2023-10-24, 09:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Och åter igen, vad har det med topic att göra?
Vad fiskar du efter egentligen?
Du fick ett antal rapporter varav den sista dessutom undersökt hur thiormesal påverkar eller inte påverkar på födda och ofödda och har inte kunnat påvisa något skadligt.
Du har uppenbara svårigheter att förstå skriven svenska.

Nej, jag bad dig INTE att posta länkar till studier som du menar visar att vacciner eller thimoresal inte orsakar autism.

Jag bad dig att beskriva hur en tänkt studie som visar att vacciner orsakar autism i så fall ska se ut (design/metodik/etc) för att du ska godkänna den.
- Retrospektiv epidemiologisk studie?

- Prospektiv epidemiologisk studie?

- In vitro-studie?

- In vivo-studie (djur)?

- Klinisk studie?

- Annan typ av studie?
Vet du det själv?
Citera
2023-10-24, 12:42
Medlem
styckets avatar
Citat:
Höj du på vad du vill men håll dig till ämnet och sprid inte desinformation.

Finns dock än idag ingen studie som kunnat påvisa att vaccin är skadliga så som ni vill påstå.

Eftersom jag har empiriska bevis på att läkemedelsbranschen är korrupt vet jag att de vill skada människor.

Att då inse att vaccin är den perfekta trojanska hästan. Samt att aluminium faktiskt är livsfarligt i för högt ackumulerade halter i människroppen. Är för mig tillräckligt uppenbarligen. Sen finns det mycket offentlig fakta, som t.ex. läkemedelsskandaler också.

Men som jag sagt flera gånger är att man inser bluffen när man inser att man kan ha ett mycket starkare immunförsvar genom en hälsosam livsstil än vaccin.

Att du inte tror på det baserat på gissningar baserat på "vetenskaplig konsensus" spelar ingen roll för mig.

Jag vet redan till 100% fakta att de som äger läkemedelsindustrin inte vill befolknings hälsa väl, utan de har rent ut sagt gått ut o sagt att de vill kontrollera befolkningen.

Att du förnekar detta kan du fortsätta göra in i absurdum,

Men ljug inte att vi sprider desinfo bara för du inte själv har alla korten på bordet. Var snarare öppensinnad istället för förnekande och ignorant.

Du har ingen aning. Samt sitter och gissar.

Som jag berättar för dig har jag 100% bevis på att läkemedelsbranschen är korrupt. Fakta.

Sen kan du komma med vilka kommentarer som helst. Det förändrar inte 100% bevisad fakta..
Citat:
Fakta:

1. läkemedelsbranschen skapades för att kontrollera människor och hålla de sjuka

2. Aluminiumet i vaccin är skadligt i människan i för höga doser.

3. läkemedelsbranschen är väldigt korrupt.

4. De vilseleder genom statistik och studier
Senast redigerad av stycket 2023-10-24 kl. 13:00.
Citera
2023-10-24, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du har uppenbara svårigheter att förstå skriven svenska.

Nej, jag bad dig INTE att posta länkar till studier som du menar visar att vacciner eller thimoresal inte orsakar autism.

Jag bad dig att beskriva hur en tänkt studie som visar att vacciner orsakar autism i så fall ska se ut (design/metodik/etc) för att du ska godkänna den.

- In vitro-studie?

- In vivo-studie (djur)?

- Klinisk studie?

- Annan typ av studie?
Vet du det själv?

Hur är det viktigt i topic?
Är det dags att göra forumslide ifrån ämnet eller vad är det du försöker?
Spelar ingen roll vad jag tycker om den saken, vaccin är farliga eller ofarliga oavsett det.
Så återgå till topic.
Citera
2023-10-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Eftersom jag har empiriska bevis på att läkemedelsbranschen är korrupt vet jag att de vill skada människor.

Att då inse att vaccin är den perfekta trojanska hästan. Samt att aluminium faktiskt är livsfarligt i för högt ackumulerade halter i människroppen. Är för mig tillräckligt uppenbarligen. Sen finns det mycket offentlig fakta, som t.ex. läkemedelsskandaler också.

