2023-10-25, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Vad är det för vädjan Johanna har från häktet? Och vad är det för en ”oväntad” reaktion. Låst artikel på Aftonbladet såklart

Lovar hon vädjar att ”folk ska låta Maja vara”😂
Citera
2023-10-25, 17:51
Medlem
snooper123s avatar
Varför sänktes JJs straff?
Citera
2023-10-25, 17:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det beror på om man tittar i FUP eller på det material som las fram under de extremt korta rättegångarna.

Dessutom kan man titta på det som inte gjordes. Man pressade varken Johanna eller Maja på de punkter där deras redogörelser skiljde sig. Det har fått till konsekvens att vi har ingen aning om vad som hände i lägenheten under den första halvtimmen. Hur jävla skitdåligt är inte det! Det är skrämmande skitdåligt.

Jo, jag minns många saker som de pressade tjejerna med där deras versioner skilde sig åt.

Vad hade du i åtanke?
Citera
2023-10-25, 17:56
Medlem
Snubchurps avatar
Familjen är givetvis besviken. Måste vara hemskt att se hur straffen sänks eftersom.

Det är såhär det är i Sverige. Alla resurser läggs på gärningsmännen och man gör allt man kan för att fria eller mildra straffen. I min värld är det obegripligt varför man ömmar så för de grova brottslingarna.
Citera
2023-10-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Som sagt, att du inte anser gravfridsbrottet vara bestialiskt får stå för dig, men det får nog de flesta läsarna av tråden att tycka du är fishy.

Och du, sök hjälp för din antisociala personlighetsstörning.

Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Fallet Tove är något av det mest bestialiska mord och gravfridsbrott vi haft i landet på evigheter.

^ Detta är ett direkt felaktigt påstående. Det finns ingenting i själva handlingen (dvs mordet) som skulle falla inom ramen för något som går att ens likna vid "bestialiskt"

Definitivt inte när man jämför med andra mordfall ens i närtid.

Den enda som beter sig som att dem har någon form av personlighetsstörning här är du, när du ej kan hantera att någon rättar dig när du kommer med inkorrekta påståenden.

Återigen, sluta skriv. Det är tidsödande bara att sitta och rapportera dina inlägg.
Citera
2023-10-25, 18:03
Medlem
BayouXs avatar
Apropå Åklagarnas misstag:

”Att Maja Hellman inte larmade polisen efter att Tove dog har inte påverkat bedömningen.
– Vi prövar det som åklagaren påstår, säger domaren Niklas Rundberg.
Ett sådant brott hade kunnat prövas, om åklagaren yrkat på det.”
Citera
2023-10-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
^ Detta är ett direkt felaktigt påstående. Det finns ingenting i själva handlingen (dvs mordet) som skulle falla inom ramen för något som går att ens likna vid "bestialiskt"

Definitivt inte när man jämför med andra mordfall ens i närtid.

Den enda som beter sig som att dem har någon form av personlighetsstörning här är du, när du ej kan hantera att någon rättar dig när du kommer med inkorrekta påståenden.

Återigen, sluta skriv. Det är tidsödande bara att sitta och rapportera dina inlägg.

Varför tycker i te du att detta mordet inte är bestialisk?

Varför jämför du mord mellan?
Citera
2023-10-25, 18:05
Medlem
Toves eget fel gick till dödsfälla i lägenhet med Maja och Johanna.
Nu Maja går i fria ... Hon kommer alltid vara känd överallt...

Jag går aldrig till nåns lgh.
Drabbade incident en gång i nåns lägenhet...
Jag blev faktiskt bett i min rumpa av henne...
Citera
2023-10-25, 18:05
Medlem
The.Leaders avatar
Rättsexperten: Högst troligt att Tove-fallet tas upp i Högsta domstolen
Citat:
Rättsexperten Johanna Björkman tror att Tove-fallet kan tas upp i Högsta domstolen.
https://sverigesradio.se/artikel/rattsexperten-hogst-troligt-att-tove-fallet-tas-upp-i-hogsta-domstolen
Citera
2023-10-25, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, jag minns många saker som de pressade tjejerna med där deras versioner skilde sig åt.

Vad hade du i åtanke?
Tycker du själv att tiden mellan 01:51-02:30 är klarlagd? I så fall kan du berätta för mig vad som hände den tiden.
Citera
2023-10-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Varför heter hon bara Johanna Jansson numer. Var tog det judiska Leshem vägen?

Hon tog bort det.
Citera
2023-10-25, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av miserywantscompany
Ja!! Hoppas.
Ok då kanske Johanna klarar sig också. Bravo, rättsSverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in