2023-10-24, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Det kan ju vara så att båda sitter inlåsta hos den thailändska polisen anklage för ett brott. Ex sålt narkotika. Inte för allvarligt för då hade de stått i tidningar. Pojkvännen fick ringa sin mamma och berätta om gripandet. Fam. Cedergren kom på den utmärkta idén att samla in pengar till försvaret som ändå inte har gått enligt planen.

Hur många skulle ha donerar till DET ändamålet? 🤔
Citera
2023-10-24, 09:01
Medlem
Vilken soppa.

Försöker hitta nån form av sammanfattning om vad som vi VET och vad som är rykten - med tanke på att familjen pratar om smutskastning osv.

Vi VET att familjen vägrar ge bild på henne från sjukhuset? Rätt eller fel?
Citera
2023-10-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Vilken soppa.

Försöker hitta nån form av sammanfattning om vad som vi VET och vad som är rykten - med tanke på att familjen pratar om smutskastning osv.

Vi VET att familjen vägrar ge bild på henne från sjukhuset? Rätt eller fel?

Vi VET också att familjen vägrar att redovisa några kvitton angående vart donationspengar har tagit vägen.
Citera
2023-10-24, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Förlåt, men all denna drama och facebook bråk och Felicias familj som beter sig som en tattar familj som ska åka hem o ge stryk åt folk som donerat pengar för dom vill ha bevis……

Varför kan inte bara familjen lägga upp en bild på felicia på sjukhuset så är vi klara med detta och alla spekulationer stoppas. Varför bara inte visa ett kvitto? Varför allt bråk? Så kan dom få sörja i fred o ta hand om sin felicia med ro.

Ja, eftersom de så resolut vägrar göra detta så är nog svaret väldigt enkelt.
Det finns inga kvitton. Finns heller inga vettiga bilder som kan styrka berättelsen. Finns inga polisrapporter.
Annars hade de ju lätt kunna bli av med den s.k. "häxjakten" genom att presentera något sådant.
Det enda vi har sett är en generell bild av ett draperi på ett flygplan (oklart om denna var från 2018 eller inte) samt en offert på en transport arrangerad av en Mr Khun Tun LWIN. Dock ingen kvittens på att transporten blev beställd eller nån info om vem transporten avsåg. Goddag yxskaft.

Taktiken från DJ Smurf och c verkar nu vara att uppträda aggressivt och otrevligt för att få folk att tycka att det är obehagligt och att man då ska sluta gräva i det här.
Lyckas man bara rida ut (no pun intended, med tanke på tidigare hästdiskussion) stormen så kan man behålla kosingen och allt är frid och fröjd.
Citera
2023-10-24, 09:37
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Ingen aning men det finns många försäkringsbolag och reseförsäkringar.Alla täcker och gäller lite olika och sedan spelar handläggare och läkarutlåtande kanske in?

Försäkringstagarens profil kan eventuellt spela in. Skillnad på en prickfri försäkringstagare som är ute på semester och tvivelaktig försäkringtagare som befinner sig där på tvivelaktiga grunder.

Ett exempel på tvivelaktigt ärende. Försäkringstagaren har utvandrat från Sverige och flytt från stora skulder till Kronofogden. Försäkringstagaren kringår resemålets lagar kring turistvisum genom systematiska "visa runs" och uppehåller sig på resmålet långt över vad som är tillåtet. Försäkringstagaren kör motorcykel utan körkort och hjälm påverkad av narkotika. Försäkringstagarens visum går ut under sjukhusvistelsen och försäkringstagaren befinner sig därmed illegalt i landet. Tveksamt om något försäkringsbolag hade tagit på sig kostnaderna vid ett sådant här fall.
Citera
2023-10-24, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O3
Det finns inga kvitton. Finns heller inga vettiga bilder som kan styrka berättelsen. Finns inga polisrapporter.
Annars hade de ju lätt kunna bli av med den s.k. "häxjakten" genom att presentera något sådant.
Det enda vi har sett är en generell bild av ett draperi på ett flygplan (oklart om denna var från 2018 eller inte) samt en offert på en transport arrangerad av en Mr Khun Tun LWIN. Dock ingen kvittens på att transporten blev beställd eller nån info om vem transporten avsåg. Goddag yxskaft.

Taktiken från DJ Smurf och c verkar nu vara att uppträda aggressivt och otrevligt för att få folk att tycka att det är obehagligt och att man då ska sluta gräva i det här.
Lyckas man bara rida ut (no pun intended, med tanke på tidigare hästdiskussion) stormen så kan man behålla kosingen och allt är frid och fröjd.

Finns inte ens chans, jag kommer gräva i detta om det så är det sista jag gör. Finns ingen anledning att inte komma med bevis. Speciellt nu när folk börjar kräva tillbaka pengar och gör polisanmälan.
Citera
2023-10-24, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Måste man ha körkort för att hyra moppe i Thailand?
Hej, nej du kan köra moppe utan körkort och polisen stannar inte heller folk som kör utan hjälm.

Jo Polisen stoppar de som inte har hjälm, men oftast så försöker thailändarna att dodgea polisen, polisen tar aldrig upp jakt på det. Men det kostar ca 500 baht i böter.
Citera
2023-10-24, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Sorry, läste slarvigt. Ska nog gå och lägga mig istället för att läsa här. Det är inte bra för den mentala hälsan. Är helt matt i huvudet efter den här kvällen i denna tråden.

Lugna puckar.

