2023-10-22, 23:10
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har själv en nära vän som är försvarsadvokat så där har du missuppfattat men att det finns mindre seriösa gangsteradvokater kan du inte ha missat om du är påläst
Advokatsamfundet har fått hård kritik om detta
Gillberg är van att försvara gängbrottslingar
Och tycker du att hans mobil fibblande i HR var snyggt så villl jag att du ska veta att det finns försvarsadvokater som tyckte att det var illa

Då antar jag att du också tycker att Clea har gjort ett bra jobb eftersom du verkar ha bra koll på försvarsadvokater
De som tycker att Rullman gjort ett dåligt jobb är endast de som vill se Maja fri

Och vad vet vi om att Rullman svek Toves familj
Det kanske var en stark önskan av någon att han skulle släppa fallet
Varken du eller jag vet hur detta gick till

Och jag fattar försvarsadvokaters roll men det betyder inte att vi gemeneman alltid gillar våra lagar och alla dessa kryphål som försvaradvokater kan använda sig av som gör att det släpps ut brottslingar på våra gator
Jag förstår att du tycker att Maja är helt oskyldig men jag vill att du ska veta att vi är många som anser henne vara skyldig till mer än normalt gravfridsbrott och Toves familj ser inte Maja som oskyldig
Om det nu betyder någonting i det hör fallet som handlar om Tove en mördad död Tove och hennes anhöriga
Det är de som är offer och inte Maja

Bästa Anedin

Jag tror ente en sekund på att du har en nära vän som är försvarsadvokat. Om du haft det hade hen förklarat för dig att försvarsadvokater inte har några kryphål att ta till. Dom gör sitt bästa för att försvara den som dom är tillsatta att försvara. Om det kommer som en överraskning för dig.ALLA har rätt till en försvarsadvokat. Fatta det.

Sen bevisar du bara din dumhet när du tror att jag vill se Maja fri för att jag kritiserar Rullman.
Det är så häpnadsväckande dumt.

Jag har ALDRIG påstått att Maja är oskyldig. ALDRIG.

Du är på riktigt korkad som påstår det.

Inse , det finns inte,och har aldrig funnits bevis för att Maja mördat Tove.

Presentera ett pyttelitet bevis på att Maja är en mördare.
Citera
2023-10-22, 23:18
Medlem
Om man bär ett lik, och som man dessutom är fullständigt medveten om ha blivit mördat och därefter skogs-placerar liket inom en kylig, kall och fuktig granskog i samförstånd med sin kamrat, ja, då kan man inte få anses att vara ett offer när sanningen plötsligt kommer i kapp och biter en i hälarna.

Fröken Hellm*n kan aldrig ses som ett offer på grund av de brottsliga handlingar och förehavanden som hon under natten den 16:e Oktober 2022 gjorde sig skyldig till.

Offret i just detta fallet är den 21-åriga flickan T*ve T*nnies som berövades sitt liv och, dom absolut största förlorarna i detta mycket tragiska mordfall är❗och förblir, familjen T*nnies som förlorade sin mycket älskade dotter på grund av att två spritt språngande galna fröknar som under natten den 16:e Oktober 2022 tog lagen i sina egna händer och därefter bringade livet om sitt tidigare utvalda offer.

Aja❗Baja❗Ljugar-Maja ... Fy skäms❗

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om man bär ett lik, och som man dessutom är fullständigt medveten om ha blivit mördat och därefter skogs-placerar liket inom en kylig, kall och fuktig granskog i samförstånd med sin kamrat, ja, då kan man inte få anses att vara ett offer när sanningen plötsligt kommer i kapp och biter en i hälarna.

Fröken Hellm*n kan aldrig ses som ett offer på grund av de brottsliga handlingar och förehavanden som hon under natten den 16:e Oktober 2022 gjorde sig skyldig till.

Offret i just detta fallet är den 21-åriga flickan T*ve T*nnies som berövades sitt liv och, dom absolut största förlorarna i detta mycket tragiska mordfall är❗och förblir, familjen T*nnies som förlorade sin mycket älskade dotter på grund av att två spritt språngande galna fröknar som under natten den 16:e Oktober 2022 tog lagen i sina egna händer och därefter bringade livet om sitt tidigare utvalda offer.

