Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Han har ett imponerande CV, relevant erfarenhet och bakgrund, uppenbart stor kunskap inom området och är såvitt jag vet relativt oberoende.
Jag har ingen direkt åsikt om sakernas tillstånd i konflikten, eftersom jag inte har motsvarande kunskap. Men det kan inte vara fel att lyfta fram hans åsikter.
det finns 3 767 aktiva överstar i U.S army och kanske dubbelt så många som är retired om man räknar på vad medelåldern är i USA vs pensionsålder och att bara ca 200 går vidare som generalspersoner.
Så om en av 10 000 har relevant erfarenhet och bakgrund och uppenbar stor kunskap så finns det 9 999 till som också har det. MacGregor blir inte ett allvetande orakel bara för att han tycker som du.
Det är snarare som att om 98% av individerna i samma urvalsgrupp med samma bakgrund och erfarenhet tycker motsatsen så är chansen större att deras gemensamma slutsats är mer underbyggt och korrekt än den som är outliner.
Men visst jag fattar: Du tycker också att kön bara är en social konstruktion och att en afghansk man i 40 års åldern ska kunna tävla i Judo i gruppen flickor upp till 14 år (och byta om med dem) för att han själv känner sig som en 14-årig flicka. Skälet till att du tycker detta är att en queerfeministiskt professor på Södertörns högskola tycker det är rätt och hen har ju ändå relevant erfarenhet och kunskap i ämnet då hen är professor med över 400 högskolepoäng.