Men som jag sagt flera gånger är att man inser bluffen när man inser att man kan ha ett mycket starkare immunförsvar genom en hälsosam livsstil än vaccin.

Att du inte tror på det baserat på gissningar baserat på "vetenskaplig konsensus" spelar ingen roll för mig.

Jag vet redan till 100% fakta att de som äger läkemedelsindustrin inte vill befolknings hälsa väl, utan de har rent ut sagt gått ut o sagt att de vill kontrollera befolkningen.

Att du förnekar detta kan du fortsätta göra in i absurdum,

Men ljug inte att vi sprider desinfo bara för du inte själv har alla korten på bordet. Var snarare öppensinnad istället för förnekande och ignorant.

Du har ingen aning. Samt sitter och gissar.

Som jag berättar för dig har jag 100% bevis på att läkemedelsbranschen är korrupt. Fakta.

Sen kan du komma med vilka kommentarer som helst. Det förändrar inte 100% bevisad fakta..

Vad har du för bevis på en 100% korrupt bransch?

Järn i för höga mängder är också livsfarligt, bevisar det att mat som innehåller järn är farliga?
Tror du gått empiriska bevis om bakfoten om du vill blanda in dem...

Om man vill studera effekten av ett nytt läkemedel på blodtrycket, skulle man genomföra kliniska prövningar där deltagarna antingen får läkemedlet eller en placebo. Blodtrycksmätningar tas sedan för att jämföra de två grupperna. De insamlade data är de empiriska bevisen som används för att dra slutsatser om läkemedlets effektivitet.

Så hur har du gjort för att ha empiriska bevis som stärker att hela branschen är korrupt?

Håll dig till ämnet, en 200% korrupt bransch, medicin som aldrig kontrollerats mot placebo osv har absolut inget med om vaccinen är farliga eller ej. De kommer vara det de är oavsett dina försök att glida iväg i forumet.
Citera
2023-10-24, 16:32
Medlem
styckets avatar
Citat:
Vad har du för bevis på en 100% korrupt bransch?

Järn i för höga mängder är också livsfarligt, bevisar det att mat som innehåller järn är farliga?
Tror du gått empiriska bevis om bakfoten om du vill blanda in dem...

Om man vill studera effekten av ett nytt läkemedel på blodtrycket, skulle man genomföra kliniska prövningar där deltagarna antingen får läkemedlet eller en placebo. Blodtrycksmätningar tas sedan för att jämföra de två grupperna. De insamlade data är de empiriska bevisen som används för att dra slutsatser om läkemedlets effektivitet.

Så hur har du gjort för att ha empiriska bevis som stärker att hela branschen är korrupt?

Håll dig till ämnet, en 200% korrupt bransch, medicin som aldrig kontrollerats mot placebo osv har absolut inget med om vaccinen är farliga eller ej. De kommer vara det de är oavsett dina försök att glida iväg i forumet.

Jag håller mig alltid till ämnet, det är du som anser att det är off topic trots att olika utsvävningar kan vara högst relevanta i ämnet för att få en helhets bild, dels varför branschen är korrupt. Men också hur de skador oss genom olika läkemedel eller ämnen (som t.ex. vaccin och dess innehåll).

Det är antagligen för du är rädd för helhets bilden som målas upp, då den blir så tydlig när man lägger ihop hela delar.

Det enda du och andra förnekare gör är att hävda "vetenskaplig konsensus" har än inte bevisat att skadorna är värre än vaccinets effekt"... Detta är som sagt en ren och skär lögn genom vilseledning av statistik, också en diskussion du undviker.

För att du ska kunna inse hur man kan närma sig ett fakta baserat vetande på varför läkemedelsbranschen är korrupt (kopplat till så många andra korrupta branscher, för att skapa total kontroll över den mänskliga populationen behöver du dels studera historia mer). Behöver du undersöka olika delar mer grundligt.