Mvh/
@JokerMannen

I lagens mening är hon nu fri tills dom faller
Citera
2023-10-22, 23:26
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:

Mvh/
@JokerMannen

Att Maja och Johanna blir dömda för gravfridsbrott är alldeles självklart.
Men menar du att de båda var med och dödade Tove ? På vilka grunder anser du det ?
Citera
2023-10-22, 23:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Att Maja och Johanna blir dömda för gravfridsbrott är alldeles självklart.
Men menar du att de båda var med och dödade Tove ? På vilka grunder anser du det ?

Johannas berättelse
Avsaknad av avvärjningsskador
Majas stegapp
Det osannolika att hon skulle sova sig igenom mordet
Det osannolika att hon missat ett lik i hallen eller badrummet när hon gick på toa
Citera
2023-10-22, 23:51
Medlem
Citat:
Bästa Anedin

Jag tror ente en sekund på att du har en nära vän som är försvarsadvokat. Om du haft det hade hen förklarat för dig att försvarsadvokater inte har några kryphål att ta till. Dom gör sitt bästa för att försvara den som dom är tillsatta att försvara. Om det kommer som en överraskning för dig.ALLA har rätt till en försvarsadvokat. Fatta det.

Sen bevisar du bara din dumhet när du tror att jag vill se Maja fri för att jag kritiserar Rullman.
Det är så häpnadsväckande dumt.

Jag har ALDRIG påstått att Maja är oskyldig. ALDRIG.

Du är på riktigt korkad som påstår det.

Inse , det finns inte,och har aldrig funnits bevis för att Maja mördat Tove.

Presentera ett pyttelitet bevis på att Maja är en mördare.

Vad du tror är inte så intresant angående min vän
Nu har ju en advokat tystnadsplikt men jag har ändå hört historier om hur oseriösa en del försvarsadvokater kan vara
Du kan ju även kolla upp varför advokatssamfundet fått kritik om detta

Jag gör dig kanske besviken när jag säger att jag vet att alla har rätt till en försvaradvokat

Nu har jag inte läst speciellt mycket av dina inlägg
så då får jag be om ursäkt om jag anklagat dig för att se Maja som oskyldig

Jag har aldrig heller sagt att det finns bevis på att Maja mördat Tove men det finns ej heller något bevis på att Johanna har mördat Tove heller
Tycker du då att båda ska släppas fria?
Kan du lyfta fram ett enda bevis som visar att J mördat Tove?

Jag tror inte att Maja sov och att hon inte vet eller hört någonting
Det finns en indiciekedja som jag tycker att åklagare i HR borde ha lyft och jag tycker att M borde få högre straff än ett år

Mvh den korkade
Citera
2023-10-22, 23:54
Medlem
Maja ska ju dömas minst till GROVT Gravfridsbrott, anser man att det inte krävs häktning för det eller ska man helt tolka att hon släpptes som Gravfridsbrott av normal graden?
Citera
2023-10-22, 23:59
Medlem
Citat:
Vad du tror är inte så intresant angående min vän
Nu har ju en advokat tystnadsplikt men jag har ändå hört historier om hur oseriösa en del försvarsadvokater kan vara
Du kan ju även kolla upp varför advokatssamfundet fått kritik om detta

Jag gör dig kanske besviken när jag säger att jag vet att alla har rätt till en försvaradvokat

Nu har jag inte läst speciellt mycket av dina inlägg
så då får jag be om ursäkt om jag anklagat dig för att se Maja som oskyldig

Jag har aldrig heller sagt att det finns bevis på att Maja mördat Tove men det finns ej heller något bevis på att Johanna har mördat Tove heller
Tycker du då att båda ska släppas fria?
Kan du lyfta fram ett enda bevis som visar att J mördat Tove?

Jag tror inte att Maja sov och att hon inte vet eller hört någonting
Det finns en indiciekedja som jag tycker att åklagare i HR borde ha lyft och jag tycker att M borde få högre straff än ett år

Mvh den korkade
GW ( oavsett vad vi tycker om honom idag) bekräftade tydligt häromdagen hur få bra advokater det finns… och även att det finns advokater som inte alls borde vara det ” typ” så det stämmer nog mycket väl det du hört.
Citera
2023-10-23, 00:00
Medlem
Citat:
Bästa Anedin

Jag tror ente en sekund på att du har en nära vän som är försvarsadvokat. Om du haft det hade hen förklarat för dig att försvarsadvokater inte har några kryphål att ta till. Dom gör sitt bästa för att försvara den som dom är tillsatta att försvara. Om det kommer som en överraskning för dig.ALLA har rätt till en försvarsadvokat. Fatta det

Det säger sig självt att det finns nivåer inom den yrkeskategorin likväl som det gör det inom alla yrken.

