2023-10-22, 17:01
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Flertalet söndersprängda fordon och uppemot flera hundra döda är större förödelse än en Hamas-missil någonsin orsakat.
"Flertalet söndersprängda fordon". Titta på bilderna Förstår inte hur du vågar uttala dig så negativt om dina släktingar, akta så du inte blir ett mål själv.
Dödsfallen ska vi inte ens tala om, inte en käft känner till dessa. Jag slår vad om att det är färre än 50. Men det får riktiga utredningar visa. Inte dina muslimgissningar.
Citera
2023-10-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Israel hotar och hotar med markinvasion..
350 000 israeliska soldater mot max 20000 hamas soldater..
Vad kan gå fel?.
Israel är ynkliga fega as

Varför har du så bråttom?
Citera
2023-10-22, 17:03
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Jag är etnisk svensk och stödjer absolut inget vål i mellan östern..
Men de verkar du göra här gång på gång

"Jag är etnisk svensk" Dum i huvudet som du är så förstår du inte att muslim inte är någon etnicitet. Är det konstigt du argumenterar som du gör?

Israel har all rätt att försvara sig och oavsett hur man vrider och vänder på det så har judarna ALLTID bott i Israel. Ni lättmanipulerade tomtar hakar upp sig på någon dålig karta från 1947 när Judea grundades under Romarriket.

Nyttiga idioter som inte förstår historia och hoppar på tåget om stackars muslimer.
Citera
2023-10-22, 17:03
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ja, det är obehagligt. Jag är tyvärr övertygad att de flesta i tråden helt enkelt är missnöjda med muslimsk invandring till Sverige och därför tar Israels sida, utan att riktigt tänka rationellt.
Vi bor i ett demokratiskt västerland. Israel är den enda demokratin i mellanöstern.
Det enda rationella är att stötta demokrati.
Muslimska invandringen i Sverige - du inräknad - stöttar islamism över demokrati. Detta är att inte tänka rationellt.

Israel går i bräschen för att avislamifiera ett land. Jag hoppas det är startskottet som resten av den fria världen apar efter.
Citera
2023-10-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så är det. Ibland skrivs världshistoria på en eftermiddag.
Att den makabra Israel-Palestina-Gaza-såpan (som har pågått i flera decennier) håller på att ta slut i detta nu, är fullständigt uppenbart.
Israel har såklart släppt bromsen. Vem skulle inte göra det?
Det troliga resultatet av Israels resoluta mangling av Gaza, är att araberna får betydligt mindre inflytande i detta ghetto och att delar av Gaza avgetthofieras och avislamifieras.
Och araberna kommer att få käka upp en förlust till.
Eftersom de befinner sig i krig och specifikt attackerar civila, kommer de att bli tvungna att acceptera alla förluster. Gnäller de över att de förlorat halva Gaza om två år, kommer ingen att lyssna.
De bitar som Israel kommer att knapra i sig, kommer att betraktas som krigsbyten.
Och om tio år kommer konceptet Palestina att vara bortglömt .... gott så.
Tyvärr tyder mycket på det du skriver, ja
Citera
Medlem
Citat:
AP:s "analys" kan inte mäta sig med de mer seriösa analyser som gjorts av andra medier såsom Channel 4 News och Al Jazeera. Men du är naturligtvis välkommen att vägleda oss genom AP:s resonemang så att vi kan lära oss hur Hamas-missilen exploderade två gånger, bytte kurs, flög tillbaka, och så vidare. Okej?

De flesta medier brukar, när det verkligen gäller, alltid stå på judarnas och israelernas sida, liksom de flesta "underrättelsetjänster" och västerländska länder. Det är alltså inte ett argument att påstå att kvasianonyma uttalanden från underrättelsetjänster skulle vara en form av bevis. USA har redan avfärdat en oberoende internationell utredning.

Qatar ägt statsmediebolag. Du vet Qatar där Hamas ledningen sitter med Qtars ledarskaps goda minne. Och du väljer att anse att dessa är trovärdiga? Herre jösses.
Citera
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
AP:s "analys" kan inte mäta sig med de mer seriösa analyser som gjorts av andra medier såsom Channel 4 News och Al Jazeera. Men du är naturligtvis välkommen att vägleda oss genom AP:s resonemang så att vi kan lära oss hur Hamas-missilen exploderade två gånger, bytte kurs, flög tillbaka, och så vidare. Okej?

De flesta medier brukar, när det verkligen gäller, alltid stå på judarnas och israelernas sida, liksom de flesta "underrättelsetjänster" och västerländska länder. Det är alltså inte ett argument att påstå att kvasianonyma uttalanden från underrättelsetjänster skulle vara en form av bevis. USA har redan avfärdat en oberoende internationell utredning.
Om du väljer att blunda för seriösa medier och underrättelsetjänster och istället slukar allt från Al-Jazeera med hull och hår, som är dokumenterat biased av oberoende granskare, är det inte mycket mer jag kan göra för dig.

Overall, we rate Al Jazeera Left-Center biased, based on story selection that slightly favors the left, and Mixed for factual reporting due to failed fact checks that were not corrected and misleading extreme editorial bias that favors Qatar.

https://mediabiasfactcheck.com/al-jazeera/
Citera
2023-10-22, 17:05
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Har du några exempel på fejkade saker från Irael? Allt hamas kablar ut vet man ju direkt att det är fejk eftersom de är för korkade för att kunna fejka saker som någon med en IQ över 85 inte genomskådar direkt.
De 40 dekapiterade bebisarna har ingen annan källa än hörsägen.
Citera
2023-10-22, 17:08
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ja, det är obehagligt. Jag är tyvärr övertygad att de flesta i tråden helt enkelt är missnöjda med muslimsk invandring till Sverige och därför tar Israels sida, utan att riktigt tänka rationellt.
Jag tycker det rimligaste är att vända sig mot både Israels och Palestinas hantering av konflikten. De har båda begått förfärliga övergrepp och har mycket blod på sina samveten.
Citera
2023-10-22, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
De 40 dekapiterade bebisarna har ingen annan källa än hörsägen.

Kom det verkligen från Israeliska källor? För vad jag såg sa dom rakt ut att de inte kunde verifiera det. Men att det fanns bevis på att barn hade halshuggits. Om än antalet var okänt.
Citera
2023-10-22, 17:10
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Kom det verkligen från Israeliska källor? För vad jag såg sa dom rakt ut att de inte kunde verifiera det. Men att det fanns bevis på att barn hade halshuggits. Om än antalet var okänt.
Det stod i israeliska medier. Osäker på om vilket antal de uppgav.
Citera
2023-10-22, 17:12
Medlem
Citat:
Förvisso sant, en arabs fiende är min vän. Men du verkar ju å andra sidan drivas av ett hat mot judar som gör dig precis lika irrationell, typ hur du fortsatt anklagar Israel för sjukhusbomben långt efter att varenda tidning i väst och delvis arabvärlden blivit tvungna att korrigera sin rapportering.

Hur rimmar iden om att judar skulle styra massmedia och politiken när dessa nu bevisligen hatar både judar och Israel, eller är mediajuden och israeljuden två skilda ting med olika mål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in