Jag har sammanfattat olika historiska händelser, genom två längre texter som diskuterar det hela. Om du vill bemöta dessa historiska händelser som falska, får du gärna visa fakta som visar att de inte skett. Så får vi ta det därifrån. För man kan inte sitta och bevisa varenda liten mening, om än kontroversiella, så ofta bekräftade historiskt genom dokument och liknande.

Historien om hur den korrupta läkemedelsbranschen skapades (kopplat till vaccin som används som en trojansk häst för att hålla människor sjuka, och fast i den oändliga destruktiva cirklen av bieffekter, symptom och ytterligare medicinering). (Som ju också får ses som ett av de tydligaste bevisen på hur branschen är systematiskt korrupt och gör människor sjuka snarare än friska genom en hälsosam livsstil, utan bieffekter)

Läkemedelsbranschen skapades ungefär så här:

Citat:
Texten diskuterar historien bakom den västerländska medicinens affärsverksamhet och dess ursprung, särskilt i USA. Den belyser rollen som John D. Rockefeller, en framstående figur inom amerikansk affärshistoria, spelade. Rockefellers engagemang inom oljeindustrin och hans intresse för petrokemikalier ledde honom att se möjligheter inom medicinfältet. Han syftade till att kontrollera och monopolisera flera branscher, inklusive petroleum, kemikalier och medicin, genom att använda petrokemikalier för att skapa mediciner.

För att uppnå detta mål försökte Rockefeller eliminera konkurrensen från naturlig och alternativ medicin, som var populär på tidigt 1900-tal. Han anlitade Abraham Flexner för att lämna in en rapport till kongressen. Rapporten "konstaterade" att det fanns för många läkare och medicinska skolor i USA och att alla naturliga läkningsmetoder som hade funnits i hundratals år var kvacksalveri. Rapporten uppmanade till standardisering av medicinsk utbildning, där endast AMA (en annan monopol) skulle få utfärda medicinsk skollicens i USA.

För att sammanfatta, Rockefellers och Carnegies ihärdiga arbete var en stor "framgång". De krossade den underfinansierade konkurrensen och skapade vårt nuvarande medicinska system. Detta system fortsätter än idag, där "Big Pharma" donerar stora summor till medicinska skolor i utbyte mot undervisning av medicinstudenter om deras patenterade läkemedel. Som en del av detta system kriminaliseras många alternativa behandlingar. Till exempel, enligt lag är det olagligt att behandla cancer med något annat än kemoterapi, kirurgi eller strålning. Varför är det så? Följ pengarna. Kostnaden för cancerbehandling är i genomsnitt 150 000 dollar, så tydligt nog ville Rockefeller och hans föregångare behålla monopol på detta område. Och självklart grundades American Cancer Society av ingen mindre än John D. Rockefeller år 1913.

Förhoppningsvis kommer den här texten att belysa historien bakom vårt nuvarande medicinska system. Åtminstone kan vi förvänta oss att "patienter" behandlas som "kunder" och att mediciner kostar tusentals dollar per månad. Vi borde heller inte förvånas över att kostnaden för medicinsk vård i Amerika rankas som nummer ett, medan kvaliteten på vår sjukvård rankas som nummer 37, strax under Costa Rica. Tyvärr är dessa naturliga effekter som uppstår när vårt medicinska system drivs som ett storföretag i stället för en tjänst till folket.

Sammanfattning 2, lite kortare.

Citat:
Texten diskuterar hur John D. Rockefeller spelade en central roll i att skapa det nuvarande västerländska medicinska systemet, särskilt genom att främja petrokemiska produkter och kemisk medicin. Rockefeller var en oljemagnat och monopolist som kontrollerade 90% av oljeraffinaderierna i USA genom sitt Standard Oil-företag.

Vid samma tidpunkt upptäckte forskare möjligheten att skapa olika kemikalier och läkemedel från olja, vilket intresserade Rockefeller eftersom allt kunde patenteras och säljas med hög vinst. Problemet var att naturliga och örtbaserade mediciner var populära vid den tiden.