Finns åtskilliga exempel på försvarsadvokater som gjort klienter björntjänster när man i efterhand granskat fall. Finns väldigt mycket humor i hur Advokat Claes Borgström tex företrädde Sture Bergwall (Thomas Quick)

Det är dock fruktansvärt OT för denna tråd. Men att påstå att det inte skulle finnas försvarsadvokater som ej tar sitt yrke speciellt seriöst, eller bryr sig mer om att synas än dem gör sina klienter? Är ett direkt löjligt påstående.
Citera
2023-10-23, 00:02
Medlem
Citat:
Hade hela den långa indicie-kedjan rullats upp inför Göta HovRätten så hade högst troligen Fröken Hellm*n, inte❗varit på fria fötter i dag.

Hellm*n:s försvarsadvokat P*ter G*llberg gynnades kraftigt av just detta enligt ovan skrivet.

Mvh/
@JokerMannen
Så rätt JokerMannen
Gillberg kom undan med att inte behöva gå in med förklaringar/försvar för Majas lögner
Citera
2023-10-23, 00:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Så rätt JokerMannen
Gillberg kom undan med att inte behöva gå in med förklaringar/försvar för Majas lögner

Åklagaren gjorde en stor tabbe när han inte grillade Maja mer i HR.
Citera
2023-10-23, 00:13
Medlem
Citat:
Ja du Anedin. Vi vet att du inte gillar försvarsadvokater och inte ens fattar varför dom finns överhuvudtaget. Men åklagare Adam Rullman verkar du gilla skarpt.

Åklagare Adam Rullman var åklagare och ansvarig förundersökningsledare i ung 11månader. I ett av de mest medialt uppmärksammade brottsfall i svensk historia. 1 vecka innan Hovrättsförhandlingen meddelar han att han kliver av,därför att han sökt ett nytt jobb,just på Göta hovrätt där målet ska tas upp.

Taskig tajming kan man tycka. Klart som fan han hade kunnat vänta 1 vecka med ansökningen. Nu svek han Tove,Toves anhöriga och rättsväsendet. Han satte sin egen karriär framförallt annat. Det var han som kunde fallet ut o in.

Istället lämpar han över fallet på en ny åklagare som har 1vecka på sig att sätta sig in i det som Rulle drivit i 11 månader. Det märktes från första dan i hovrätten att han inte trodde på åtalet. Adam Rullman yrkade på livstids fängelse för Maja. Hovrätten satte Maja på fri fot. Är inte det ett gigantiskt misslyckande????

Den nya åklagaren förstod nog ganska tidigt att han fått ett synnerligen illa uppbygdt åtal i knät. Så illa att han med hängslen o livrem ansåg sig tvungen att kasta in dråp och synnerligen grov misshandel i åtalet. För att själv inte behöva ta ansvar för Rullmans dåliga arbete.

Så det vore klädsamt om du riktade din kritik mot rätt håll.

Men misströsta inte Anedin. Snart är din idol Hovrättsråd i Göta hovrätt. För inom juridiken håller man varandra om ryggen.

Den nya åklagaren började dock på samma arbetsplats som Rullman i januari. Så jag tror att han hade mer tid än en vecka på sig att bli insatt. Det var Rullmans chef som beslutade att han skulle lämna över fallet i HR men när det beslutet togs vet jag ej.

https://sverigesradio.se/artikel/chefsaklagaren-darfor-bytte-jag-ut-aklagaren-i-tovefallet

Inför förhandlingarna i TR trodde de flesta experter på en friande morddom för Maja pga svag bevisning. Rullmans chef blev intervjuad då och menade att det inte var ett misslyckande för åklagaren om Maja blev friad. Om jag minns rätt. De var redan då medvetna om att åtalet mot Maja svajade. Men TR kunde tack vare sin 'klipp och klistra' dom döma Maja till livstid.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-23 kl. 00:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in