Hehe ja, det är definitivt inte bra för psyket med flashback.
Citera
2023-10-24, 10:11
Medlem
Saldot på insamlingen minskar, nu 741 846 kr. Ännu en som insett att detta luktar skunk.
Citera
2023-10-24, 10:13
Medlem
ImaTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O3

Den där detaljen tycker jag är väldigt konstig. Jag har läst den där offerten flera gånger och min uppfattning är att man har mycket bättre koll på prepositioner än att ett sånt fel skulle kunna uppstå. I offerten står ".... please see the proposed quotation for the medical transportation of Mr Khun Tun LWIN".

Jag vet att Ehandel skrev att han fick det bekräftat från Myanmar Red Cross att en transport utförts men jag har fortsatt stora tvivel på att den ovan citerade meningen skulle betyda att Mr Khun Tun LWIN var den som arrangerade resan. Vem som ordnade med resan är väl en av de minst väsentliga detaljerna att offerera? Däremot är den patient som ska resa av utomordentlig betydelse. Och att International SOS Services i Thailand skulle behöva ta hjälp av en ambulansförare från Myanmar för att fixa en resa Samui-Stockholm låter jävligt långsökt. Tror någon att SOS International i Sverige skulle behöva hjälp av en Röda-kors-kille från Norge för att fixa en resa?

Jag tror mer på att den som skrev offerten använde ett gammalt dokument och missade i all hast att ändra patientens namn..... eller att någon (helt skild från International SOS Services Thailand) fick tag på ett gammalt offert-dokument och skrev sen en "egen" offert för att kunna visa upp.

Söker man på Google efter Khun Tun LWIN så dyker ett antal personer upp, bl a en artist från Myanmar.
Senast redigerad av ImaTroll 2023-10-24 kl. 10:16. Anledning: Semantik
Citera
2023-10-24, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImaTroll
Den där detaljen tycker jag är väldigt konstig. Jag har läst den där offerten flera gånger och min uppfattning är att man har mycket bättre koll på prepositioner än att ett sånt fel skulle kunna uppstå. I offerten står ".... please see the proposed quotation for the medical transportation of Mr Khun Tun LWIN".

Jag vet att Ehandel skrev att han fick det bekräftat från Myanmar Red Cross att en transport utförts men jag har fortsatt stora tvivel på att den ovan citerade meningen skulle betyda att Mr Khun Tun LWIN var den som arrangerade resan. Vem som ordnade med resan är väl en av de minst väsentliga detaljerna att offerera? Däremot är den patient som ska resa av utomordentlig betydelse. Och att International SOS Services i Thailand skulle behöva ta hjälp från en ambulansförare från Myanmar för att fixa en resa Samui-Stockholm låter jävligt långsökt. Tror någon att SOS International i Sverige skulle behöva hjälp av en Röda-kors-kille från Norge för att fixa en resa?

Jag tror mer på att den som skrev offerten använde ett gammalt dokument och missade i all hast att ändra patientens namn..... eller att någon (helt skild från International SOS Services Thailand) fick tag på ett gammalt offert-dokument och skrev sen en "egen" offert för att kunna visa upp.

Söker man på Google efter Khun Tun LWIN så dyker ett antal personer upp, bl a en artist från Myanmar.

Denna offert styrker ju ingenting. Även om de skulle skickat förfrågan och fått en skriftligt förslag på transport och kostnader så är det fortfarande bara en offert. Det märkliga är ju att Susanne satt sin kråka på sidan två. Vad skall det bevisa? Detta kunde man ju knepat ihop i Stockholm.
Citera
2023-10-24, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Precis! Skulle också gissa på något av ovan nämnda.

Men förvänta dig inte att någon ska nappa på det här i tråden 😀

Det blir förbisett! Är inte så smaskigt eller spännande, dessvärre.

Redan försökt flera gånger men här vill man bara dra åt det sensationslystna. Absolut inget annat mer sansat eller "troligt"

Är inte ett dugg säker på att detta gått ärligt till med F och familjen. Daniel är definitivt lite väl på hugget och till och med hotar folk. Verkligen inte okej. Han borde anmälas.

Men följt tråden ingående och sedan börjat. Är så enormt överdrivet. Finns fan inte några graverande bevis för en utpräglad jättebluff full av lögner. Finns inte bevis för att något alls hänt, egentligen. Man har ingen aning om något, näst intill. Åt något håll.

Men ingen ville sitta i båten och nu är väldigt rörigt. Kan man ju säga.

Jag hoppas att för allas skull att familjen uttalar sig lite mer snart angående situationen. Men kan verkligen förstå om det kan ta en vecka+ efter de nått svensk mark.

SÅKLART ska de åka dit om det visar sig framöver att de bluffat och ljugit. Givetvis. Men ett drev startades ganska omgående.. Oklart om man sett något liknande här på FB av det man följt. Eller det har man inte..

OM DE LJUGIT? De ljög ju hela svenska folket rakt upp i ansiktet med snyftrepotaget i Expressen. Ingenting stämmer i det ju, möjligen att Felicia Sky har råkat illa ut men sen är allt lögner.
De hade kunnat skriva sanningen, dvs att denna ängel till dotter inte är en ängel direkt utan haft problem med väldigt mycket, likväl att de älskar henne och vill få hjälp att få hem henne.

Alla ni som tycker det är okej att de fått människor att skänka stora pengar på fel grunder måste ha något fel i huvvet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in