För att eliminera konkurrensen använde Rockefeller och hans medarbetare strategin "problem-reaktion-lösning" genom att skapa problem inom den medicinska världen och erbjuda en förutbestämd lösning. De sände Abraham Flexner för att inspektera medicinska högskolor och sjukhus och skapade sedan Flexner-rapporten, som ledde till en centralisering och standardisering av medicinsk utbildning.

Rockefeller gav även stora donationer till medicinska institutioner för att påverka deras undervisning och främja användningen av patenterade läkemedel. Detta ledde till att hela medicinska utbildningsprogram homogeniserades och fokuserade på patenterade droger.

Slutligen betonar texten hur dagens medicinska system är inriktat på symptomhantering snarare än på bot, och att det inte finns riktiga botemedel för många sjukdomar. Detta system anses vara grundat av oligarker och plutokrater, inte av läkare. Till och med organisationen American Cancer Society grundades av Rockefeller 1913.
Citera
2023-10-24, 19:32
Medlem
Citat:
Jag håller mig alltid till ämnet, det är du som anser att det är off topic trots att olika utsvävningar kan vara högst relevanta i ämnet för att få en helhets bild, dels varför branschen är korrupt. Men också hur de skador oss genom olika läkemedel eller ämnen (som t.ex. vaccin och dess innehåll).

Det är antagligen för du är rädd för helhets bilden som målas upp, då den blir så tydlig när man lägger ihop hela delar.

Det enda du och andra förnekare gör är att hävda "vetenskaplig konsensus" har än inte bevisat att skadorna är värre än vaccinets effekt"... Detta är som sagt en ren och skär lögn genom vilseledning av statistik, också en diskussion du undviker.

För att du ska kunna inse hur man kan närma sig ett fakta baserat vetande på varför läkemedelsbranschen är korrupt (kopplat till så många andra korrupta branscher, för att skapa total kontroll över den mänskliga populationen behöver du dels studera historia mer). Behöver du undersöka olika delar mer grundligt.

Jag har sammanfattat olika historiska händelser, genom två längre texter som diskuterar det hela. Om du vill bemöta dessa historiska händelser som falska, får du gärna visa fakta som visar att de inte skett. Så får vi ta det därifrån. För man kan inte sitta och bevisa varenda liten mening, om än kontroversiella, så ofta bekräftade historiskt genom dokument och liknande.

Historien om hur den korrupta läkemedelsbranschen skapades (kopplat till vaccin som används som en trojansk häst för att hålla människor sjuka, och fast i den oändliga destruktiva cirklen av bieffekter, symptom och ytterligare medicinering). (Som ju också får ses som ett av de tydligaste bevisen på hur branschen är systematiskt korrupt och gör människor sjuka snarare än friska genom en hälsosam livsstil, utan bieffekter)

Läkemedelsbranschen skapades ungefär så här:

Sammanfattning 2, lite kortare.

Som sagt, håll dig till ämnet, är det verkligen så svårt?
Oavsett om branschen uppstod si eller så, vem som är tongivande hit eller dit så har de noll effekt på det som topic påstår.
Citera
2023-10-24, 19:35
Medlem
styckets avatar
Citat:
Som sagt, håll dig till ämnet, är det verkligen så svårt?
Oavsett om branschen uppstod si eller så, vem som är tongivande hit eller dit så har de noll effekt på det som topic påstår.

Jag beskrev ju precis för dig längst upp varför jag anser "utsvävningar" är relevanta och där med ontopic.

Citat:
"Jag håller mig alltid till ämnet, det är du som anser att det är off topic trots att olika utsvävningar kan vara högst relevanta i ämnet för att få en helhets bild, dels varför branschen är korrupt. Men också hur de skador oss genom olika läkemedel eller ämnen (som t.ex. vaccin och dess innehåll).
"

du frågade också om och hur jag kan veta till 100% att branschen är korrupt och dess läkemedel används som trojanska hästar..

