen før?

Jeg savner litt en dybde artikkel om selve Tom Hagen og hans tidlige år som business mann.

En 5 sider i DN lørdag med 15 intervju objekter osv.

Har egentlig ventet på det, men ei sett noe.

Andre i liknende greier får livet endevendt.
Senast redigerad av BlueMixRoc 2023-10-26 kl. 07:44.
Citera
2023-10-26, 09:56
Medlem
Theforeigners avatar
Bara en Timeline observation angående 30 Oktober 2018, dagen innan AEH försvann:

Teateret började kl ca 20:00
Teatret slutade kl ca 22:35
Taxi från teatret till Sloraveien 4 tar ca 25 minuter
TH, AEH och de två vänner åt middag innan teatret och middagen tog, enligt media, ca 2 timmar.

Så timeline den 30 Oktober 2018, cirka tider:

17:30 TH och AEH lämnar Sloraveien 4 i taxi til Brasserie Hansken (ca 30 min)
18:00 TH och AEH äter middag med vänneparet på Brasserie Hansken (ca 2 timer)
20:00 TH och AEH + vänneparet drar till Det Norske Teatret for å se "The Book of Mormon" (ca 150 min )
22:35 Teater stycket "The Book of Mormon" slutar
22:45 TH och AEH tar taxi från teatret till Sloraveien 4 i Lørenskog (tar ca 30 minuter)
23:15 TH och AEH ankommer til hemmet i Sloraveien 4.

Det vill säga att TH och AEH den 30 Oktober 2018, dagen innan AEH försvinner,
har varit borta från hemmet i Sloraveien 4 mellan kl ca 17:30 och kl ca 23:15
dvs i ca 5 timmar och 45 minuter.

Så om någon påstår att dom den 30 Okt, 2018 har varit vid hemmet i Sloraveien 4 og träffat TH eller AEH i detta tidsrummet ca17:30 och 23:15, så ljuger dom.

Alternativt så skulle TH och vänneparet, taxichaffören etc. ljuga om hela middag/teater resan,
och det tror jag inte själv på iom att jag är säker på att polisen har kollat detta nogrant.

I denna post finns mer info: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av Theforeigner 2023-10-26 kl. 10:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in