Då beskrev jag för dig att ett första steg är att undersöka hur branschen öht blev till. Då det beskriver en del om hur branschen systematiskt bedriver korruption.

Men om du tycker det är off topic att immunsystemet fungerar bättre med en hälsosam livsstil kopplat till naturmedicin, istället för läkemedel och "vaccin" med massa bieffekter. Får du väl tycka det.

Men det stämmer inte.
Citera
2023-10-24, 20:12
Medlem
Citat:
Jag beskrev ju precis för dig längst upp varför jag anser "utsvävningar" är relevanta och där med ontopic.

"

du frågade också om och hur jag kan veta till 100% att branschen är korrupt och dess läkemedel används som trojanska hästar..

Då beskrev jag för dig att ett första steg är att undersöka hur branschen öht blev till. Då det beskriver en del om hur branschen systematiskt bedriver korruption.

Men om du tycker det är off topic att immunsystemet fungerar bättre med en hälsosam livsstil kopplat till naturmedicin, istället för läkemedel och "vaccin" med massa bieffekter. Får du väl tycka det.

Men det stämmer inte.

Ja, det är off topic för TOPIC är om vaccin är farliga eller ej, inte om din häxdoktor får dig att tro att naturmedel är säkra.
Citera
2023-10-24, 20:20
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ja, det är off topic för TOPIC är om vaccin är farliga eller ej, inte om din häxdoktor får dig att tro att naturmedel är säkra.

Det är ontopic, men du missar poängen.

Det hela kopplas till att forskare tänker "det är värt att offra liv för att rädda liv".

Det är så man vilselett världen genom farmaka istället för naturmedicin.

Med en hälsosam livsstil är ditt immunförsvar såpass mycket starkare, att uppskattningsvis 90-100% av befolkningen hade varit friska. (Givetvis kan man få infektioner i naturen i sår osv osv...)

Men att när man använder sig av farmaka (dagens hälsosystem), så får man massa bieffekter.

Dessa bieffekter existerar inte när man använder sig av rätt naturmedicin på rätt sätt.

Att det inte är helt lätt att göra rätt i alla fall när man nyttjar naturmedicinska metoder är en grej. Men poängen kvarstår.

På så sätt använder man farmaka att göra människor sjuka med dess bieffketer. Som du vet existerar ingen petroliombaserat läkemedel utan bieffekter. Det är det som är hela grejen. Medans när du har ett friskt immunförsvar genom en hälsosam livsstil (rörelse, frisk luft, hälsosam kost etc.). Så får du heller inga bieffekter av dina hälsoval och mediciner samt förebyggande medicin i form av t.ex. olika örter, men även yoga och liknande.

Rent allmänt om vaccin dock så används det som sagt som en trojansk häst. Visst det är möjligt att det har någon virologisk effekt, samt på ett sätt förtärkande av immunförsvaret mot specifik sjukdom. Med det sagt måste man också fundera över nyttan, precis som forskare såklart gör idag. Fastän de missar alternativet, naturmedicin.

Med det sagt är förmodligen också vaccinets skador väldigt mycket mer skadande i längden, med dess innehåll. T.ex. aluminium. Men som sagt jämfört med naturmedicin är skadorna defentivt mycket högre om du använder dig av vaccin, istället för att äta mycket sallad sen barnsben så att säga.

Det går såklart att göra studier på detta. Men det görs inte. Av anledningar jag beskrivet fleratlet gånger nu. Man vill helt enkelt inte ens pröva om naturmedicin är ett bättre alternativ. För som du själv inser, hade bolag värda miljarder gått i konkurs över en natt.
Citera
2023-10-25, 07:01
Medlem
Citat:
Det är ontopic, men du missar poängen.

Det hela kopplas till att forskare tänker "det är värt att offra liv för att rädda liv".

Det är så man vilselett världen genom farmaka istället för naturmedicin.

Med en hälsosam livsstil är ditt immunförsvar såpass mycket starkare, att uppskattningsvis 90-100% av befolkningen hade varit friska. (Givetvis kan man få infektioner i naturen i sår osv osv...)

Men att när man använder sig av farmaka (dagens hälsosystem), så får man massa bieffekter.

Dessa bieffekter existerar inte när man använder sig av rätt naturmedicin på rätt sätt.

Att det inte är helt lätt att göra rätt i alla fall när man nyttjar naturmedicinska metoder är en grej. Men poängen kvarstår.

På så sätt använder man farmaka att göra människor sjuka med dess bieffketer. Som du vet existerar ingen petroliombaserat läkemedel utan bieffekter. Det är det som är hela grejen. Medans när du har ett friskt immunförsvar genom en hälsosam livsstil (rörelse, frisk luft, hälsosam kost etc.). Så får du heller inga bieffekter av dina hälsoval och mediciner samt förebyggande medicin i form av t.ex. olika örter, men även yoga och liknande.

Rent allmänt om vaccin dock så används det som sagt som en trojansk häst. Visst det är möjligt att det har någon virologisk effekt, samt på ett sätt förtärkande av immunförsvaret mot specifik sjukdom. Med det sagt måste man också fundera över nyttan, precis som forskare såklart gör idag. Fastän de missar alternativet, naturmedicin.

Med det sagt är förmodligen också vaccinets skador väldigt mycket mer skadande i längden, med dess innehåll. T.ex. aluminium. Men som sagt jämfört med naturmedicin är skadorna defentivt mycket högre om du använder dig av vaccin, istället för att äta mycket sallad sen barnsben så att säga.

Det går såklart att göra studier på detta. Men det görs inte. Av anledningar jag beskrivet fleratlet gånger nu. Man vill helt enkelt inte ens pröva om naturmedicin är ett bättre alternativ. För som du själv inser, hade bolag värda miljarder gått i konkurs över en natt.

Helt off topic, antingen är de farliga eller inte. Har inget med korruption att göra eller vem som är viktigare än andra?

Håll dig till ämnet nu så blir det bra.
Citera
2023-10-25, 07:01
Avstängd
Citat:
Hur är det viktigt i topic?
Är det dags att göra forumslide ifrån ämnet eller vad är det du försöker?
Spelar ingen roll vad jag tycker om den saken, vaccin är farliga eller ofarliga oavsett det.
Så återgå till topic.

Du skrev:
Citat:
Höj du på vad du vill men håll dig till ämnet och sprid inte desinformation.

Finns dock än idag ingen studie som kunnat påvisa att vaccin är skadliga så som ni vill påstå.
Givet att det finns hundratals studier som säger sig visa på en koppling mellan vacciner och utvecklande av kronisk sjukdom (autism, etc...), så vill jag veta hur du förhåller dig till olika typer av studier, dess bevisvärde i relation till övriga typer, osv.

Hade du några preferenser här?

Exempel:

- In vitro-studie?

- In vivo-studie (djur)?

- Klinisk studie?

- Annan typ av studie?
Vet du det själv?
Citera
2023-10-25, 10:15
Medlem
styckets avatar
Citat:
Helt off topic, antingen är de farliga eller inte. Har inget med korruption att göra eller vem som är viktigare än andra?

Håll dig till ämnet nu så blir det bra.

Ja vaccin är farliga iom att de dödar och skadar tusentals.

Detta kan du jämföra med en hälsosam livstil utan bieffekter. Som inte skadar någon.

1. Ett "läkemedel" med tusentals skadade och döda.

Eller

2. hälossam livsstil utan några skadade och döda alls.

Vad låter farligast både för individen och samhället?

(Kom nu inte o säg det uppenbara "vetenskaplig konsensus" bla bla)

Vi har redan konstaterat varför branschen inte vill bevisa (göra studier) att livsstil förändringar är mer effektivt än farmaka eller hur. Du tycker den diskussionen är offtopic tyligen.

Men det är just därför jag sagt till dig att man inte bör lita på vetenskaplig konsensus i en korrupt bransch öht.

Men du lyssnar inte.
Senast redigerad av stycket 2023-10-25 kl. 10:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in